Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ИНДИГО: Мико Хирвонен спечели шведското рали през миналата зима, сега финландецът се надява да направи това за втори пореден път.
ИНДИГО: Мико Хирвонен спечели шведското рали през миналата зима, сега финландецът се надява да направи това за втори пореден път.
ПИЛОТЪТ на "Ситроен" Себастиян Льоб е фаворит за титлата в започващото световно първенство по рали. Първият старт от надпреварата е в Швеция. Льоб убедително води според залозите на букмейкърите в Англия. Те дават 65:40 за осма титла на французина. В предишните три шампионата залозите бяха средно между 75,3 и 82,1 в полза на Себастиян, който оправда доверието на букмейкърите.

Нова ера

Тазгодишният старт Карлщад (Шв) ще е много по-различен. След 14 години радикално са променени не само правилата, но пилотите ще карат тотално различни автомобили. Те бяха конструирани и произведени през последните 2 години. Втората генерация на световните рали коли (WRC) коренно се различава от тези, с които Льоб спечели безпрецедентните седем поредни титли.

В автомобилите вече няма множеството електроника и екстри, които позволяваха по-лесното пилотиране. ФИА ограничава харчовете, което значи и по-малко глезотии за състезателите. Отделно всяка кола трябва да ползва един мотор минимум в две състезания. Три са състезанията без право на смяна на скоростна кутия.

Шансът на "Форд"

Засега "Форд", който се очертава като големия съперник на "Ситроен", има предимство. Новият "Фиеста RS" изглежда по-добър от колата на французите DS3. Но световните шампиони за миналата година имат друг силен коз - Себастиян Льоб.

"Знаем на какво е способен Льоб - казва шефът на "Форд" Малкълм Уилсън, - но този път ще му бъде по-трудно. Истинското положение в шампионата ще бъде ясно около края на май." Уилсън е категоричен, че възможностите са на страната на онези състезатели, които по-малко чупят колата, мотора и трансмисията.

Без прецедент

С "Фиеста RS" отборът има повече от 11 000 км тестове - абсолютен връх в историята на автомобилните спортове. За Льоб заплахата от фордаджиите е двойна. Най-после финландците Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала най-после виждат възможност да бият французина. През последните три години, в които те се състезават срещу него, нито един от двамата не успя да го спре, за да е шампион.

Спецове смятат, че "Ситроен" ще има авантаж и с гумите. И двата отбора ще ползват "Мишлен". Но е трудно да се допусне, че френският тим има повече информация за гумите, произвеждани във Франция, отколкото съперниците им. До миналата година в шампионата се ползваха само "Пирели".

Без гаранции

Но както Льоб, така и финландският тандем са заплашени от частните пилоти. Това са състезатели, които ще имат равностойни на техните заводски коли и лесно могат да крадат точки в хода на шампионата. Това е най-голямата промяна за 2011 г.

До миналия сезон никой, освен марковите тимове, нямаше право да използва коли от последната за сезона спецификация. Това свиваше двубоя до четирима пилоти - по двама от "Форд" и "Ситроен". ФИА най-накрая се сети да постави нещата на местата им и лиши профитата от огромния технически авантаж. В Швеция ще има десет други състезатели, които ще карат "Фиеста RS" и "Ситроен DS3". Всеки от тях е потенциален победител и съперник на асовете.

Световното ще стане още по-интересно през май. Тогава към двата основни тима ще се присъедини и този на "Мини WRC". Това означава, че освен пилотите му Крис Мийки (Вбр) и Дани Сордо (Исп), ще има най-малко още шестима пилоти, които ще купят последния рали-автомобил на БМВ. Съотношението ще е 16:4 в полза на клиентите.
СПОКОЕН: Седемкратният световен шампион Себастиян Льоб си свирка с уста преди старта на шведското рали.
СПОКОЕН: Седемкратният световен шампион Себастиян Льоб си свирка с уста преди старта на шведското рали.
ПРЕСМЕТЛИВ: Шефът на "Форд М-Спорт" Малкълм Уилсън точно е преценил момента, за да чака победа срещу "Ситроен".
ПРЕСМЕТЛИВ: Шефът на "Форд М-Спорт" Малкълм Уилсън точно е преценил момента, за да чака победа срещу "Ситроен".