Гримът с ефекти в "Като две капки вода" - минимум 1000 лв.
Визията на един участник в "Като две капки вода" струва минимум 1000 лв. за всеки лайв. За да се превърнат в световни звезди, им се прави специален грим с ефекти.
Гримьори помагат на артиста да се слее с образа, който му се е паднал, като изработват отделни части на лицето, перуки, дори цели маски.
С това предизвикателство се сблъскват гримьорите Ана Андреева и Даниела Аврамова. Разполагат с по 3 дни за подготовка преди живото предаване, за да накарат всеки от 8-те участници да заприлича визуално на известна личност. Координират се с инструкциите на стилистите, създават специални простетики, перуки, зъби, нанасят тен, ако е нужно.
Още в самото начало на шоуто направили отливки на главите на всички актьори. Отделно разполагат с 3D скенер, чрез който са снели лицата. След това само нанасят новите параметри и обмислят как да направят физическите промени, за да интепретират звездите най-добре.
"Взехме отливка на бюст (глава, шия и част от раменете) от участниците. За целта ги съблякохме и нанесохме алгинат. Гипсирахме, изрязахме алгината и махнахме отливката от актьора. От този материал се правят нови калъпи, които си пасват идеално с лицето. По тях преценяваме детайлите, които трябва да се добавят за образа, който ще се имитира.
На всеки артист сме слагали простетики. Това са части от лицето - нос, уста, маски, които се лепят по кожата. Правят се от фоам латекс. Закрепваме ги със специално лепило, а за по-чувствителните кожи нанасяме подходяща основа. Използваме само американски продукти, защото у нас няма голям избор", казва Ана Андреева.
Най-трудно е да се променят хора с неправилни черти
и с несъвършенства
Има физически данни, които няма как да бъдат променени, освен с пластична операция.
"Ако носът е по-голям, а актьорът ще имитира чипонос, е много сложно. За да се прикрие, трябва да му се увеличат бузите, за да може носът да потъне малко. Но тогава пък очите ще хлътнат много навътре. Подобни промени правим само когато имитаторът ще носи очила или перуката му ще е по-буйна и ще прикрива лицето.
Когато Алексей Кожухаров се превъплъти в корейския изпълнител Сай, увеличихме бузите с простетика и това намали носа. Но той беше с очила, които скриваха 1/3 от лицето и не се виждаше, че и очите са потънали. За ролята му на Рей Чарлз направихме същото. Променяме и ушите, ако се налага. Могат само да бъдат уголемени или да се направят щръкнали, няма как да ги смалим", казва Андреева.
Най-голяма промяна в предаването претърпяха Алексей Кожухаров и Станимир Гъмов, добавя Даниела.
Освен отделни елементи за имитацията на по-нетипично изглеждащи хора се налага и изработването на маска.
"Прави се по лицето на актьора с пластелин. Отгоре се излива материал за калъпа, а пластелинът се изчиства. Изработва се негатив, който трябва идеално да си пасне с лицето на човека, и позитив - образът, който ще виждат зрителите.
Не е хубаво да се правят много дебели маски и затова не е възможно да има перфектни трансформации.
Достатъчно е да се "хване" характерното във визията на конкретната звезда и да се направи на имитатора
По-добре е да няма 100%-ова прилика, но да изглежда като човека. Много неща се доизчистват и с грима след това. Промените, които не сме могли да постигнем с простетика, сме компенсирали с цвят", обяснява Ана.
Много от актьорите са отслабнали през периода на предаването. Това е създало малки проблеми в изработването на простетики.
"Доста от участниците свалиха килограми. Когато сме им правили маските, хората са били с по-масивна брадичка, гуша, бузи, но сега на тези места има празнина. Алексей Кожухаров е посвалил доста. Разликата не е драстична, но се усеща, когато изработваме някой елемент. А няма как да се правят нови калъпи - скъпо е, а и нямаме достатъчно време", казва Ана.
Почти всеки един от 8-те участници се е сдобил и с ново чене за риалити формата.
"Повечето имат специално изработени зъби. Изключително неудобно е да се пее с тях, съскат, трудно им е дори да говорят. Милица Гладнишка имитира Стивън Тайлър, който е с огромни зъби, но пък тя пя учудващо добре и не показа, че й пречат.
За последния лайв ни възникна една непредвидена ситуация
Станимир Гъмов не беше отишъл да си направи чене, защото не знаел, че трябва да има. Донесохме си една торба с материали и ден преди живото предаване се пробвахме да му направим.
Простетиките предразполагат към гафове, защото не се задържат дълго върху кожата.
"Издържат различно в зависимост от актьора и неговата кожа. Влияе и факторът изпотяване, който е неизбежен, защото, докато ги носят, порите им са запушени и отделят себум. Ако е по-топло в залата или са облекли костюм, също се потят и простетиките се отлепят леко.
След като слязат от сцената, повечето започват да се разпадат. Най-трудно се задържат устните, защото се овлажняват от слюнката. Обикновено ръбчетата им винаги се разлепват, докато пеят.
Когато се отлепи нещо, зависи от осветлението и начина на снимане доколко ще си проличи. Понякога само ние виждаме гафовете. В киното издържат по 12 часа, но поне 10 пъти се е налагало да ги дооправяме, но в шоуто нямаме време за това", коментират гримьорите.
За да променят цвета на кожата, използват специален грим, който се нанася под налягане 10 атмосфери с аерограф
"Гримовете, с които променяме тена, са на алкохолна основа и не цапат дрехите. Използваме аерограф, с който обикновено се нанася изкуственият тен, но нашият не е траен. Полага се равномерно и в необходимата наситеност. В края на предаването всеки трябва да си тръгне така, както е дошъл. В ролята си на Луис Армстронг Стефан Рядков беше оцветен с тази технология", добавя Ана.
Някои от перуките се изработват от Ана и Даниела, други вземат готови.
"Това отнема около 3 седмици. За тях отливаме главите още веднъж от специален материал. Върху тях опъваме монтюра (основата на перуката).
Кроим я по главата на човека, след това я правим ръчно косъм по косъм. Процесът се нарича книпване", разяснява Ана.
Едни от най-сложните за изпълнение имитации се оказват Рей Чарлз и Стивън Тайлър
"Кожухаров беше много интересен в този образ, но и много сложен за правене. Променихме го целия. Направихме му маска с по-плътни устни, която се отлепи леко. Трябваше да е с гола глава, но нямаше как да си промени косата, защото снима в "Пълна лудница", затова тя беше прикрита.
С голите глави е сложно, защото е трудно да ги направиш без да си личи - набират се на тила, а и е много трудно да намалиш обема на истинската коса, която се прибира под имитацията.
Също ни беше трудно да направим Милица Гладнишка като Стивън Тайлър. Първо, жена трябваше да изиграе мъж. Черепът му е съвсем различен от женския, а и отделно тя няма адамова ябълка, но дотам вече не стигаме в имитациите. Той е с огромни устни, които бяхме пресъздали с простетика, но пак не стана абсолютно същата, защото трябва да я сцепим, за да има максимална прилика.
В такива случаи се добавя лека визуална измама с цвят
Но не трябва да се прекалява, за да не стане пародийно. Актьорите допълват образите и засилват приликата и с имитация на поведението им", казва Ана.
С притеснително къса коса се появи и Мария Игнатова в ролята на певицата Шиниъд О'Конър. За разлика от своя любим Рачков, Мария не е подстригала косата си наистина.
Видът й е просто макиаж
За довършване на визията нанасят грим. Използват чисто гримьорски трикчета за подчертаване на чертите. Нанасят финалните щрихи с телефон или таблет в ръка.
"Така виждаме цветовете по-добре и имитаторите приличат повече на оригиналите. Гримът помага, но не прави коренна промяна. Няма как да омекотиш дотолкова по-грубите мъжки черти, за да изглеждат като нежна жена. Цветово се постига някакъв минимален ефект", казва Ана Андреева.
Най-четени
-
Въпреки старанието ми...
Въпреки старанието ми все още има и някакви хора, които ме харесват. От
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия След две епохални постижения в Космоса България се връща в играта
Людмила Филипова и Нели Симеонова с времеви мост възобновиха производството на космически храни, за да възстановят славата ни на трета страна в света През 2024 г