Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

По-възрастните българки няма как да са забравили за онези достолепни господа, които разпъваха малки масички на различни места в София и спокойно се наместваха на трикраките си столчета.

След това с движенията на опитни специалисти в своята област започваха да подреждат билети в различни цветове, в центъра на които с удебелен шрифт бяха изписани различни номера.

Хората много рядко се спираха при въпросните продавачи на щастие, за да си купят билет от Държавната парично-предметна лотария. Държавата обещаваше

голяма сума пари и лек автомобил "Волга" на печелившите,

но и тези благини не успяваха да впечатлят народа. Той си играеше на тото и не поглеждаше към държавната игра на късмета. Може би и заради това след идването на демокрацията чичковците с билетите изчезнаха от центъра на София.

В средата на 90-те се чу, че Държавната парично-предметна лотария е фалирала и е преминала към Спортния тотализатор.

Последва дълго затишие до 2012 г. Тогава звездата от "Под прикритие" Захари Бахаров се появи в ефира на Нова и започна да раздава големите пари.

Не се мина много време, и народът се юрна да купува билети на късмета във всички възможни цветове на дъгата.

Читател на "168 часа" най-добре обрисува истерията на хората. Неговата баба години наред купува три шоколадови яйца за него и двамата му братя.

Годините си минават, момчетата порастват, но тяхната баба не изоставя традицията. И ето че един ден в началото на ноември бабата

вместо шоколадови яйца вади от чантата си три лотарийни билета

и със светнал поглед пророкува с думите: "Хайде, бабе! И успех!" Нищо чудно щастливите талончета скоро да се превърнат и в предпочитани подаръци за щастливи поводи.

"Когато за първи път тръгнахме да правим билети, си спомних една картина от детството. В ресторантите идваха възрастни хора, които предлагаха да си купиш билет. Впоследствие те изчезнаха и никой не се беше сетил да се позаинтересува какво се е случило с тях. И все пак ние като сравнително по-млади хора полюбопитствахме какво се случва по света.

Направи ни впечатление Америка, където през последните 10-15 години има такъв бум на билетите, че сега над 50 процента от хазартния бизнес е зает от подобни игри на късмета. Става дума за годишен оборот от 50 млрд. годишно", разказва шефът на Национална лотария Димитър Ганев.

Той и неговите партньори започват старателно проучване дали подобни игри биха се харесали на хората, или е по-добре да си търсят другаде прехраната.

"В началото мислехме, че по-възрастните ще имат спомени от едно време.

Нищо подобно. Хората се отнасяха изключително предпазливо към моментните игри.

Постепенно спечелихме доверието им чрез прилагане на ясни и точни правила при създаването на игрите.

На всеки билет са записани какви са правилата и какви са печалбите. Купувачът сам може да си направи сметката дали да го купи, или не.

Започнахме да виждаме резултат някъде

след около 6 месеца,

когато се появи предаването със Захари Бахаров.

Все повече хора започнаха да го гледат и да си купуват билети. В действителност се впуснахме в рисково начинание, което можеше и да не тръгне.

Това се е случвало и нямаше да е някаква огромна изненада, ако се провалим. Това щеше да означава, че сме загубили пари.

Какво казват психолозите за очакването на чудо от лотариите и тотото, четете в пълния материал в новия брой на в. "168 часа"