Миналата година се наложи да паркирам в центъра на Лондон. Не е като в София
Миналата година се наложи да паркирам в центъра на Лондон. В това обаче няма драма. Всички паркинги се намират онлайн, човек избира къде и в колко часа ще паркира, за колко време, плаща онлайн, получава не само адрес, но и номер на паркомястото. „Ами ако трябва сега да изляза?" Ами сега търсиш свободни места и пак намираш най-близкото възможно.
И освен цена за влизане в идеалния център на града, която автоматично се начислява на собственика на автомобила, се плаща и за паркинг.
Центърът на английската столица е постоянно пълен с коли, но явно това са хора, които могат да си го позволят. Там обаче не влизат онези, на които им е скъпо и така трафикът вече не превръща улиците в паркинги, които няма накъде да мръднат.
Драмата у нас е, че всичко, свързано с контрол на трафика, е инициатива на инат, на злост, на некомпетентност и на пълно отсъствие на мисъл за взаимовръзката между действие и последствия.
Ще забраним това, ще забраним онова, ще наложим тази идея.
Хубу! И от това хиляди потърпевши трябва да си бият сами главите как да се оправят? Къде е алтернативата? Къде е продължението на идеята? Къде е системата за избор на паркиране?
На пазара в "Младост" 1 години наред паяк вдигаше колите на всички, които спирахме да напазаруваме. Пълна тъпотия. Вече са определени паркоместа, но не почасово, а за постоянно. Преди се паркираше на риск, сега вече не може да се паркира. Защо това да не е зона? Защо не бъде въведен SMS 30 минути?
Непосилно! Непостижимо! И никой дори не споменава за подобна алтернатива.
Буферният паркинг на „Метро" в Младост всеки ден е с над 400 свободни места, но шофьорите паркират пред блоковете срещу The Mall – щото са там на работа или да не платят за паркинг. Ние много се нуждаем от система за паркиране с абонамент пред домовете си, но и за това не се отваря дума.
Масова практика е възрастни болни хора да подаряват талоните си за инвалидно паркиране на здрави роднини със скъпи автомобили. Никой, никъде и по никакъв начин не опитва да обвърже собствеността на автомобила с приносителя на талончето. „Ама той не може да шофира, защото е много инвалиден". Тогава не се нуждае от такъв талон или като собственик на талона може да го ползва, когато е лично в колата. В много държави ползването на талон без инвалидът да е в колата, се счита за административно нарушение, което се санкционира скъпо.
„Всичката Мара втасала" е най-точният израз за бурните промени в столицата в "полза" на пешеходците и велосипедистите, които кампанийно разгръщат ентусиасти от общината. И се оказва, че освен от градско планиране, нямат и най-общи понятия от политика, което тепърва ще се види като резултат на националните избори.
От фейсбук
Най-четени
-
Въпреки старанието ми...
Въпреки старанието ми все още има и някакви хора, които ме харесват. От
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия След две епохални постижения в Космоса България се връща в играта
Людмила Филипова и Нели Симеонова с времеви мост възобновиха производството на космически храни, за да възстановят славата ни на трета страна в света През 2024 г