Войната в "Мерцедес" вече е обявена
Макар и разделени в мненията си, шефовете се опитват да тушират
проблема след Испания.
За всички вече е ясно, че въпреки гаранциите за освободената битка за титлата във Ф1, през тази година “Мерцедес” ще играе така, че шампионът на германците да бъде Нико Розберг. За Щутгарт идеалният вариант е германски пилот и германски болид да победят тази година в първенството.
Конфликтът между него и трикратния първенец и двоен носител на короната Люис Хамилтън тлее от две години насам, но шефовете в тима
успяваха да тушират напрежението
Но абсурдната катастрофа между двамата в GP на Испания бе това, което прави войната в тима ясна, разделяйки наполовина и отбора, и феновете, а снарядите на обвиненията вече се виждат да прелитат над Ламанша в посока Германия и обратно към Острова.
И единственият англичанин, който смята не само, Хамилтън за виновен за инцидента, но открито призовава “Мерцедес” да “дисциплинира” своя пилот, е трикратния световен шампион сър Джеки Стюард.
Германските медии побързаха да се зарадват на неговото предложение Люис да получи глоба от тима най-малкото заради това, че пилотът захвърли струващия около € 44695 волан.
От изказването на легендата в британската Ф1 обаче убягва един дребен факт: Стюард критикува Хамилтън не за друго, а че е допуснал инцидента и изпреварването, довело до него едва в незавършилата първа обиколка на испанското състезание, както и това, че лишава отбора си от точки изобщо.
Хамилтън не беше наказан за инцидента, което буквално взриви социалните мрежи с коментари на германски фенове.
“Това е емоция, това е първата обиколка, това е адреналин, който кипи… Но Хамилтън е виновен, това не е начинът да се печели и Розберг има право да се защити”, заяви пред Радио Файф сър Джеки.
Всъщност Розберг, не "тръшна вратата" пред Хамилтън, както определят такава маневра във Ф1, а буквално остави партньора си да слезе “между рамката и вратата”, след което със сила я затвори.
Така че нито единият, нито другият състезател на германците не отнесе наказание, което при такава ситуация, но с други пилоти, щеше да бъде взето 5 минути по-късно.
Разделението е не само по дължината на Английския канал, но дори и между шефовете в екипа. Ники Лауда, който е един от неформалните босове на тима, приема извиненията на Хамилтън, които англичанинът поднесе на отбора и Розберг.
“Той [Луис] се извини. Той взе вината върху себе си – бе цитиран Лауда от австрийската радио и телевизионна компания ORF. – За мен това е добре, защото никога в този спорт
няма само "бяло" и „черно"
Въпреки това си изказване Лауда е категоричен, че в Хамилтън се е събрала много агресия, която този път е избила в най-неподходящия момент.
За разлика от него големият шеф – Тото Волф, макар да признава, че дял за двойното отпадане има и Розберг, стои зад неговата позиция. Розберг и Хамилтън направиха такава двойна катастрофа преди две години в GP на Белгия, когато точно Волф успя да помири страните и да отложи откритата война до миналата неделя.