Или ремонт на съветските изтребители, или да закрием ВВС
Няма как да не се дават пари за МиГ-29 и Су-25, докато чакаме новите самолети
Вероятно очаквано плановете на правителството и в частност на вицепремиера Красимир Каракачанов да налеят близо 200 млн. лв. за ремонти на старите съветски бойни самолети МиГ-29 и Су-25 бяха посрещнати на нож. Защото нали се очаква съвсем скоро да бъде сключен договор и до 2 години да дойдат първите нови многоцелеви изтребители?
Покупката на нови бойни самолети обаче не означава, че автоматически старите излизат от служба. Напротив, реално новите изтребители още дълги години ще летят заедно с МиГ-29 и Су-25.
Първоначално от новите изтребители ще бъдат купени само 8. Но разчетите на ВВС показват, че само за охрана на въздушното пространство на България, т.нар Air Policing, са ни нужни 16. Тоест докато не бъде купена още една партида нови изтребители, а това е неясно кога ще се случи, МиГ-29 ще продължи да изпълнява тези задачи.
Допълнително, ако не бъдат ремонтирани съветските изтребители, пилотите и в момента няма да има на какво да летят. А един летец-изтребител се изгражда за 8-9 години. Няма как после с новия самолет да бъдат взети нови момчета от училището и да се качат да летят на него.
Реално МиГ-29 не е ремонтиран в последните 12 години. И то не цялостен ремонт, а в периода 2006-2009 г. е правен само на част от оборудването.
Още по-зле е положението със Су-25. Тези самолети се ползват за поддръжка на пехотата и флота. И реално ще останат на служба и след МиГ-29, защото закупуването на оръжия за такива действия за новите изтребители и обучението на пилотите ще отнеме поне още 9 години. А самолетите Су-25 не са ремонтирани от 11 години. И за този период са им купувани само нови гуми и акумулатори.
Повече България просто не може сама да увеличава ресурса на самолетите си, категорични са офицери от ВВС. И ако не бъдат направени основните ремонти на съветските машини сега, това означава ВВС просто да бъдат закрити в следващите 2 години. Пък като дойдат новите изтребители, тогава тепърва да започне набирането и обучението на бойни пилоти.
Иначе в ремонта на Су-25 трябва да има полза и за бизнеса. Подмяната на част от агрегатите му ще позволи военните да освободят радиочестотен спектър, който да бъде ползван от телекомите.
Най-четени
-
Галерия Как иноватори в “Балкантурист” измислиха леденото хоро на Йордановден
Тестват атракцията за първи път през 1973 г., за да забавляват екскурзианти от Чехословакия Данни за калоферския обичай има чак през 2003 г. ЮНЕСКО отхвърля ритуала като традиция
-
Русия се готви за смяна на властта
"В Русия се води планомерна подготовка за "предаване на властта", подобна на тази, която бе реализирана през 2008 г. Като причина се посочва влошеното здравословно състояние на Путин"
-
Внезапната смърт на Жулиета Шишманова прекърши един талант
"Приносът, който направи - това обновяване на художествената гимнастика не само в България, а и в световен план изобщо, Жулиета Шишманова даде един нов тласък и нов път на този спорт
-
Провалят уникални проекти за многоетажни паркинги в София преди 32 г.
Разработили многоетажни паркинги с виенско колело или робокар за наместване на колите Генератори и резервен асансьор заради честото спиране на тока 20 типови проекта за многоетажни паркинги са били
-
Роднините те търсят само по две причини
Роднините те търсят само по две причини: 1. Безработни са и искат пари назаем 2. Не са безработни и искат пари назаем *От