Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Нито ще упрекна онези, които събират храна на Задушница от гробовете, нито ще ги оправдая

Нито ще упрекна онези, които събират храна на Задушница от гробовете, нито ще ги оправдая.

В същото време ми прави впечатление, че българските т. нар. консерватори използват случая с ци*га*ните, за да си прокарат опорките срещу тази малцинствена група.

А същите тези т.нар. консерватори би трябвало да зачитат поне основните положения в християнската религия.

В какво време живеем - уж вярващите в християнския Бог консерватори се държат като атеисти, а пък уж безбожните либерали се държат състрадателно като истински православни християни!

Ето за какво се раздава храната според традиционното за България православно християнство:

Благотворителен характер имат и общите трапези, които вярващите правят на Задушница. На гроба на починалите или посещавайки други християни, на Задушница правим така наречените помени или раздавки - всеки с това, което според възможностите си е приготвил.

Прието е да подаваме варено жито, хляб или пита, вино, плодове, сладкиши или бонбони. Защо именно жито и вино, какво символизират те? Житното зърно "няма да оживее, ако [първо] не умре" (1Кор. 15:36), затова вареното църковно жито ни припомня нашето бъдещо възкресение, а виното символизира животодателната Лоза Иисус Христос и Неговата пречиста Кръв в тайнството на светото Причастие (Иоан 15:4).

Освен близките ни, дошли да почетат и да се помолят за близките ни, подаваме и на хората около съседните гробове, та и те да измолят прошка от Бога за тях, както и ние за техните обични.

За жалост в незнанието и суеверието си дори благочестиви християни придават друг смисъл на раздавките, вярвайки че житото и виното, които се принасят и преливат в памет на покойника, са за самия него. Но имат ли нашите покойници нужда от храна и питие, когато техните души са нематериални и храната им е също невеществена?!

"За да се нахрани" в отвъдния свят някои оставят и храна на гробовете на любимите си покойници, без да мислят, че тя ще послужи само на птиците и безпризорните животни, които ще омърсят и осквернят християнските гробове. "Сладкиши, поднесени на затворени уста, е също каквото ястия, сложени на гроб" (Сир. 30:18).

*От фейсбук

Видео

Коментари