Къде са нашите ученици спрямо децата от останалия свят? България е в Третия свят
Добре, Пиза, като инструмент измерващ образованието, ни показа къде са нашите ученици спрямо децата от останалия свят. България е в Третия свят. Може би и след него. Какво означава това ли?
Ами очевидното:
Учителите, методиката на обучение, учебниците писани и издавани по неясен отживял принцип, " Министерство на образованието", където някакви хора се редят за заплати пред Касата и ревниво следят за нейното редовно увеличаване без никакво намерение да се променят, тъпите и безмислени предмети, които все още се набиват в главите на децата за наизустяване, стиховете, аритметката и планиметрията от 19 век, цялата архаична система на "шестиците" възнаграждаващи посредствените конформисти между децата още от ранното им детство, цялата идея за възпитанието им не като мислещи индивиди, а като рецитатори на никому ненужни факти, да не споменаваме професорите, които обучават учителите, например Искра Баева...
Преведете добре учебниците, особено по дисциплините STEM и нека децата учат по учебници като онези в Естония или Сингапур. Не е нужен вече Рибен Буквар. Оставете го на историците и етнолозите. Не става дума за криворазбран патриотизъм, а за когнитивна система за приобщаване към Големия свят.
Нека някой стартъп да измисли как циганските деца да се научат да пишат код от 5-годишни, вместо да просят. Това да стане по начин, който да им е интересен. Децата са гениални, ако не им пречим. А гетото ги обрича. Клуб по АИ за тези деца ще им послужи вместо чалготека. Може би...
От Фейсбук.