Инфаркт, блокирали спирачки, грешка или лошо трасе доведоха до смъртта на автопилот
Здравословен проблем, блокирали спирачки, човешка грешка или лошо и необезопасено трасе доведоха до смъртта на 49-годишния автопилот Георги Георгиев край Благоевград. Това ще трябва да установи разследването на трагичния инцидент от миналата събота. Окръжна прокуратура – Благоевград, образува досъдебно производство за пътнотранспортното произшествие.
За 15-а поредна година по дългото 3880 метра трасе от Благоевград до село Делвино се провежда кръг от националния автомобилен шампионат "Планинско изкачване - Благоевград 2021". В събота е официалната тренировка. По време на втория манш, около 16,30 ч., пилотът Георги Георгиев, един от 36-имата, финишира със "Субару Импреза WRX". Движейки се с висока скорост, изгубил контрол върху автомобила
Колата излязла вдясно от пътя, завъртяла се и се ударила в бетонна стена на частен имот край пътя. Тя е била построена в последната година и редовни участници в ралито казват, че миналата година оградата е липсвала.
За минути на място пристигнали медицинските екипи, пожарникари и други участници и зрители, но се оказало, че състезателят е починал на място. Инцидентът е станал на около
80 метра след финалната линия
Георгиев е карал една от най-бързите коли в състезанието и се предполага, че по време на удара се е движел с над 120 км в час. Какво е довело до излизане на колата извън пътя, ще установява разследването. По асфалта личат черни следи от гуми, но според някои това не е спирачен път, а са се получили при завиването на колата вдясно. Появиха се съмнения, че е възможно пилотът да е получил инфаркт или да му е прилошало и заради това да е изгубил контрол. По неофициална информация аутопсията не е успяла по категоричен начин да установи дали това се е случило секунди преди фаталния удар, защото е имало зловещо разкъсване на вътрешните органи на състезателя. Втората версия е за блокирали спирачки или друг технически проблем. Надеждите са автотехническата експертиза да покаже дали това е така. Полицията разпита десетки свидетели на катастрофата, както и организаторите на ралито. Иззети са видеозаписи от случайни зрители, както и записът от камерата в колата на пилота, за да се види какви са били реакциите му в последните метри след финалната линия и дали е предприел маневра, за да избегне удара. Пръв до него отива колегата му от същия столичен автоклуб АСК "Грийн Фокс Моторспорт" Косю Йорданов. "Жалко, че нямаше дори и малък шанс!
Дори не помръдна,
а се надявах на поне капка живец, помръдване или лек стон и вопъл! Всичко бе свършило за миг", потресен от смъртта на приятеля си пише в социалните мрежи Йорданов. Той е и сред най-яростните критици на организацията на ралито. И други състезатели изразиха съмнения, че причината за инцидента е лошото и необезопасено трасе и отправиха критики към организаторите и Автомобилната федерация на България (АФБ).
Йорданов отправи свой апел към състезатели, фенове и организатори такива инциденти да бъдат сведени до минимум.
“Гневен съм! Отвратен съм!
Всички знаем рисковете, които поемаме, отивайки на състезание! Всички сме наясно, че следващия път мога да съм аз, ти или някой друг! Защо и докога ще се ръководим от егоцентризма си! Няколко глави винаги мислят повече от другите! Аз като състезател искам максимална безопасност за мен и моите колеги и ще направя всичко по силите си това да се случи!”, апелира Йорданов. Състезатели твърдят, че на финала е имало неравности по пътя и смятат, че е възможно те да са довели до "подскачане" на колата и отклоняването й от шосето. Дори и да му е прилошало обаче, колегите му смятат, че ако бетонната стена е била обезопасена с гуми, бидони с вода или бали сено, ударът поне е щял да бъде омекотен.
"Направете този спорт максимално безопасен, без да се интересувате какви материални средства ще са необходими, защото човешкият живот няма как да бъде върнат! Намерете кадърни, здравомислещи и разбиращи от съвременните автомобили хора! Допитвайте се до действащи пилоти, които имат реална представа за опасностите, които виждате, а не вие да решавате кое е опасно и безопасно! Аз съм състезател и като такъв искам нормални условия, трасета и максимална безопасност! Наясно съм, че инциденти ще има и в бъдеще, но нека сведем риска до минимум!", допълва Йорданов, който е сред най-добрите в планинския шампионат и е имал съмнения, че може да се стигне до инцидент, защото
в зоната на спиране имало неравност,
която е предпоставка за поднасяне на колата.
"Мястото на трагедията е част от състезателното трасе, дори и след финиша. От финала до стопа разстоянието е около 500 метра за намаляване на скоростта и окончателно спиране. Питам защо новопоявилата се бетонна стена не е обезопасена най-малко с три реда гуми, бали слама? Нямаше да се стигне до там", коментират пилотите, които определят починалия си колега като изключително позитивен и усмихнат човек.
"Сигурността и всичко това, за което пилотите се молят да бъде направено, за да оцелеят, не бива да бъде пренебрегвано. От това зависят животите им, тези на зрителите и всички официални лица по състезанията. Моля се всички автомобилни състезания в България да бъдат подготвяни и организирани в съответствие с
изискванията за безопасност на ФИА,
за да се радваме на автомобилния спорт, а да не скърбим за близки приятели", пише състезателят и експерт по пътна безопасност Румен Дунев. Припомня, че от години състезателите алармират за неравност на финала и молят за скъсяване на дължината на трасето с около 50 метра.
"Не отговаря на истината, че не сме се съобразили с исканията на пилотите да преместим финала на около 50 метра по-напред. Това е направено още преди 5 години и на асфалта се виждат маркировките на стария и новия финал. Подрязали сме храсти и клони, които пречеха на видимостта, нямаме пропуск в организацията и подготовката на пътя", каза един от организаторите на ралито Георги Стоянов. Според него не е имало и нужда от поставянето на гуми или други предпазни средства встрани от пътя след финала. "Цялото трасе бе обезопасено и маркирано по всички стандарти за провеждане на такива състезания. Никога не се е коментирало поставяне на гуми след финала, защото се предполага, че скоростта намалява, има достатъчно място за спиране", допълни Стоянов. Обясни, че
в последния ден преди състезанието
са запълнени с асфалт няколко дупки по трасето. "Все пак това е път, който се използва и от други автомобили, не е писта, изградена специално за рали. Това го знаят състезателите, които имаха възможност да минат и огледат трасето няколко дни по-рано. Тук провеждаме състезания от 15 г. и досега не е имало забележки по организацията", каза и друг от организаторите - Александър Мановски.
Загиналият Георги се състезава от около 6 г., като в последните 2 г. е
спрял участие
в състезания
Завърнал се е на пистата преди седмица в рали спринт “Пещера”, където с навигатора си Васко Георгиев завършиха на 4-то място в клас НС1. Преди години е бил вицешампион на България в рали спринта.
На фаталното за него планинското рали в Благоевград в събота е карал с любимия си номер 35. Това разкри в социалните мрежи неговият приятел Косю Йорданов. Той пусна чат с Георгиев от вечерта преди официалната тренировка, от който става ясно, че пилотът отдавна не се е състезавал и гори от нетърпение да се яви на старта на ралито. "Косе, не знам как е станало, но любимото ми число е 35 и точно то ми се е паднало, дано ми е на късмет", написал Георгиев, който е бивш каратист и командос.
Във вторник бе погребан в родното си село Борика, до Ихтиман. Оставя съпруга и момиченце.
Председателят на Green Fox Motorsport Димитър Кондев откри дарителска сметка за набиране на средства за семейството на починалия. Средствата ще бъдат предадени на съпругата му Евелина.
Драмата с Георги е
вторият
трагичен случай
в планинското първенство. На 26 юли 2014 г., след удар в крайпътна скала загива пилотът Йордан Миларов по време на тренировките на рали “Узана”, а след това габровската надпревара е прекратена.
Последният смъртен случай в автомобилно състезание у нас беше на 28 юни 2015 г., когато по време на рали "Твърдица - Елена" живота си загуби състезателят Тодор Славов.
Най-четени
-
Килър изважда спокойно оръжието си и изстрелва 30 куршума в тялото на Фатик. Свидетелите са убедени, че гледат сцена от филм
15 април 2005 г., 11,30 ч, кръстовището на булевардите “България” и “Гоце Делчев”. Сребристосив “Мерцедес” спира на светофара, престроява се в най-лявата лента в посока пазара “Красно село” и чака
-
Секретно Непознатите факти за историческия Исус
В навечерието на светлия християнски празник Рождество, и вярващи и невярващи се сещат за християнската религия и нейния основател. Въпросът дали Исус Христос наистина е съществувал възниква
-
Галерия Тайни подривни послания в песни на Емил Димитров: Властта виждала обръщение към емигрантите в "Моя страна, моя България", прикрит туист в "Нашия сигнал" и насърчаване на просията в "Ако си дал"
Само народната любов спасява певеца от репресии И в естрадните хитове на родения на днешния ден през 1940 г. Емил Димитров комунистическата власт е съзряла подривни послания
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Коментар №1 на седмицата: Предателството на Европа към самата себе си
С тези редове няма да съобщя новина, няма да кажа нищо ново и кой знае колко необичайно - ще анализирам, от позицията на своя опит, факти и случки, които на всичкото отгоре не са нови и вероятно са