Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Букмейкърите определят шансовете на Себ
Ожие за четвърта титла на 133:1, не приемат
никакви залози за титлата при производителите

Задава се краят на четиригодишния “терор” на “Фолксваген” в световните ралита.

На това разчитат всички тимове в първенството, за които успехите на Фау Ве от четири години насам обезсмислят участието им в световните серии. Онова, което в продължение на девет години правеха Себастиан Льоб и “Ситроен” в първенството, бе заменено от диктата на Себастиан Ожие и “Фолксваген” и това стана, без да има шанс някоя от оставалите марки да пробие.

“Поне сега тиранията няма да продължи толкова дълго”, надяват се експертите в деня, в който започва класиката на спорта – рали “Монте Карло”. Но дори и залозите, които букмейкърските къщи правят, показват, че германците ще продължат да мачкат конкуренцията си минимум още един сезон.

Възможността за четвърта титла на Ожие “се харчи” в пунктовете срещу 133:1, но за четвърта титла на неговия “Фолксваген Моторспорт” практически няма залози. Те са толкова ниски, че интересът е нулев.

Шансовете Себ Ожие да спечели “Старата госпожа” за трети пореден път са също толкова големи, колкото и да завърши първенството като №1. Статистиката е обезкуражаваща за конкурентите. През последните два сезона Ожие печели съответно 94 от всички 208 скоростни етапа (2014 г.), а през миналия сезон титлата е спечелена с 95 победи от 231 старта. За победите в шампионата (8 от13 ралита) изобщо не става дума.

На какво обаче разчита конкуренцията?

Първо, на това, че след година действащите сега регулации (спортни и технически) радикално ще се променят. И, второ, че с връщането на “Тойота“”в световното първенство шансовете на германската марка ще намалеят рязко.цПо тази причина 2016 г. и стартиралото рали “Монте Карло” се смятат за преходната година, затова и между двата сезона нямаше паника на пазара на пилотите и разместванията в екипите бяха минимални. Те бяха направени само в екипите на “М-Спорт” (представляващ “Форд”) и в “Абу Даби WRT”, който ще представлява „Ситроен”.

Разбира се, във Фау Ве нямаше никакви промени.

Тройката Ожие,

Латвала и Микелсен

спечели 12 състезания,

допускайки само един-единствен път (Аржентина), Крис Мийки и “Ситроен” да спечелят победа.

“Дори и самия факт, че тройката на Фау Ве е взела 159 етапни победи, а всички останалите 15 пилоти от другите тимове общо са спечелили 72 е достатъчно като илюстрация за това какво може да се очаква и тази година”, категоричен е Мартин Холмс, водещият британски журналист в ралиспорта.

Опитите да бъде обяснен тоталният срив на “Ситроен” с напускането на 9-кратния световен шампион Себастиан Льоб са само в сферата на крайната запалянковщина. Истината е, че през последните пет години французите разпиляха усилията си, търсейки по-продуктивния за рекламите автомобилен шампионат.

Опитът на “Ситроен” да направи същия цикъл от победи със Себастиян Льоб в световния шампионат на туристическите автомобили (WTCC)

се оказа пълен провал

срещу големи финансови разходи.

Какво се случва в лагера на "Ситроен" четете в хартиеното издание на "168 часа".