Български рали ас с покана за участие в Сагата Алпин
Единствената покана от всички 700, разпратени за тридневните тържества, наречени "Сагата Алпин" е до българина Илия Чубриков. Жестът е колкото френското признание за изключителните качества на българския пилот и приноса му в успехите на марката, толкова и заради това, че
България е единствената страна, произвеждала
"Рено" и "Алпин"
в годините, когато Бачето започва бляскавата си кариера точно с тези автомобили.
„Поканени са абсолютно всички, които са свързани със златните години на този автомобил - казва Чубриков. - Малко известно е, че именно Жан-Пиер Лимонден бе този, който бе най-тясно свързан с производството в Пловдив и представяше създателя на "Алпин А110" Жан Ределе."
Поканата за Чубриков обаче не е лична. Тя е и за възстановения напълно от него "Булгар-Рено Алпин А110", с който той се състезава и в рали Монте Карло при второто си участие в най-старото рали в историята на този спорт.
"Невъзможно беше да стигна дотам с "Алпин"-а - казва Чубриков, когото през януари близо 500 човека почетоха на 80-годишния юбилей. „Двувратата" берлина е с тесен кокпит и дори за млад човек 2388 километра езда биха били истинско изпитание, камо ли за Бачето, независимо от отличната физическа форма и непроменената му пилотска кондиция.
"Можех да го направя и с автовоз, но сумата излизаше над €5000", допълва легендата на българския автомобилен спорт. Точно поради тези причини Чубриков ще остане зрител, а не един от пилотите, които ще участват в съботното импровизирано рали на над 1000 автомобили „Алпин".
Точно от тези години е личното приятелство на Бачето и с Ределе, и с Лимонден, приятелство, което е базирано на професионализма на Чубриков и френското разбиране, че
добрият автомобил в България не би имал по-добра реклама
от спортните му успехи в ръцете на български състезател.
Точно осемте години след 1965 г., до окончателното прекратяване по поръка от Москва на произвежданите по френски лиценз три модела с представката "Булгар" - "Рено 8", "Рено 10" и "Рено-Алпин", са розовото детство на българския автомобилен спорт. Зад него ще стои световноизвестна марка, а двете ни дузини талантливи състезатели няма да се наложи да се избиват за всяка една внесена от СССР или Чехия спортна кола.
Днес върху пясъка на плажа на Ламанш край Диеп е завършено строителството на село, в което ще бъде устроена огромна експозиция с автомобили, макети, снимки и други експонати на култовата марка, проследяваща историята на "Алпин" - раждането и сглобяването на първата кола в завода.
Само
от спортния модел "А110"
са произведени 208 коли
(в тях не влизат различните модификации), една от които е карана от българина в рали "Монте Карло".
Най-четени
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия BG снаха, изтезавана от Палача на нацистите
Заради атентат срещу сина на Бенито Мусолини, организиран от първата ѝ любов, тя е хвърлена в щабквартирата на Гестапо Вторият ѝ мъж Илия Пейков рисува Космоса, а виждайки картината му
-
Най-известната руска шпионка - тънка талия, плътни гърди и водопад от червена коса
Анна Чапман разкрива в книга как е вербувана, докато живее в Лондон Докато в Лондон продължава процесът срещу шестимата българи, обвинени в шпионаж в полза на Москва