Неспазване на служебните задължения е довело до смъртта на 20 човека край Своге
Неспазването на служебните задължения е довело до смъртта на 20 човека при катастрофата край Своге. Това обяви говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова, която даде допълнителна информация за новите обвиняеми за трагедията станала на 25 август миналата година.
Тогава загинаха 20 души а 8 пострадаха сериозно. Експертиза, направена в Австрия, е показала, че асфалтовата смес не отговаря на изискванията. Въпреки че в последния слой е трябвало да бъде поставен едър трошен камък е сложен трошен варовик, което е значително по-евтино. Това пък от своя страна е довело до много по-нисък коефициент на полеруемост. При минимален коефициент на полеруемост 50%, този на пътя край Своге е бил 28.
"В същото време обаче по документи е било записвано, че всъщност е поставен едротрошен камък. По тази причина има и обвинения за документи с невярно съдържание и нищо от това, което е описано в документите, не отговаря на истината", обясни Арнаудова.
"Строителният надзор също не е свършил своята работа, защото не е контролирал. В понеделник ще бъде обвинен и директорът на дирекция в АПИ, който има пряко задължение да контролира пътя", съобщи още Арнаудова. По отношение на двамата бивши членове на УС на АПИ Дончо Атанасов и Светослав Глосов, които също са обвиняеми за катастрофата край Своге разследването се води от Софийска градска прокуратура. В неговия ход е станало ясно, че през 2017 г. на този път са станали 7 катастрофи. Шефът на районното управление в Своге е подавал сигнали до АПИ за лошия път. Първият сигнал е от 23 юни 2017 г. и е докладван на Глосов. Той е трябвало да свика заседание на УС, както и да поиска ремонт на пътя от гаранцията на фирмата строител "Трейс София", която е била в размер на 2 млн. евро. Вместо това обаче, Глосов изпратил писмо до "Трейс София", които пожелавайки си документи с невярно съдържание казали, че пътя е перфектен.
Според прокуратурата, двамата бивши членове на УС на АПИ са обвинение в престъпления по служба, от което са настъпили вредни последици и са застрашили живота на всички, които са минавали по този път. Целта им е била да не се наруши финансовото състояние на фирмата строител.
Също така фирмата е категорична, че по безусловен начин е установена и вината на шофьора на автобуса, тъй като при допустими 40 км/чче той е карал с 53 км/ч. Според експертите, ако е карал с 40 км/ч е можел да завие надясно, без да навлиза в насрещното и да избегне катастрофата, дори и при този лош път и мократа настилка.
Най-четени
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха
-
Галерия Хлапе прави първия атентат срещу Живков, лелята на Луканов спасява „атентатора"
4 знакови случки на репресирано семейство, описващи целия абсурд на социализма Въпреки че 10 ноември отмина, тази дата си остава своеобразен рубикон – тогава България обърна гръб на социализма и
-
Галерия Заплахата "Боянски разлом" - безопасни са сградите до 3 етажа и над 16
Най-застрашени са живеещите в стари кооперации в центъра на София, където са избивани колони, за да се разшири площта на магазините Зачестилите земетресения в София, в цяла България
-
Как умря Александър Стамболийски: Македонска чета го реже парче по парче
Жестока смърт застига Александър Стамболийски. Мъките му са сравними само с тези на Стефан Стамболов. Него го секат с ятагани, Стамболийски го режат с ножове парче по парче