Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

НАЧАЛОТО: В Маранело започват разработките по новия F150 Италия точно преди година.
НАЧАЛОТО: В Маранело започват разработките по новия F150 Италия точно преди година.

 

Във "ФЕРАРИ" са заложили всичко на 2011 г., за да си върнат титлите във Ф1. Болидът за новия сезон бе представен първи измежду всички 12 отбора. Запознати твърдят, че зад това се крие намерението на Скудерията да се направят още промени преди старта на шампионата през следващия месец.

"F150 Италия" е 57-и модел, който пускат от Маранело. Това е и първият случай, в който името на един автомобил е оспорено от конкурентите. "Форд" заплаши със съд, защото F150 е името на най-успешно продавания ван на компанията. Така се стигна до добавения "Италия", чиято 150-годишнина от обединението на страната Конюшнята иска да почете.

Една година

По новия болид работите са започнали в края на миналия януари, но големите промени настъпват, когато ФИА прави измененията в техническите регулации. Автомобилът е с по-голяма база (разстоянието между предната и задната ос), което позволява изнасянето на носа с 10 см над предното крило.

Заедно с новото окачване на предните колела, конструкторите целят по-голямата стабилност при високите скорости. Заради търсенето на по-голяма притискаща сила подът на новия болид е по-тесен от 2010 г.

Значителни промени има в задната част на болида. Двигателят е монтиран с 15 см по-назад, а заедно с по-дългата и тясна скоростна кутия се освобождава повече място на системата за запазване на кинетичната енергия (KERS). За да се подобри поведението на автомобила в задната му част, ауспусите са преместени от висока горна към ниска долна позиция в задницата. Така допълнително ще се увеличи притокът на въздушните вихри към конвенционалния дифузьор.

Преходен

ФИА лимитира височината на носа (виж отделния текст), което позволява по-полегата седалка за пилота и по-голям обзор в предната полусфера.

"В този смисъл болидът в аеродинамичната си част е преходен модел, докато в механично и иновативно отношение той е много по-нов и различен, не само заради задължителните изменения", допълва Алдо Коста, шефът на конструкторите от "Ферари".

ПАТРИОТИЧНО: Заради юбилея "Ферари" оцвети задното си крило като трикольора на Италия.
ПАТРИОТИЧНО: Заради юбилея "Ферари" оцвети задното си крило като трикольора на Италия.