Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

“Ферари” заплашва да напусне състезанието, ако новите промени бъдат въведени.

Един от най-известните пилоти на "Формула 1", редом със Сена и Михаел Шумахер, Ники Лауда, изрази своите притеснения, че състезанията ще бъдат купени от "Либърти медия". Той е категоричен, че ралито няма бъдеще, ако шофьорите в него се "дундуркат, все едно са бебета".

След като тазгодишният сезон почти свърши, новите собственици на формата, които поеха контрола през януари, започнаха да представят вижданията си за бъдещето, след изтичането на договорите на формата през 2020. В основата на своя план те подготвят нов двигател, който да е по-евтин, но по-шумен, за да спрат оплакванията от феновете, на които им липсва пронизителния шум от Формулата.

Също така те ще направят всичко възможно по-малките отбори да имат по-голям шанс да се състезават за победа. В торбата с изненадите "Либърти медия" имат още куп подобрения на сигурността, които започнаха още от началото на този сезон.

Тимът на Лауда "Мерцедес" спечели последните четири титли във Формула 1 въпреки постоянните промени за повишаване на безопасността на шофьорите. Затова бившият пилот не е особено убеден, че те ще донесат нещо добро в бъдещето на Ф1.

"Разтревожен съм. Знаех, че американците имаха нужда от време да схванат какво точно е Формула 1, но то започва да изтича", заява Лауда пред в. "Гадзета дело спорт".

"И това, което са замислили, ме притеснява. Чейс Карей и Рос Браун постоянно повтарят, че трябва да снижим нивото на представяне, но ДНК-то на Формула 1 е точно обратното."

Това, което Ники Лауда има предвид, е, че новите собственици на франчайза желаят рискованите моменти по пистите да са сравнително по-малко, нещо, което е напълно разбираемо след стресиращата катастрофа на Алонсо и смъртта на Жул Бианки.

"Трябва да си пълен глупак, за да си мислиш, че гран прито ще стане по-привлекателно за зрителите, ако всяка седмица има нов победител. В кръвта на Ф1 е състезанието. Да създаваш коли, е важно, но още по-важна е смелостта на шофьорите - продължава разгневено Лауда. - Вместо това те искат да санкционират най-добрите отбори и да предпазват шофьорите от катастрофи, все едно са бебета. Създаването на ореола например беше тотална грешка."

За въпросния "ореол" Лауда говори още преди година, когато съоръжението още не е въведено: "Тествахме всичко - ореола, "аероскрийн" предложението на "Ред Бул" и защитното предно стъкло на "Ферари", но нито едно от тези решения не беше убедително, а в подобна ситуация трябва да се вземе правилното. Ореолът е грешното", заявява Лауда.

Сред промените ще се вмести и бюджетен таван, за който обаче още нищо не се знае: "Това трябва да е много по-отворен проект. Логично и коректно е той да бъде обявен с тригодишна отсрочка за изпълнението му - казва Лауда. - Имаме работници, какво правим с тях? Просто ги изхвърляме на пътя? Досега "Либърти" само са казали, че искат да въведат подобно нещо, но не са предложили как то да бъде изпълнено."

След обявяването на промените тимът на "Ферари" също възропта. Подгласникът на "Мерцедес" заяви по-рано този месец, че ще напусне Формула 1, ако не са уверени в бъдещето на формата.

Ироничното е, че точно Лауда се противопоставя на създаването на по-безопасна Формула. През 1976 г. на писта "Нюрбургринг" се случва най-мистериозната катастрофа в състезанието. Настилката е мокра, но как колата на Лауда излита от пътя и се запалва, и до ден днешен остава неразгадано.

Ники забива своето “Ферари 312T2” с 220 км/ч в мантинелата на завоя „Нордшлайфе”. Преследвачът му Брет Лънгър също катастрофира. Тогава на мястото на инцидента спира Артуро Мерцарио и се хвърля в огненото кълбо.

Той успява да откачи горящия Лауда

от предпазните колани и 40 секунди след инцидента да го измъкне от ада.

И до ден днешен Лауда носи белезите на катастрофата си. На 41-ия ден след инцидента лицето на пилота все още е обвито в бинтове, но той се връща в състезанието на "Монца".

Днес той е против новите правила.

"ФИА направи Формула 1 възможно най-сигурна - казва пилотът. - Освен това опасността за шофьорите е почти елиминирана. Рискът за нас е минимален. Сега се опитваме да привлечем нови фенове с бързи коли, да се приближим повече до публиката и всичко това ще се унищожи с едно пресилено решение."