Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ПРЕДИ НАЧАЛОТО: Йос Капито позира пред снимка на най-успешния през последните години рали автомобил “Фолксваген Поло R”.
ПРЕДИ НАЧАЛОТО: Йос Капито позира пред снимка на най-успешния през последните години рали автомобил “Фолксваген Поло R”.

Най-успешният мениджър в ралитата става изпълнителен
директор на именития британски тим от формулата

57-годишният спортен директор на “Фолксваген Моторспорт” Йос Капито влезе в историята на автомобилните спортове като човека, който едновременно работи за два от най-именитите тимове.

От десет дни германецът, който за три години превърна дебютиращия през 2012 отбор на Фау Ве в първа сила в световните ралита, официално е новият изпълнителен директор на “Макларън Ф1”.

Въпреки това

Капито бе на финала

на рали “Монте Карло” миналата неделя,

за да види третата поредна победа на своя продукт – трикратния световен шампион Себастиан Ожие, но и за да се разбере, че германецът практически работи още за стария си тим, но вече… даден под наем от англичаните.

За Ф1, където той се мести, все още сезонът минава за относително спокоен преди началото на сезонните тестове, така че най-вероятно Капито ще е с екипа си и по време на шведското рали в средата на следващия месец.

„Това беше най-трудното решение, което съм вземал в живота си - категоричен е Капито. – Но това беше предложение, на което не можех да откажа, а и предизвикателството е толкова голямо! Все пак това е “Макларън”!

Капито, който има продължителен опит в ралитата, сменя на поста изпълнителен директор на британския тим Джонатан Нийл и ще работи директно с легендата Рон Денис, който реално изведе “Макларън” до онази популярност, която отборът има в момента.

Хора, които са близко до отбора на Фау Ве, разкриват, че предложението, което Капито е можел да откаже, дошло лично от Денис. При това офертата за ръководното място идва в момент, в който цял един сезон “Макларън” е на дъното на класирането във формулата.

Въпреки очаквания прогрес в шампионата заради подновеното партньорство с “Хонда”,

шампионатът се оказа тотален провал за Денис,

а перспективите не изглеждат особено радостни. Не е ясно колко време намусеният британец е търсил решението, но го намира в ралитата и при Капито.

Като не се броят двата сезона на германеца в отбора на “Заубер” преди повече от 10 години, опитът на Капито е преди всичко в ралитата и специфичните автомобили за тази дисциплина. Общото с Ф1 е твърде малко, но въпреки това Рон Денис взeма тъкмо германеца, при положение че има поне още десет възможни варианта за тази позиция. Защо тогава е предпочетен именно бившият шеф на Фау Ве?

Двамата с Денис са напълно противоположни – англичанинът може рядко да бъде видян усмихнат, докато усмивката много рядко слиза от лицето на Капито.

“Има обаче едно нещо, в което двамата се покриват 100 на 100 – обяснява английският журналист Мартин Холмс. –

И единият, и другият

са започнали от най-долу като обикновени механици,

преди да се окажат на върха на автомобилната пирамида като безспорни авторитети.”

Няма съмнение, че Денис е бил впечатлен от това как за три години един прохождащ отбор завършва още първата с две титли (пилоти и производители), което повтаря с германска педантичност през по-миналия сезон и миналата година. Заслугата за това е изцяло на Йос Капито. За него казват, че не работи само когато спи, а той спял малко…

“Той е впечатляващ, амбициозен и побеждаващ. Какво повече може да се иска?”, заяви преди дни за Радио Райф големият бос на “Макларън”.

Изглежда, Денис има нужда не само от това, но и от човек, който точно като него разбира спорта от гаечния ключ до политиката - уроци, които Капито е усвоил без никакви пропуски.