Тимовете взаимно се шпионират
"Шпионирането взема големи размери, дори се превръща в мания за всеки от заводските отбори" - категоричен е уелсецът Маурис Селдън. Той е фотограф и в неговия обектив често попадат неща, които конкурентите крият един от друг.
"Рационализации" за един старт
Съгледвачите работят едновременно за информация за състезанието и такава, която може да държи конкуренцията в шах. По време на уикенда всеки се опитва да научи какъв тип гуми ще използват съперниците и какви са специфичните настройки на колата.
"Някои от тях не се крият, дори пилотите правят свои консултации с противниците - категоричен е Селдън. - При другата информация нещата са различни."
Рационализациите се пазят в дълбока тайна. Причината е, че те могат да се ползват един-единствен път. Никой отбор не повтаря шашмите на другите. Инженерите добре знаят, че веднъж открити, измамите влизат в списъка на техническите комисари. На всеки следващ старт съмнителните детайли биват проверявани обстойно.
Скрито - покрито
Отделно инженерите работят по такива промени, които предполагат производствена грешка, а не умисъл за измама. Случаят със стъклата на "Форд" е типичен. Напълно възможно е, това да е грешка в производството.
Най-широко инженерите си отварят очите в края на първия ден. Тогава най-често се правят тарикатлъците, автомобилите вече са били прегледани от техниците и промяната може да не бъде открита. За това говори и фактът, че всички измами са констатирани в края, а не в началото на състезанието.
"Или тогава някой е "снесъл" на конкуренцията къде точно е далаверата", предполага Маурис Селдън.