Щом ЦСКА вече е Етрополе, защо влаковете да не станат трамваи
Давайте да разкарваме и държавните дългове, като обединим
България и Гърция в новото дружество Гъргария.
Т
ъркулнало се гърненцето ЦСКА, лашкало се тук, лашкало се там, източили му медеца разни лъжеспасители и аха да се счупи завинаги, взе че си намери похлупак.
Намери се решение за единия от двата най-известни футболни клуба в България, който дължи на държавата 12-13 млн. и сигурно още толкова на частни кредитори. Не, дълговете няма да се плащат. Това очевидно не е добро решение за никого в България. Става дума за врътка, всъщност каква ти врътка - това си е направо троен пирует с двоен тулуп. Простичък за изпълнение, но толкова ефикасен. И пак не - това не е онази схема, в която трупаме дългове, харчим за лъскава кола и силиконова жена, а след това прехвърляме фирмичката на някой малоумен несретник.
В случая на ЦСКА е друга идеята. Собственикът Гриша Ганчев
огледа ситуацията от всички ъгли, преброи си парите и реши,
че не му се плащат многомилионните дългове, които разни Сашо Томовци и титанични боклукчии натрупаха през годините. Затова Гришата реши да си създаде чисто ново ЦСКА. А далаверата е в това, че хем си има отбор, хем никой няма да плати на държавата и частниците. Взема се от лицензът и печатите на слабоизвестния "Чавдар" (Етрополе) и след необходимото оформяне на документите се получава ПФК "ЦСКА 1948" АД.
На някого да му направи впечатление разликата с предишното ЦСКА? Почти няма такава, включени са няколко буквички и цифрички, но свещеното четирибуквие си остава. И ето как с няколко шахматни хода всички кредитори са матирани. В Етрополе се е родило чисто ново ЦСКА, което на никого нищо не дължи. Та то е новородено и не познава покварата на парите и финансовите измами, на които сме царе. То още суче и иска всички да го заобичкат и да го щипят по червендалестите бузанки. Създателите му и за емоционалната част са се погрижили. Защото има реална опасност феновете да обявят новороденото за изродче, заченато от греховното кръвосмешение на един славен отбор, потънал в дългове и разруха, с едно селско тимче. И да го намразят, вместо да го гледкат с любов. За целта по спешност е повикан от далечно Маями Христо Стоичков. Той получава 20 процента от акциите и явно се наема с нелеката задача да легитимира новия хибрид пред феновете. През последните дни
добре се видя колко много хора обичат Камата. По-добър посланик на мира
здраве му кажи. С Ицо в предните редици инициаторите на тази операция се надяват да минат по терлици покрай ултрасите, които ще трябва да живеят с мисълта, че са изгубили славната история, купите, спомените от хубавите и лошите моменти. Защото те ще си останат при онзи презряния и фалирал ЦСКА, а новото му братче ще трябва тепърва да гради, нищо че има 1948 година в заглавието си. Не, господа, няма как да зачеркнете дълговете, но да си вземете титлите и медалите. Едното върви с другото. В Шотландия феновете на "Глазгоу Рейнджърс" стоически изтърпяха всички подигравки от кръвния враг "Селтик", след като фалираха и трябваше да се катерят от селските групи в елита. Но устояха и се върнаха там, където им е мястото, а последните мрачни сезони просто ги накараха още повече да обичат клуба си.
Точно така се случи и с ЦСКА. На финала за Купата на България се събраха 34 хил. "червени" фенове, които пиха и пяха до сутринта след триумфа на любимия им отбор. Тези, които бяха поизгубили фенските си страсти, сега отново ги намериха и са готови да подкрепят отбора до дупка, водени от мисълта: "Ние сме сами срещу всички."
Само че на ръководството не му се чака години на оздравяване и ходене по мъките. Искат още догодина да има изрядно ЦСКА, а дълговете да останат за тъжните статистици от НАП. Ако им се получи, няма да е изненада, ако и други последват техния пример. Веднага се сещам за ръждясалите български железници. И те като "червения отбор" трупаха с усърдие дългове, докато уж се оздравяваха и преструктурираха. Сега е моментът БДЖ да се обедини със "Столичен електротранспорт" ЕАД.
Или казано по-простичко, влаковете да се сдружат със софийските трамваи
Пак ще трябва да се подпишат няколко документа и да се купят две-три хиляди баки с боя, за да се пребоядисат в жълто локомотивите и вагоните. Тази операция ще отнеме време, но си заслужава. Първо в столичния електротранспорт има и винаги ще има пари. Общината е богата, а и София без трамваи няма да остане. За машинистите, които управляват многотонни композиции, ще е детска игра да управляват градските мотриси. Така ще се реши и проблемът със съкращенията. Гордите и по традиция подозрителни столичани също ще намажат. При закупени десет трамвайни билета те ще получават 50 процента намаление за влака за Лакатник. И най-важното, БДЖ просто ще се кръсти БТЖ 2016 (Български трамвайни железници) и ще се отърве веднъж завинаги от неприятните си дългове. Само да не забравят да привлекат към каузата някой достатъчно популярен и обичан българин. Да ме прощава транспортният министър Московски, но той хич не е харизматичен и няма да свърши работа. По-добре да наемат фолклегендата Ивана, която преди време изпя своя хит "Влак за нещастници".
Несериозно ли ви звучи? Я си спомнете за прехвърлянето на частните пенсионни фондове в НОИ. И там си отгледаха някакъв странен хибрид само и само да бъдат запълнени пробойни в хазната на държавното пенсионно осигуряване. Подобни примери колкото щеш. И точно прокараният път в тази посока ни дава възможността да мислим доста по-наедро. Стига сме се занимавали само с ЦСКА, БДЖ, топлофикации и уранови мини, които рязко забогатяват собствениците им, трупайки милиони дългове.
Уникалният ни шанс в случая е, че сме съседи с друг неудачник
в Европейския съюз. Какво пречи България и Гърция да се обединят в нова държава, която да покаже дебел среден пръст на кредиторите изедници. Името на новото обединение ще е Гаргария. Хем е благозвучно, хем много бие на гаргара, която ние и гърци ще си направим с всички, които ни търсят пари. Ще започнем на чисто, ще простим на техните фермери с тракторите, ще се лишим от зверските задръствания на Кулата при всеки национален празник. Ще си пием узото, ще си замезваме с печена ципура и ще зяпаме с кеф как новият ЦСКА мачка "Реал" (Мадрид) на финала в Шампионската лига.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Художникът бедняк
Бил съм на около десет години, когато за пръв път видях автопортрета му. Стоях пред него около час като вцепенен. Никога няма да забравя високото чело на художника, тъжните му очи, къдравите коси
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Не харесвах Живков, подслушваше ме, но вярваше на информацията от нашата служба
Предлагаме на читателите си интервюто, взето от ген.-полк. Васил Зикулов през 2013 г. - 2 г. преди смъртта му. Той е най-дълго служилият началник на военното разузнаване в България
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса