Четвърт милион часа работа по новото Ферари
В Скудерията искат да забравят най-лошия сезон от две десетилетия, мълчаливо се заканват на “Мерцедес” и Люис Хамилтън.
Точно 250 000 работни часа, от които 62 денонощия, прекарани в аеродинамичен тунел, са били необходими на техническия екип на “Скудерия Ферари”, преди да представи последния си болид.
Новият SF16-H не само е много по-развит вариант на колата от 2015 г., но е и въплъщение на демонстрираната амбиция на “кончетата” да забравят за кошмарните 9 години без титла, печелейки и двете шампионски звания.
“Ще е истинска драма за нас, ако тази година не спечелим”,
обяви категорично пред Радио 5 на Би Би Си тимовият шеф Маурицио Аривабене. Италианските медии и преди всичко “Гадзета дело спорт” откровено написа: “Сега или никога!”, предвещавайки, че тъкмо фераристите ще направят сезона далеч по-интересен.
В Маранело са особено чувствителни за последните 8–9 сезона, когато за последно вземат титлите – на пилотите с Кими Райконен (2007) и на конструкторите (2008). През този период идва и 2014 г., определяна от феновете на Скудерията като “най-черната година в историята”.
Изглежда, че промените идват по-скоро - колкото и символично да е – не с името на новия бос Аривабене (“добре дошъл” в превод от италиански), колкото с
качествата му да направи радикалната промяна
Много е трудно да бъде направено пресмятането за датата, на която през 2015 г. в Маранело са започнали работата по SF16-Н. Във всеки случай е било не по-късно от средата на април. Което означава, че Аривабене всъщност се е готвил не за сезон 2015, а за сегашното първенство.
Дали именно новият болид на италианците няма да обърне картината на Ф1 през 2016 г., превръщайки шампионата от състезание с един кон (“Мерцедес”) и предизвестен шампион (Люис Хамилтън) в в спор между четири равностойни съперничещи си тима?
Ако в “Макларън” излязат от моторната безпътица, а “Ред Бул” върне част от старата си мощ – може и да стане. Онова, което е сигурно и не е нужно да се гарантира, е:
титаничен германско-италиански сблъсък
“Много е трудно във Ф1 да се правят прогнози – категоричен е техническият директор Джейм Алисън. – “Мерцедес” беше много силен през миналата година, както и в сезона преди това. Но също така знаем, че имаме талантливи хора тук, в Маранело.
Ние сме си свършили работата възможно най-добре и така се опитваме да направим стъпка нагоре с тази печеливша кола.”
В комбинацията обаче влизат и двамата световни шампиони – Себастиан Фетел и Кими Райконен, които с далеч по-слабия автомобил от 2015 г. успяха да съперничат на “Мерцедес” в шампионата на конструкторите, а германецът – да завърши много близо до сребърното стъпало в годишното класиране.
В края на презентацията на болида Аривабене доволно заявява пред представителите на медиите: "Това е отборът, който искам!
Най-четени
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия BG снаха, изтезавана от Палача на нацистите
Заради атентат срещу сина на Бенито Мусолини, организиран от първата ѝ любов, тя е хвърлена в щабквартирата на Гестапо Вторият ѝ мъж Илия Пейков рисува Космоса, а виждайки картината му
-
Най-известната руска шпионка - тънка талия, плътни гърди и водопад от червена коса
Анна Чапман разкрива в книга как е вербувана, докато живее в Лондон Докато в Лондон продължава процесът срещу шестимата българи, обвинени в шпионаж в полза на Москва