Васко Пиргов: Най-голямата причина за трагедията на "Струма" е несъобразената скорост
Според него при удара резервоарът на автобуса е бил разрязан и горивото е пламнало от искрите
Най-голямата причина за тежкия инцидент е несъобразената скорост на водача. Това мнение изрази пред БНТ Васко Пиргов, експерт по двигатели вътрешно горене, който е пристигнал в първите минути след трагичния инцидент на АМ "Струма", при който вчера загинаха 45 граждани на Северна Македония.
"Навлизайки в мантинелата, автобусът чупи знака, който го изхвърля на 35-40 метра напред, настъпвайки гумата, тя гърми. Това е този тътен, който някои са чули, въпросният взрив", обясни още Пиргов.
Според него в предната част на автобуса, където е бил фаталният удар, е имало лесно запалимо вещество.
"Качвайки се на бордюра, автобусът реже знака и той изхвърча 45 метра напред. Тогава, влизайки в мантинелата, той качва предно дясно колело, там гърми гумата, набожда се на кола и започва джантата на предно дясно колело, започва да се движи по коловете. Затова първите колчета са обърнати наляво, шофьорът може би се е опитал да овладее автобуса, но пак няма спирачен път. Само воланът да завие наляво и поднасяйки автобуса, виждате, че следващите колчета са обърнати в другата посока. След около 150 метра по моему, автобусът се врязва вече в разделителната мантинела, там вече скоростта е убитата и автобусът спира вече по средата на двете мантинели. Според мен автобусът е бил зареден добре с гориво и срязвайки се предна дясна гума, резервоарът се намира малко преди нея, резервоарът е разрязан. Предполагам че е пробит и дизеловото гориво изтича. Дизелът е трудно запалима течност, но от тези искри, които са се появили за триенето на желязо в желязо, има нагряване и тук се получават едни пари. На танковете, на които съм служил 20 години, има така наречената термоглава апаратура, която създава един облак мъгла от изпарението на дизела. Предполагам, че това нещо, навлизайки вътре в купето е задушило или пък по някакъв начин е подействало за зашеметяване на пътниците вътре. След втория удар, когато автобусът спира, той се пали отпред. Някой каза, че е видял туби с бензин в автобуса, това може много лесно да се провери и предполагам следствените органи ще го направят, тъй като на последната бензиностанция в Турция четирите на брой автобуси преди да навлязат на територията на България, те са зареждали. След взрива пътниците са имали 5 минути, ако могат да се спасят, но са оцелели само тези от тях, които са успели да счупят задните стъкла и да излязат", заяви Васко Пиргов.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха