Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Португалецът призова всички да пият по една студена вода, удряйки под кръста производителите на безалкохолно и бира, които наливат милиарди във футбола

В бизнеса се ценят уменията да преувеличаваш, да разкрасяваш, да лъжеш откровено само и само да се изкараш най-великият на този свят. Спомнете си култовата сцена с Лео ди Каприо във "Вълкът от Уолстрийт", в която героят му убеждаваше своите агенти как трябва да продават и непродаваемото на балъците по тази планета. Всичко е позволено в името на рекордните продажби.

Точно заради това и хищниците в световния алъш-вериш очакват с нетърпение големите спортни събития, каквото е европейското първенство по футбол. Това е уникална възможност да те видят не само потребителите на Стария континент, но и тези в Азия, Африка, Америка, навсякъде. В рамките на 30 секунди рекламно време получаваш уникалния шанс да представиш продукта си на целия свят, стъпквайки в калта усилията на конкуренцията да те измести от сергията. Само дето това не е шанс, а много, много скъпо удоволствие.

Затова само

големите играчи имат привилегията

да си платят за рекламно време на Евро’20. Затова само те могат да поддържат непобедими империи, които процъфтяват независимо от предизвикателствата на времето. Затова много рядко някой се осмелява да им се изпречи на пътя. Само дето Кристиано Роналдо вече е убедил самия себе си, че не е обикновен човек. Най-малкото е полубог.

Ако поне веднъж сте гледали неговите изпълнения на терена, нищо чудно да се съгласите със собствената му теория, че идва от друга планета, небесно царство или в каквото там вярвате. Него го обожават стотици милиони, още толкова му завиждат, а милиарди са чували името му и знаят с какво се занимава. С един-единствен жест той

може да качва и сваля царе от трона

Той е възможно най-неподходящият враг, срещу когото да се изправи запалянко, политик, компания, империя.

И все пак Кристиано се озъби по един крайно неприятен начин на един от основните спонсори на УЕФА и на европейското първенство по футбол. Сигурно не го беше планирал, но определено му се получи много добре. В началото на пресконференцията преди мача с Унгария той махна двете коли от масата и демонстративно сложи на преден план пластмасовото шишенце с минерална вода.

Ако беше някой друг играч, случката можеше и да се размине без много шум. Но когато Кристиано Роналдо направи нещо подобно, шумът е гарантиран. Сега всички говорят за "Войната на бутилките". Португалската мегазвезда ясно демонстрира своето отношение към американската напитка и за да няма никакви съмнения по въпроса, отсече пред камерите: "Пийте вода".

Малкият му пърформънс обиколи земното кълбо със скоростта на светлината. Социалните мрежи бяха залети от шеговити клипчета, мемета, колажи... Дори и членовете на най-дивите племена в Африка разбраха, че Роналдо препоръчва да се пие вода в името на доброто здраве. Посланието му може и да се хареса на феновете на здравословния начин на живот, но изправи на нокти

търговците във футболния храм

Те са платили милиарди, за да навират в очите и ушите точно своите продукти. И не приеха никак добре факта, че една от най-големите звезди на турнира им обяви открита война. И не стига това, ами и други играчи на първенството започнаха да разместват продуктите на рекламодателите пред жадните погледи на камерите.

Голямата звезда на Франция Пол Погба се намръщи на бутилката с бира "Хайнекен" и отново даде предимство на водата. После халфът на италианците Мануел Локатели също махна една бутилка, за да сложи друга, и съвсем нагнети напрежението. Имаше и футболни хора, които видяха смешното в ситуацията и използваха бутилките, за да си направят шега с репортерите. Нападателят на Украйна едва ли не гушна бутилките и призова двата гиганта за безалкохолно и бира да се свържат с него за рекламен договор. Пак в кръга на шегата, разбира се. Но белите якички във футбола и техните партньори с парите не успяха да се засмеят.

Още повече че се появиха информации, според които акциите на "Кока Кола" са се сринали на борсата и гигантът е загубил над 3,3 млрд.евро. Впоследствие тази новина се оказа силно преувеличена и лекото мръдване на акциите е съвпаднало с период за изплащане на дивиденти към акционерите. И все пак реакцията на Роналдо не остана без отговор от страна на засегнатите. УЕФА изпрати писма до отборите, в които предупреждава, че подобни прояви няма да бъдат толерирани и рекламодателите трябва да бъдат уважавани, а не третирани като врагове.

Босовете на футболната централа припомниха, че парите на спонсорите са жизненоважни за нормалното функциониране на футболната машина и шоуто ще изгуби голяма част от блясъка си, ако обеднее. На самия Роналдо бе подсказано, че той е това, което е, именно благодарение на хората с пачките. Кристиано от много години насам

рекламира най-големите

в бранша

и прибира стотици милиони за своите услуги. Критиците му се усъмниха, че винаги преглежда листовката с полезните и вредните съставки на продукта, преди да сложи подписа си под договора. Но духът е пуснат от бутилката, както написаха много колеги по света.

Кристиано едва ли ще отстъпи и дори продължи темата с признанието, че синът му много иска да пие кола, но той всячески се опитва да го ограничи. И че ще продължи да отстоява правото си да води здравословен начин на живот, който според собствените му изчисления го подмладява с поне 10 години.

Засегнатите компании прецениха, че няма смисъл да влизат в открита конфронтация с футболните звезди и отвърнаха премерено, че всеки е свободен да живее, яде и пие, каквото пожелае. Техните марки са толкова влиятелни и успешни, че подобни кризи само могат леко да ги разклатят, но не и да ги отклонят от голямата цел.