Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Едната част от "Титаник", която стои на дъното от 1912 г.
Едната част от "Титаник", която стои на дъното от 1912 г.

След смъртоносни мисии създават "Тритон 4000", за да стигнат до останките на кораба. Австралийски милиардер строи "Титаник 2"

Режисьорът Джеймс Камерън, който създава хитовия филм от 1997 г., е един от лудите фенове на злощастната история и се спуска до руините 33 пъти

Фенка 30 г. спестява, за да види отломките, двойка се жени в подводница, кацнала на носа на кораба

"Мечтите нямат цена. Някои хора искат ферари, други искат къща, аз искам да отида на "Титаник". Историята му има всички предпоставки за страхотна драма и последващите бедствия не биха имали всички тези елементи, за да направят тази приказна хроника."

Рената Рохас

Рохас е една от вманиачените авантюристки, които правят много жертви, за да видят останките на потъналия лайнер с очите си. Тя е била на борда в многобройни експедиции, които поради различни причини не са успели да стигнат до мястото на корабокрушението. В интервю, малко преди да тръгне на поредното гмуркане към 3800 м в океана, жената признава, че няма апартамент и кола, дори не е ходила до Еверест, въпреки че това е другата й голяма мечта. Спестявала в продължение на 30 г., за да стигне дотам. И накрая успява.

Ренета Рохас съвсем не е единствената, погълната от манията "Титаник". Докато някои от феновете само разглеждат артефакти в музеи безопасно на сушата, някои фанатици са решени на всичко, за да се впуснат в опасното приключение и да видят руините под водата. Проблемът е, че пътуването до дъното на океана от години се е превърнало в бизнес, а лайнерът - отдавна мъртъв на дъното, е златна мина.

Още с потъването му през 1912 г. неговата трагична история, в която умират 1500 души, предизвиква невиждана истерия. Всичко, което е създадено около злощастното събитие, е източник на печалба - книги, музика, филми, а от години и туристически посещения с подводници. Но пътуването е изключително опасно и потенциално фатално, както светът се убеди за пореден път миналата година.

Атлантическият океан се превърна във "воден гроб" и за петимата членове на екипажа на батискафа "Титан", който се взриви под водата на 18 юни 1923 г. Въпреки това преди дни беше обявено, че милиардерът авантюрист Лари Конър и морският изследовател Патрик Лахи конструират нова подводница, наречена "Тритон 4000", която планират да потопят, за да докажат, че все още е възможно да се стигне до легендарните останки.

Междувременно милиардерът Клайв Палмър пък съобщи, че проектира "Титаник 2" и ще създаде кораб, досущ като "непотопяемия" плавателен съд от 1912 г. За него било по-забавно да се заеме с тази си мечта, отколкото да брои парите си.

Колко вманиачени са хората по "Титаник", четете в новия 6-ти брой на списание "Космос" за месец юни 2024 г.