Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ДО КРАЯ: Всички тимове знаят, че "Ред Бул" ще е много бърз във всеки от оставащите седем старта.
ДО КРАЯ: Всички тимове знаят, че "Ред Бул" ще е много бърз във всеки от оставащите седем старта.

МАРК УЕБЪР ще бъде новият световен шампион. Такава е логиката на първата част от сезона във Ф1. След 12 състезания отборът на "Ред Бул" за втори път е на върха едновременно в двете класирания. Това дава основание да се смята, че и при пилотите, и при конструкторите титлите мога да бъдат техни.

Убийственият авантаж пред конкурентите им от "Макларън" и "Ферари" е такъв, че в оставащите 7 състезания до финала в Бразилия (14 ноември) шампионатът ще бъде още по-напрегнат.

Причината за това е паузата от 24 дни преди подновяването на първенството на "Спа-Франкоршан" в Белгия на 29 август. След лятната пауза всички отбори ще са с нови болиди, ако изключим "Мерцедес GP". В Щутгарт удариха чертата - сегашният болид МGP W01 повече няма да бъде развиван.

Фрай работи за 2011 година

"Започваме работата по колата за 2011 г.", категоричен е техническият директор Ник Фрай. След 12 старта тимът с идола на Ф1 Михаел Шумахер е на 4-а позиция, като нито отборът, нито Шуми, нито Нико Розберг имат каквито и да е шансове за титлата. В листата за най-големите бюджети за сезона, "Мерцедес GP" е на второ място - €194,6 млн. Сам с 3,75 млн. евро по-напред е "Ферари".

За германците статистиката е обезкуражителна: за всяка една от спечелените 132 точки са похарчени 489 393,9 евро. Така с решението за отказ от модернизация, "Мерцедес" фактически само ще доиграят шампионата.

Така всичко се фокусира върху промените, които голямата тройка ще направи. Но само "Ред Бул" и "Ферари" ще са с гарантирани радикални новости по болидите.

"За нас паузата дойде в неизгодно време - коментира Люис Хамилтън. - "Ред Бул" имат огромно превъзходство, а ние едва ли ще се справим за 24 дни с модернизацията на МР 2-25. Сега тактиката ще бъде във всеки старт да се печелят максимум точки."

Убийствено бързи "бикове"

Пилотът на "Макларън", който изостава на 4 т. от лидера в класирането Марк Уебър (161 т.) е категоричен, че конкуренцията е много по-бърза. В Унгария авантажът на болида RBR 6 бе с 0,703 сек по-голям от този на "Макларън"-ите. С 0,302 сек "Ферари" надбягваха Хамилтън и Бътън.

Двете първи състезания след подновяването на шампионата са на скоростни писти. И в Белгия, и след това на "Монца" битката ще е между "биковете" и Скудерията.

"Ред Бул" са толкова бързи, че е логично да се пита дали легални са?", задава въпросът Адъм Хей-Никълс, главният редактор на списанието GP Week. Такива теории пръкват всеки път, когато един отбор има толкова голямо технологично и времево предимство. До момента Фетел (7) и Уебър (4) са пропуснали да спечелят една-единствена квалификация. В Канада от първото място стартира Хамилтън.

Половината до момента

За 12 състезания двамата пилоти на тима са спечелили половината от победите, останалите шест са за трима пилоти - Бътън, Хамилтън и Алонсо. Въпросът е дали в тима ще заложат на печелившия австралийски "кон" или протекциите на германецът ще продължат и в оставащите седем старта?

Но гениалният конструктор на "Ред Бул Рейсинг" Ейдриън Нюи е най-силният аргумент на тима за една, а за що не и за двете титли тази година. Още в средата на сезон 2009 бе ясно, че британецът ще конструира болид, който ще е недостижим тази година. Успехът на Нюи е гарантиран от продължителността на разработката и огромният финансов ресурс за конструиране, отпуснат през миналата година.