Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Екипажът потопил съоръжението, за да не се разбере, че е заложил мини за корабите на Антантата, и се предал на противника

Останки от германска подводница, цялата в тиня и кал, изплуваха най-неочаквано близо до плаж в Северна Франция. Ръждясалите парчета желязо бяха открити случайно от турист при един от отливите край град Кале.

Съоръжението постепенно започва да излиза на повърхността, шокирайки местното население. Пристигналите на място експерти и историци с изненада установяват, че изплувалото огромно парче желязо е

много стара германска подводница

Според историците подводната лодка UC-16 е потопена от екипажа си, след като е била заловена да поставя мини през юли 1917 г. Заради избухването им са потънали 11 кораба по време на Първата световна война. Корабите са били предимно от Франция и Обединеното кралство.

Целта на последното пътуване на тази подводница също е

била поставянето на мини,

които да потопят още вражески кораби. Пътят й започнал от Белгия и приключил в пристанище на Северна Франция. Следите на подводницата неочаквано изчезват и тя не достига крайната си точка - Булон сюр мер. Историците смятат, че екипажът се е предал на френските власти, но преди това е потопил плавателния съд, за да не бъде доказано поставянето на мини във вражеска територия.

Смята се, че е потънала окончателно до 1930 г. Сега тя се е превърнала в туристическа атракция. Гостите на северния френски бряг се трупат да разглеждат останките.

Те се показват през 2-3 г. в зависимост от приливите

и посоката на ветровете по крайбрежието на град Кале.

Германците са загубили 178 подводници по време на Първата световна война. Останки от тях се откриват и до днес. Благодарение на отделни елементи от плавателните съдове историците добиват представа как точно са протичали бойните действия.

Немските подводници нямали нужния екипаж, за да залавят вражески кораби. За това германците измислили начин да ги потапят, без да бъдат забелязани. Те използвали мини. Плавателните съдове

разполагали с оръжия на борда си,

но рядко изплували на повърхността, за да не бъдат заловени.

Появяват се и по-небоеспособни подводници, които били разполагани предимно до пристанищата. Идеята за потапяне на кораби, като се използват подводници и мини, била толкова добра, че

Германия потапяла английски кораби

по-бързо, отколкото те били построявани.

По време на Първата световна война Германия потапя не само търговски кораби. На прицел попадат и пътнически плавателни съдове. На борда на Lusitania умират 1198 човека, включително жени и деца.

Подводницата, която изплува край френския бряг, е атракция за туристите и привлича все повече посетители, които имат интерес да зърнат старото съоръжение. На показ в момента са двете големи структури от нея.

Понякога, когато морето е много бурно, плавателният съд е изцяло скрит. Историческата подводница се намира само на 300 метра от брега.

След като експертите и учените ч изследват, най-вероятно тя ще бъде извадена от морското дъно. Голяма част от историците са категорични, че това трябва да стане в най-скоро време, защото престоят й във водата допълнително разрушава целостта й.

Изтеглена веднъж на сушата,

подводницата ще може да даде отговор

на редица исторически въпроси и да помогне на експертите да разгадаят моменти от Първата световна война. Кметът на френското градче Кале от своя страна е категоричен, че съоръжението трябва да остане на територията, на която е открито, и да бъде посещавано от туристи.