Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ТРУДНОСТИ: Проливните дъждове в квалификациите на японското състезание през 2010 г. изправиха организаторите на нокти.
ТРУДНОСТИ: Проливните дъждове в квалификациите на японското състезание през 2010 г. изправиха организаторите на нокти.

ВТОРИ пореден ремонт може да има календарът на Ф1. След като заради политическите размирици в Бахрейн стартът на шампионата бе отменен, сега виси и японският кръг. Пистата "Сузука" трябва да е домакин на 9 октомври. Трасето е на 500 км от бълващите радиация "Фукушима 1". Експерти изчисляват, че ако не се кара на "Сузука" преките загуби от японското състезанието ще са около $403 млн..

Състезанието или ще бъде отменено, или - много малко вероятно - ще бъде преместено на друга континентална писта. Решението за радикалните промени се очаква в следващите три седмици. Според хора, близки до Международната автомобилна федерация (ФИА) едновременно ще се обсъжда връщането на Бахрейн в шампионата и евентуалната отмяна на "Сузука".

Възможен вариант

Предполага се, че най-приемливият вариант е японската дата да бъде дадена за старта на арабския кръг.

Много е вероятно преди състезанието на трасето да бъде изпратен екип, който на място да провери какво е положението с радиацията, след което да се реши дали да има състезание или не.

Въпреки това отпадането на Япония старт изглежда неизбежно, но и разместването в календара е изключително трудно. За Далечния изток са планирани четири последователни GP - Сингапур (25 септември), Япония (9 октомври), Корея (16 октомври) и Индия (30 октомври). Схемата е подредена така заради логистиката и транспортирането на оборудването.

Трудности с местенето

Механично пренареждане с евентуалното отпадане на Япония практически е невъзможно. От друга страна, Бахрейн е достатъчно далеч, за да се пренесат там болидите след финала на Сингапур, преди да се върнат обратно в Азия за корейския старт.

От друга страна, на Екълстън ще се наложи да се съобразява с позицията на отборите и техния алианс FOTA (Формула Оан Тийм Асосиешън). Но и тимовете, и FOTA за момента мълчат.

Японците със сигурност ще се простят и с мотоциклетната си GP. Тя е на пистата "Мотеги", само 10 дни след старта на Ф1. Подобно на ФИА и Международната мотоциклетна федерация (ФИМ) засега не е обявила промяна.

$303,4 млн. загуба за моторите

За разлика от ФИА, моторният календар много по-лесно може да бъде натъкмен ако това се наложи. Както FOTA, така и Асоциацията на производителите на мотори (ММSA) пасува. Преки загуби от провал на "Мотеги" ще са около 303,4 млн.долара.

За този сезон не се предвижда рали на остров Хокайдо. Скоростните етапи на световния шампионат са върху пръст и чакъл. Това означава голяма запрашеност и висока степен на радиационно замърсяване. Центърът на това рали е в Сапоро, на 845 км от бедстващата зона в Япония.

ГОНКА ПО ВРЕМЕ НА РАДИАЦИЯ

"Не си представям, че ще бъда на "Сузука" и освен клетъчен телефон ще нося в джоба си и гайгеров брояч", казва италианският журналист Стефано Рейли. Самият Барни Екълстън едва ли ще се реши да прави състезание по време на радиация. 80-годишният англичанин е маниак на тема здравословен и продължителен живот.