Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Месеци преди да бъде убит пред имението си в Маями, Джани Версаче е засегнат от тежка болест, разяждаща тялото му.

"Версаче" е на прага на фалита, а той вече си представя бъдещето на марката си след своята смърт и затова в един горещ летен ден събира адвокатите си, готов да направи компанията част от американския пазар и да даде възможност на някой друг да купи дял от нея. Сестра му Донатела е твърдо против сделката. Тя дълбоко вярва, че компанията трябва да остане на семейството, а нейната душа е италианска.

На 15 юли 1997 г. Андрю Кунанан облива с кръвта на Джани стълбите на имението му, а "Версаче" преминава в ръцете на Донатела, която е творчески директор, и брат му Санто Версаче, който става преседател на управителния съвет.

Донатела едва понася загубата на брат си. Въпреки това тя веднага взема важно решение - наследството на един от най-великите дизайнери, живели някога, остава в семейството, а душата на компанията няма да бъде продадена на американците. През последните години компанията беше наистина във възход, продажбите й бяха по-добри отколкото в годините, когато Джани беше жив.

40 г. след основаването на "Версаче" и 20 след показното убийство на легендарния дизайнер нещата явно се променят. Още през 2014 г. компанията стана публична и семейството на дизайнера продаде 20% от нея на "Блекстоун", а останалите 80% запази. Планът на управителния съвет на компанията бе да я направи изцяло публична, но процесът се забави, защото Донатела не била сигурна, че пазарът е в добро състояние, и не можела да рискува марката си по този начин.

А тези дни най-голямата сделка на годината стана факт - Донатела Версаче, макар да спря Джани от това да даде компанията си на американци, продаде модната марка за 2 милиарда долара не на кого да е, а ан Майкъл Корс.

Като част от новата сделка "Блекстоун" ще излезе изцяло от стопанисването на "Версаче", а семейството на Джани, което притежава останалата част от модната къща чрез холдинговата компания Givi, ще запази последната дума над това какво ще се случва с модните линии.

Givi е наполовина собственост на Алегра Версаче Бек, дъщеря на Донатела и племенница на покойния Джани Версаче. Тя има повече проценти дори и от майка си по изричното желание на дизайнера, преди да умре. Затова последната дума винаги е нейна.

Всъщност решенията винаги ги е вземала Алегра дори и когато е едва 11-годишна. В последното си интервю за сп. "Венити феър" само седмици преди да бъде брутално убит, Джани казва: "Обичам да говоря с племенницата си. Алегра винаги ми казва истината за Донатела. Тя ще ми каже: "Джани, спокойно, мама винаги преувеличава". Затова малкото дете не само получава дял от компанията, но и къща в Милано, вила на езерото Комо, апартамент в Ню Йорк за 22 милиона долара и имението му в Маями, където е убит. Интересно е какво винаги честната с Джани Алегра мисли за сделката с американската компания.

Майкъл Корс, чието име е най-известно с неговите кожени дамски чанти, в последно време се е превърнал в същински колекционер на скъпи марки. Той никога не е крил амбицията да разшири бизнеса си, придобивайки компании, които произвеждат дрехи и обувки, и по-този начин да изгради едно наистина впечатляващо портфолио.

Първо в лапите му попадна британският производител на обувки "Джими Чу". Елегантният дизайн на марката е любим на не една известна личност. Според модната библия "Вог" всяка себеуважаваща се звезда трябва да има поне един чифт от тези легендарни обувки. Майкъл Корс се сдоби с компанията за 1,2 млрд. долара миналата година.

А след "Версаче" е насочил поглед към друг бранд, нашумял през последните години - "Коач", чието последно попадение беше колекция съвместно с певицата и актриса Селена Гомез.

Нито Корс, нито Донатела Версаче, нито "Блекстоун" дава каквото и да е обяснение за продажбата. Тя просто се случва, ала феновете са недоволни. Тези, които обичат "Версаче" като бранд, са твърдо против тя да бъде продадена на "най-хлъзгавия човек на земята".

"Евтини материи за футболни майки", "Парцалки, които си купуваш на летището", "Версаче" ще се превърне от луксозна марка в такава, която ще откриеш в "Уолмарт" - привържениците на италианския бранд са изключително креативни в обидите към Майкъл Корс и притесненията си за бъдещето на любимата модна марка. Ала бедата вече е сторена - Донатела Версаче погази собственото си желание и оставя една от най-значителните фешън компании без нейната пламенна италианска душа.