Павел Лефтеров прави дебют в “24-те часа на Дубай”
Тройният европейски вицешампион
с първо сериозно изпитание преди
сезона на сериите “Ауди ТТ Купа”
В края на тази седмица 18-годишният варненец Павел Лефтеров ще направи най-трудния и значителен дебют в едногодишната си кариера като пилот в пистовите състезания.
Ученикът от софийската професионална гимназия по транспорт “Хенри Форд” ще стартира в кошмарното еднодневно състезание на пистата в Дубай.
Макар Павката да има зад гърба си година по континенталните писти с “Лотус Евора” и три вицешампионски титли на Европа през сезона, “24-те часа на Дубай” по нищо не си приличат със състезанията, в които тийнейджърът се е пускал.
„Много е различно,
защото карането
през нощта е
много трудно –
обяснява за “168 часа” младият пилот. – Трябва да търсиш и да имаш ориентири за местата на спиране в завоите, кога завиваш, кога подаваш газ… Да привикваш със светлините по трасето и тъмните места.”
Той подсеща и за това, че при масовия старт провокациите (умишлените побутвания и откровените удари, за да те изхвърлят от трасето и състезанието) са част от играта, което пък прави задачата на неговия психолог още по-важна: да го научи да владее емоциите, адреналина, да потиска гнева в такива ситуации.
Дори и само откъм броя на стартиращите автомобили – 99 (общо 364 състезатели!), това ще е огромно предизвикателство за младежа. Той пресмята, че практически, ако всички коли са подредени в колона, те почти ще покрият дистанцията на 5377-метровото трасе на „Дубай Аутодром”.
В този най-тежък за Лефтеров тест той ще е в екип с още четирима пилоти на италианския “Нова Рейсинг” и ще е зад вола на “Джинета 655 GT4”. Негови партньори в Дубай ще са италианците Лука Мьньони и Марк Спийкелос. “Към екипа да се присъедини и младият Михаел Хофман, а отделно (всеки тим е съставен от петима до двама състезатели) мястото може да намери и още един италианец – Фабио Гидзи. От отбора го искат, защото той е много бърз в нощните сесии, а това ще изтегли екипа напред в класирането – обяснява Павел. – Както и в останалите отбори, не всички са “профита”, има и т. нар. джентълмени , което превръща карането през тъмната част от денонощието в много важен момент. Оказва се, че за “джентълмените” във всеки отбор дневните горещини не са тежкото изпитание, колкото е нощната езда.”
Това е първата от двете коли на “Нова Рейсинг” и в състезанието ще е с №282.
От миналата неделя българинът е в Дубай и за да се аклиматизира към огромната температурна разлика там, и за да помага на тима при установяването на бокса. В двата дни на официалните тренировки (отделно за светлата и тъмната част от денонощието)
Павката ще направи и
своето каране на фарове
От показаните времена ще се определи и в кои моменти той ще трябва да седне зад волана на джинетата.
Така че от резултатите от тестовете ще се направи програмираната от екипа на “Нова Рейсинг” стратегия, като съобразно времената ще бъде определено и кой пилот в кой момент ще бъде на трасето. Според регулациите всеки един от тях трябва да има зад волана не повече от 120 мин., което означава и особено внимателно нареждане на пилотите, за да бъдат използвани максимално точно най-добрите им качества.
Оттук пък идва и още един тънък момент в състезанието, което освен бърза кола и бързи пилоти предполага и германска по тип и изпълнение стратегия:
всеки автомобил има
гориво за 1,5 часа,
докато гумите издържат 2 часа. Което пък значи, че на всеки пилот в неговия “стинд” (брой на обиколки за определено време – бел. ред.) се налага минимум едно влизане в бокса. И за да бъде усложнена задачата на мениджърите до възможния предел, изборът за влизане в бокса трябва да се направи и от това колко автомобила в момента са там.
„Помпите, които зареждат колите, са само 8 (по два автомобила на всяка от тях), което си е направо нищо!”, разкрива Павел още една от онези трудности, с които за първи път ще се сблъска през този уикенд.
“Отделно и автомобилът е много различен от лотуса – прави важно уточнение младият Лефтеров. – Това е спортен автомобил, докато “Джинета 655 GT4” си е състезателен автомобил и се кара доста по-различно.”
Тук е мястото да споменем, че Лефтеров намира своята позиция в “Нова Рейсинг” след тестове миналата есен на италианското „Сан Мартино дела Лаго”, където
екипът има задача да покаже, колко е бърз
Поставената цел е да е с по-малко от 2 сек. по-бавен от един от основните пилоти на екипа. В първия тур варненецът е на равни 2 сек. зад гърба му, при втората обиколка вече е на 0,6 от лидера, а в третото завъртане прави равно време за един тур с него.
Най-четени
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия BG снаха, изтезавана от Палача на нацистите
Заради атентат срещу сина на Бенито Мусолини, организиран от първата ѝ любов, тя е хвърлена в щабквартирата на Гестапо Вторият ѝ мъж Илия Пейков рисува Космоса, а виждайки картината му
-
Най-известната руска шпионка - тънка талия, плътни гърди и водопад от червена коса
Анна Чапман разкрива в книга как е вербувана, докато живее в Лондон Докато в Лондон продължава процесът срещу шестимата българи, обвинени в шпионаж в полза на Москва