Страх от летене с "Боинг" тресе пътници след 4 нови инцидента за 3 дни във въздуха
Големи платформи вече изключват полети на авиокомпании, които ползват машини на американския производител
С 50 души на борда пътнически самолет на американския производител “Боинг” беше принуден да извърши поредно аварийно кацане минути след като излетя от японско летище в петък сутринта, съобщи в. “Дейли мейл”.
Това е четвърти инцидент в рамките само на 3 дни от серията аварии със самолети на компанията, след като тази седмица “Боинг” отбеляза и пореден неуспешен опит за изстрелване на своя ракета в Космоса. Последните събития хвърлят сянка върху стандарта за безопасност, който компанията осигурява за своите машини.
В петък полет 166, изпълняван от самолет “Боинг 737” на “Юнайтед Еърлайнс”, с 50 пътници излетя от летище “Фукуока” в Югозападна Япония и се насочи към Гуам - само за да се върне минути по-късно, когато пилотите обявиха извънредна ситуация.
Самолетът се приземи обратно, след като бе установено, че
клапата на крилото не функционира
правилно. При маневрата няма пострадали пътници.
Не такъв късмет обаче имаха 85 души, от които 79 пътници, на основното летище в Сенегал. Те трябваше да летят до съседен Мали със самолет “Боинг 737” в четвъртък. По време на излитането машината излиза от пистата, а едното ѝ крило се възпламенява, ранявайки 10 души, включително един от двамата пилоти. Пътниците скачали по аварийните пързалки през нощта, докато пламъците обхванали едната страна на самолета и наоколо се чували писъци. Настъпила пълна паника, разказват очевидци.
Пак в четвъртък други 190 души бяха евакуирани от “Боинг 737-800” на базираната в Турция Corendon Airlines. Гумата на самолета се пръснала при кацане на летище близо до средиземноморския курорт Алания. Ден по-късно на кадри от мястото на инцидента се виждаше все още неподвижният самолет, обграден от коли за спешна помощ.
Предните му
колела и колесникът са смачкани
Инцидентът край Алания стана само часове, след като се появиха кадрите, на които ужасени пътници бягаха от самолета в Сенегал.
В сряда пък товарен самолет “Боинг 767” на компанията FedEx кацна аварийно на летището в Истанбул, след като предният му колесник се повреди и машината се просна по “корем” на асфалта. В драматично видео се видя как носът на самолета се плъзга по пистата, образувайки искри и дим. Повредата на колесник се счита за изключително опасна и тя създава проблем именно при кацане - когато
пожарът е неизбежен заради високата скорост
и силното триене.
На фона на тези инциденти конгломератът пое още един тежък удар, след като партньор на НАСА призова космическата агенция да спре предстоящото изстрелване на “Старлайнър” - машина на “Боинг”. В свое изявление компанията ValveTech, която доставя части на НАСА, предупреди, че бръмченето, което се чува от кораба на ракетната площадка, може да е индикатор за сериозна повреда.
Предупреждението дойде след пореден неуспешен опит за изстрелването на космическата ракета в началото на седмицата. “Боинг” се опитва да се съревновава със “СпейсЕкс” на Илон Мъск, за да вземе по-голям дял от доходоносния бизнес на НАСА. Целта на компанията е да извърши успешен изпитателен полет с екипаж, който да придвижи до Международната космическа станция. Затова подизпълнителят на НАСА предупреди, че изстрелването трябва да бъде спряно, “преди да се случи нещо катастрофално”.
Проблемите за американския производител на самолети започнаха с началото на 2024-а. Първият инцидент, който втрещи света, стана на 5 януари. По време на полет на “Аляска Еърлайнс” от Портланд, Орегон, до Онтарио, Калифорния, лявата аварийна врата по средата на самолета излетя на височина 5 хил. м заради липсващи четири болта. Инцидентът се размина без жертви за късмет - защото самолетът все още не беше достигнал пълната си височина. Последваха поредица от инциденти, които накараха пътниците да избягват полети със самолети на “Боинг”. Големи платформи в САЩ за продажба на билети дори направиха специална секция, която изключва полетите на всички авиокомпании, които ползват самолети на “Боинг”. Скандалите удариха и акциите на американската компания, а за да се вземат мерки срещу по-дълбока криза, бяха направени ключови промени в ръководството. В края на март дори изпълнителният директор на компанията Дейв Калхун обяви, че ще се оттегли. Инцидентите обаче продължават.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Художникът бедняк
Бил съм на около десет години, когато за пръв път видях автопортрета му. Стоях пред него около час като вцепенен. Никога няма да забравя високото чело на художника, тъжните му очи, къдравите коси
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Не харесвах Живков, подслушваше ме, но вярваше на информацията от нашата служба
Предлагаме на читателите си интервюто, взето от ген.-полк. Васил Зикулов през 2013 г. - 2 г. преди смъртта му. Той е най-дълго служилият началник на военното разузнаване в България
-
Време да си кажем - ние сме един лабораторен експеримент на ченгета
От вчера вече и Пееф заплаши с "немирен" протест. Преди няколко дни активисти на Възраждане, ВМРО и обикновени плоскоземци и мангъроиди се опитаха да превземат Народния театър