Разпадите
Първите признаци на всяка разпадаща се партия е създаването на елити по места. Така се отнема възможността за съревнование. Защото какъв е смисълът да се състезаваш, щом знаеш, че на финала местата са заети.
Това дори не е бягане за публиката. При „купените състезания поне знаеш защо забавяш ход, бавиш темпото. Защото знаеш, че ако стигнеш пръв – печелиш състезанието, но губиш бъдещето си в спорта. И пари, разбира се. Невъзможността за кариерно израстване притъпява интереса. Някои партии в България достигнаха вековна възраст именно заради това. На ниските етажи по един или друг начин им се внушаваше, че могат да растат в йерархията – до определено ниво, разбира се.
Но в момента в който им бе отнета тази възможност – случаят с Корнелия Нинова – партиите започнаха да се разпадат. Лошото е, че този проблем те го изнасят навън, идеологиите са заместени от интригантство и лични войни. Които изнесоха навън и превърнаха партиите си в инструменти за лични войни. Там израстването в партиите не се допуска, демотивира масата и тя се отдръпва, защото вижда безсмислието на всичко, в което, казано с езика на романтиката, са вярвали. А всяко начало, дори в партиите е заредено с романтика. И ако в момента някои нови формирования, използвани като партии е причината да увлекат скрити, приспани потенциали със себе си. Разбира се, това е стимул и да увлекат негативното от други партии – кариеристи, хора с амбиции, но без визия. Така, между другото, започна разпадът на СДС…
Така се разпадна и НДСВ. И този тип хора запълниха свободното пространство в новите партии, създавайки, благодарение на опита си онова чудовище, което се храни с романтика. Тука този тип хора, имайки опита от предишните си битиета започват да внасят своя морал – наследственост, кариеризъм, несменяемост…
А поради липса на аристокрация и ценностна система в българина, те създават и една нова партокрация по подобие на тази, към която не са могли да се прикрепят… И започва разпадът… Изтощените от нереализирани амбиции ще отидат другаде… И ще създадат нова партокрация. Защото са заразени. И са видели как става това.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха