Регулиране на скоростта с препятствия, кофи под земята и дървета между паркоместата при бъдещи ремонти в София
Напролет започва обновяването на "Мария Луиза" - около Централна гара ще се пресича и над земята, а автобусите ще спират пред входа ѝ
София ще има задължителни стандарти при проектиране на улици и градска среда. Разделени са в 5 насоки - пътна безопасност, градско озеленяване, осветление, изчистване на средата от излишни елементи и паркиране. Те бяха представени от “Спаси София” и предвиждат мерки, с които без знаци, а с пречки да се ограничава скоростта на движение по улиците, подобряване на безопасността за пешеходци и велосипедисти, правила при проектирането на местата за паркиране, цветно осветление и кофи за боклук под земята.
Тези насоки могат да се използват при проектиране след 2025 г. И са неприложими за сегашния ремонт на ул. “Опълченска”, а ново проектиране означава забавяне между 6 месеца и 1 година и би застрашило целия проект, обясни общинският съветник Андрей Зографски.
Един от бъдещите планове е ремонт на целия булевард “Христо Ботев”. Още през пролетта пък трябва да започне ремонтът на бул. “Мария Луиза”. Тук ще се предвиди и пешеходно преминаване при Централна гара, за да не трябва хората да слизат с куфарите в мръсния подлез. Предвижда се още всички автобуси, които стигат до гарата, да спират пред входа ѝ, а не хората да обикалят.
Третият проект, при който могат да се приложат мерките, е ремонтът на “Адам Мицкевич”. Там освен велоалея се предвижда и изграждането на
тролейбусна линия, която ще свързва “Люлин” и “Надежда”
Със стандартите ще се създадат редица препятствия за шофьорите, които да ги накарат по естествен път да намалят скоростта. Целта е по този начин да се повиши пътната безопасност. Такава мярка е намаляване на ширината на лентите на големи булеварди от максималните 3,5 метра на 3 метра. “Това автоматично води до намаляване на скоростта на движение”, обясни Зографски.
На по-малките улици пък ще има шикани с размяна на лентите за паркиране. Така в един участък паркирането ще е отляво, а след това ще е отдясно. По този начин няма да се отнемат паркоместа, но ще се създадат завои, които водят до намаляване на скоростта.
При успоредно паркиране по улица, по която тротоарът е под 2 м, дървета да се садят, където спират колите. Идеята е на всеки 3 до 5 места за паркиране да има “озеленен остров”. Преди и след пешеходни пътеки растителността ще е по-ниска, за да не пречи на видимостта.
Предвиждат се и междинни острови и пространства за изчакване в средата на пътното платно. Освен това проектантите ще трябва да правят и тротоарни уширения и прекъсвания на паркинг лентите преди и след кръстовища. Градското обзавеждане - пейки, дървета, контейнери и кошчета за отпадъци, рекламни елементи, летни градини и др., ще се поставя в заделена единна ивица от уличния профил, за да не пречи на пешеходците по тротоарите. Колчетата и други преградни и антипаркинг елементи, особено при пешеходните пресичания и кръстовищата, се премахват.
При проектирането на улици в жилищни зони се предвижда изграждането на обособени клетки за съхранение на контейнерите за битови отпадъци. Няма да се допуска разполагането на контейнери за боклук по главни улици - ще се разполагат в преките. Изцяло подземни ще са кофите в централната градска част, площадните пространства и вторичните градски центрове в кварталите.
За улиците ще има светлинен дизайн
На тротоарите и пътните платна в зависимост от нуждата може да се разполага отделно осветление за пешеходните пространства и велосипедните алеи, на отделни стълбове или като допълнително тяло към стълбовете на пътното платно.
Пешеходните пътеки, велосипедните пресичания или пътни ситуации, които изискват повече внимание, се осветяват в цвят или нюанс, различен от стандартния. А за да се намали натоварването на градската среда и да се освободи повече пространство за пешеходците, осветлението ще е окачено над платното.
“Десетилетия наред в София се пресъздават остарели пътни проекти, които не осигуряват безопасност и удобство за всички участници в движението. Време е този вреден начин на работа да спре и да започнем да проектираме улици, които да отговарят на съвременните нужди на града и гражданите”, заяви общинският съветник Стефан Спасов.
Прочети пълните мерки тук.
Най-четени
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия BG снаха, изтезавана от Палача на нацистите
Заради атентат срещу сина на Бенито Мусолини, организиран от първата ѝ любов, тя е хвърлена в щабквартирата на Гестапо Вторият ѝ мъж Илия Пейков рисува Космоса, а виждайки картината му
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Най-известната руска шпионка - тънка талия, плътни гърди и водопад от червена коса
Анна Чапман разкрива в книга как е вербувана, докато живее в Лондон Докато в Лондон продължава процесът срещу шестимата българи, обвинени в шпионаж в полза на Москва