Метрото завива към “Студентски град” с 5 нови станции
Метрото ще има пет нови спирки между “Витоша” и “Студентски град”. Това предвижда обществената поръчка за изготвяне на идеен проект за продължаване на втората линия.
Планът е за 5 метростанции по трасето през кварталите “Кръстова вада-запад” и “Витоша”, чиято дължина ще е 5 км, като целият участък ще е подземен.
Първата нова спирка след “Витоша” ще е на кръстовището на бул. “Черни връх” и ул. “Димитър Манчев”. Втората ще е между улиците “Проф. Васил Арнаудов” и “Стефан Савов”. След това метрото ще спира на кръстовището на бул. “Симеоновско шосе” и ул. “Проф. д-р Ив. Странски”. Тук по задание трябва да се направи и подземен паркинг на най-малко две нива. Четвъртата нова станция ще е на бул. “Акад. Ст. Младенов” и ул. “Проф. Ат. Иширков” при НСА. Последната пък ще е на кръстовището на “Акад. Ст. Младенов” при ул. “8 декември” и ул. “Д-р Йордан Йосифов”.
В проекта трябва да бъде предвидена и шахта за отклонение на линията към “Симеоново”, която да е с маршрут от Бизнес парка до ИКЕА на околовръстното.
Предварителният проект на подробния устройствен план за продължението на метрото предвиждаше 3 спирки.
С поръчката се търси кой да проектира трасето и станциите срещу 1,9 млн. лв. Избраният кандидат ще работи върху заданието година и половина. После ще има търг за строителство, а докато текат процедурите, ще се търси финансиране.
В момента се строи разширението на третата линия през кварталите “Гео Милев” и “Слатина” до “Цариградско шосе” и Окръжна болница. То е с дължина 6 км и ще има 6 метростанции. Очаква се участъкът през “Слатина” да е готов през втората половина на 2026 г.
Продължава работата и по разширението на третата линия - под бул. “Вл. Вазов”. Миналата година започна строителството и на станцията между “Обеля” и “Сливница”. Тя ще качи още 12 хил. пътници на ден и ще прави връзка с нова жп гара и с автогара по три направления - към Сливница и Драгоман; към Кюстендил; към Костинброд, Божурище и Банкя.
В плановете на общината е да разшири с две спирки и участъка “Царица Йоанна” след съществуващата метростанция “Люлин”, която ще достигне до западната дъга на околовръстния път и ще подобри значително транспорта в микрорайоните 2 и 3. Новите две станции ще качат още 32 хил. пътници на метрото, а отсечката ще е дълга 2 км. Булевард “Царица Йоанна” пък ще бъде разширен и ще бъдат изградени нови тротоари и велоалея.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Не харесвах Живков, подслушваше ме, но вярваше на информацията от нашата служба
Предлагаме на читателите си интервюто, взето от ген.-полк. Васил Зикулов през 2013 г. - 2 г. преди смъртта му. Той е най-дълго служилият началник на военното разузнаване в България
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха