Защо местата за багаж в самолета все не достигат?
Пътниците качват повече от капацитета на отделенията над седалките и започват проблеми
Летенето отдавна не е лукс. Напротив – често е доста по-евтин транспорт от колата, а даже и от влака, дори на разстояния от 500-600 км. Все повече от пасажерите в самолетите в Европа пътуват за кратко – за уикенда или по работа, и носят само ръчен багаж. Десетки хиляди българи работят в Западна Европа, а семействата им са в България и често пътуват, и също носят само ръчен багаж.
Отрано купените билети за нискотарифните авиокомпании може да са
по-евтини от плащането за чекиран багаж
Това кара пътниците да носят максимално допустимия ръчен багаж.
В повечето случаи и нискотарифните, и другите превозвачи разрешават на борда да се качи багаж с размери около 55-40-20 см и с тегло 10 кг. и една ръчна чанта с размери до 40 x 20 x 25 см.
При други нискотарифни превозвачи ръчният багаж е с размери 40 x 30 x 20 см, като може да се носят палто, одеяло, нещо за четене и стоки, закупени на летището след проверката за сигурност. И за ръчен багаж с колелца с размери 55 x 40 x 23 см. се доплаща. При повечето нискотарифни авиокомпании може да се заплаща за втори ръчен багаж.
При превозвачи, които не са нискотарифни, размерите на допустимия ръчен багаж са 55x40x23 см, а теглото е 8 кг. При бизнес класата може да се носят два ръчни багажа. За почти всички авиокомпании е допустимо да се носи малка ръчна чанта, като за критерий се използва средноголяма дамска чанта.
Проблемът с повечето авиокомпании, които не са нискотарифни, е, че при чекирането и при влизането в самолета липсва стриктен контрол за ръчния багаж. Като резултат при над 90% пълен полет в пътническия салон се внася осезаемо повече ръчен багаж, отколкото може да се побере в багажните отделения.
При нискотарифните компании доста по-стриктно се следи за ограниченията, но пък там често се доплаща за допълнителен ръчен багаж.
Резултатът е, че във все повече полети възникват разпри за багажа. Да, над седалките - на багажните отделения – са сложени номерата на съответните места, но това не дава право да се ползват само от пътниците, седящи на тези места. Често се стига до
сваляне на багаж и кавги
Още по-често багажът се разнася из целия самолет, докато му се намери място. Това предизвиква сериозни затруднения при слизането на пътниците.
Все повече пасажери от икономична класа се изхитряват и още при качването си на самолета оставят багажа си в отделенията на бизнес класата. И стриктно погледнато – забрана няма. Често пътниците от бизнес класата свалят този багаж и слагат своя – следват разпри и забутване на багажа на неизвестно място в самолета.
Да, има изход от тези неуредици – всеки може да сложи багаж под седалката пред себе си, стига да не седи до авариен изход. Но при малките разстояния между редовете, ако сложите отпред по-голям ръчен багаж, трябва да стоите със свити крака през целия полет. Което, освен че е крайно неудобно, е и опасно за по-възрастни хора. Това е несправедливо наказание за пътник, който е спазил всички изисквания за ръчния си багаж.
За да си гарантират безпрепятствено поставяне на багажа в багажните отделения, много пътници висят понякога повече от час пред входовете за допускане към самолета, за да са сред по-първите влезли. Това е огромен разход на напразни усилия, които може да се спестят при добра организация и наличие на достатъчно място за багаж. Освен това, ако седнете първи и сте по-напред и близо до пътеката, покрай вас ще се извървят твърде много хора, което си е чудесен шанс да ви се лепне някой вирус.
Едната възможност, практикувана само от няколко авиокомпании, е всеки пътник да може да слага багаж само в определеното за неговото място багажно отделение над седалката. Проблемът е, че тези отделения не се използват пълноценно.
Второ възможно решение е да има стриктен контрол за размера и броя на разрешения ръчен багаж. Интересното е, че нискотарифните авиокомпании първи осъзнаха, че няма друг начин да се поддържа ред в самолета. Но правила има, няма организиран контрол на персонала за спазването им.
“Боинг” още през 2015 г. направи голяма стъпка в разрешаването на проблема под формата на новите Space Bins, които побират 50% повече багаж. Все повече от новите модели самолети предлагат тази възможност. Това би било трайно решение, стига авиокомпаниите да не разрешават да се внася 50% по-голям багаж.
Най-четени
-
Галерия Заплахата "Боянски разлом" - безопасни са сградите до 3 етажа и над 16
Най-застрашени са живеещите в стари кооперации в центъра на София, където са избивани колони, за да се разшири площта на магазините Зачестилите земетресения в София, в цяла България
-
Галерия А трябва ли да знаеш за Белчо и Сивушка?
На млада участничка в “Стани богат” ѝ звучи като да са зайци. В мрежата едни се забавляват, а други отбелязват: На себе си се смеем Отговорът на млада участничка в тв предаването “Стани богат”
-
Галерия Дебют и авиокатастрофа - фаталният рожден ден на Мария Нейкова, която първа изпя "Синева"
Певицата на финалната песен от филма за Гунди скача през 1971 г. от горящата счупена опашка на самолета, в който загива Паша Христова Ванга ѝ казва: Знам те, ти си от джазовите
-
Защитен свидетел насочил германските власти към Ружа в Южна Африка
Задействали се преди 1 г. и 6 месеца след разстрела на издирвания с червена бюлетина Красимир Каменов-Къро Показанията на защитен свидетел изпратили германските власти по следите на Ружа Игнатова в
-
Софийската "Витошка" е 41-ва в световна класация за най-скъпите търговски улици за 2024 г.
Софийският булевард "Витоша" заема 41-во място в глобалната класация на най-скъпите улици за 2024 г. Традиционно всяка година консултантската компания Cushman & Wakefield публикува доклада