Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Кризата на световния шампионат във Формула 1 изглежда приключила. Поне такива са намеренията на новите собственици на най-касовия от всички бензинови спортове. Такива са и надеждите на публиката, която през последните три сезона видимо намаля, а дори и вечният телевизионен интерес към Ф1 отбеляза драстичен спад на аудиторията си.

Тази неделя на австралийското трасе “Албърт парк” ще се появят болиди, които най-малкото са променени така, че изглеждат много по-бързи от роднините си в предишните години, но и са значително по-агресивни на външен вид.

След три години, в които спортът се намираше в една непрекъсната агония със скучни и предвидими състезания,

липса на реална

конкуренция

при тоталното надмощие на “Мерцедес” и предвидимо разочарование у феновете, изглежда, Ф1 сега се връща възродена на пистите, такава, каквато я помнят милионите през 70-те и 80-те години на ХХ век.

Всички изглеждат обнадеждени от показаното на пистата “Барселона” по време на първите предсезонни тестове – новите болиди са близо с 5 сек по-бързи на обиколка от 4625 м, отколкото онези, с които премина миналият шампионат.

В продължение на 4 години специалната стратегическа група за Ф1 към ФИА сякаш не чуваше гласовете на пилотите. Те казваха, че колите са готини, но трудно се управляват и дават много рядко възможност за изпреварване.

После шефовете се усетиха, още повече че без промени и тази година “Мерцедес” щеше да премине като на парад от старта до финала и да вземе пак и двете титли. Реално всичко започна от недоволството на пилотите, че

колите им имат

малко сцепление,

което правеше шампионата предизвестен при по-голямата мощност на германските болиди.

Макар тестовете, с които се открива сезонът, да са повече за заблуда на главните конкуренти, изпитанията в Испания се оценяват като първия случай, в който с новите правила са довели до обратното съотношение на мощност и сцепление, когато на състезателя невинаги е лесно да е на границата с възможностите на болида си.

Но дали всички тези промени са достатъчни за оптимизма, преди да е започнала годината с 20 старта от Австралия през март до Абу Даби в края на ноември?

“Това определено е най-бързият болид, с който съм се състезавал”, категоричен е трикратният световен шампион Люис Хамилтън за своя нов “Мерцедес М08 EQ Пауър”.

Но в тестовете край Барселона не той, а болидът на Кими Райконен (“Ферари 062”) постави границата с най-бързия тур – 1:19,267 мин за тур.

Може би все пак това показва, че с диктата на

германците е свършено и най-после след 3 години ще има битка поне на два тима.

Себастиян Фетел охарактеризира своя болид като “спира по-добре, почти на всички елементи от пистата е по-добър,

в завоите се

държи по-добре,

а и сцеплението е много по-голямо…” Той допълва, че новите правила са масивна крачка напред.

"Със сигурност ще се чувстваме по-добре с новите правила. Другата добра новина за мен е качеството на болида ми. Спира по-добре, в завоите се държи по-добре - това е съвсем друго животно…”