Панамските документи разкриваха още данни за платно на Пабло Пикасо
Миналата година картината „Жените на Алжир" (Версия „О") на Пабло Пикасо постави абсолютен световен рекорд за най-скъпо произведение на изкуството, продадено на търг. Тя беше откупена от анонимен купувач, наддавал по телефона в аукциона на Кристис в Ню Йорк и закова 179, 4 милиона долара. Панамските документи разкриваха и още данни за тази творба. Касае се за търга на Кристис от 1997 година.
От архивите на "Мосак Фонсека" стана ясно, че безценни творби от колекция на Виктор и Сали Ганц, сред които споменатите “Жените на Алжир” на Пабло Пикасо, тогава са купени предварително в тайна сделка от офшорна компания на милиардера Джо Луис. Версията “H” е отишла при Давид Нахмад.
Тук не става въпрос за незаконна дейност, но е показателен механизмът, по който изкуството се превръща в предмет на финансови спекулации.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Не харесвах Живков, подслушваше ме, но вярваше на информацията от нашата служба
Предлагаме на читателите си интервюто, взето от ген.-полк. Васил Зикулов през 2013 г. - 2 г. преди смъртта му. Той е най-дълго служилият началник на военното разузнаване в България
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега