1,2 млн. не стигат за Евро 2015 по волейбол
През 2012 г. София прие финалния турнир на Световната лига по волейбол. Надпреварата в "Арена Армеец" е сред най-комерсиалните, организирани у нас.
Шестте тима си разпределиха общ награден фонд от над 2 млн. долара, а българският отбор остана на четвърто място.
Тази година родната федерация се пребори за още едно престижно домакинство в същия турнир. Този път обаче става въпрос за финалите във втора дивизия на 10 и 11 юли. Преди това момчетата на селекционера Пламен Константинов ще играят в предварителна група С с Аржентина, Канада и Куба. Но независимо от резултата ще приемат заключителната надпревара.
Ако я спечелят,
ще се класират едновременно за Елитната дивизия и за финалната шестица на Лигата.
След горещото лято волейболните фенове у нас ще се настройват и за незабравима есен. През октомври София и Варна ще приемат европейското първенство за мъже. Родната централа взе шампионата в съвместна кандидатура с Италия (Торино и Бусто Арсизио).
На този етап основните притеснения са свързани с все още продължаващия ремонт на Двореца на културата и спорта в морската ни столица. По предварителен план той трябва да приключи в края на април. Заради
постоянно покачващата
се цена
текат проверки от Агенцията за държавна финансова инспекция. Много дискусии породи и церемонията по тегленето на жребия в Народния театър "Иван Вазов". Организаторите бяха остро критикувани за серия гафове. А съдбата ни отреди за съперници в група "А" съставите на Германия, Чехия и Испания или Холандия.
Шест месеца преди шампионата на Стария континент обаче се задава далеч по-сериозен проблем. Според данни, изнесени от президента на родната федерация Данчо Лазаров, дупката в нашия дял на бюджета е 1,2 млн. лв. Планираните разходи са
на обща стойност 2 млн. лв.
А към днешна дата са осигурени едва 800 000 лв. Сумата идва от Министерството на младежта и спорта и е от предвидените 5 млн. лв. за домакинства на международни спортни прояви. "Парите никога не стигат и не бих казал, че ще успеем да покрием всички разходи. Но тази сума е едно добро начало за подготовката на шампионата", коментира Лазаров. Той не пожела да конкретизира каква е била първоначалната заявка, подадена в министерството.
При това положение неизбежно ще се наложи търсенето на алтернативни източници на финансиране. Вариантите не са много - спонсорство и продажба на билети. Ще се водят преговори и за максимално изтъняване на харчовете - например за наемите на залите. На този фон долетя новината, че България
кандидатства и за световното първенство
през 2018 г.
Партньор и в това начинание е италианската централа.
Интересен детайл е, че три от четирите необходими за целта зали на практика не са готови - във Варна, Русе и Бургас. Последните две все още се строят и би трябвало да са завършени до края на годината. На разположение е единствено "Арена Армеец".
Целият материал четете в последния брой на в. "168 часа"
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Не харесвах Живков, подслушваше ме, но вярваше на информацията от нашата служба
Предлагаме на читателите си интервюто, взето от ген.-полк. Васил Зикулов през 2013 г. - 2 г. преди смъртта му. Той е най-дълго служилият началник на военното разузнаване в България
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега