Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ПРОВЕРКА: Инженер от "Ситроен" оглежда кола на "Форд", търсейки нелегални подобрения.
ПРОВЕРКА: Инженер от "Ситроен" оглежда кола на "Форд", търсейки нелегални подобрения.
ПОСТОЯННО недоверие цари между тимовете в световното първенство. Макар отношенията на конкурентите да са пълни с усмивки и комплименти, никой не изпуска от поглед колите на съперника. Много често може да се видят инженерите от "Ситроен" да надничат към моторите на "Форд", или техните механици внимателно да оглеждат шаситата на французите.

"Шпионирането взема големи размери, дори се превръща в мания за всеки от заводските отбори" - категоричен е уелсецът Маурис Селдън. Той е фотограф и в неговия обектив често попадат неща, които конкурентите крият един от друг.

"Рационализации" за един старт

Съгледвачите работят едновременно за информация за състезанието и такава, която може да държи конкуренцията в шах. По време на уикенда всеки се опитва да научи какъв тип гуми ще използват съперниците и какви са специфичните настройки на колата.

"Някои от тях не се крият, дори пилотите правят свои консултации с противниците - категоричен е Селдън. - При другата информация нещата са различни."

Рационализациите се пазят в дълбока тайна. Причината е, че те могат да се ползват един-единствен път. Никой отбор не повтаря шашмите на другите. Инженерите добре знаят, че веднъж открити, измамите влизат в списъка на техническите комисари. На всеки следващ старт съмнителните детайли биват проверявани обстойно.

Скрито - покрито

Отделно инженерите работят по такива промени, които предполагат производствена грешка, а не умисъл за измама. Случаят със стъклата на "Форд" е типичен. Напълно възможно е, това да е грешка в производството.

Най-широко инженерите си отварят очите в края на първия ден. Тогава най-често се правят тарикатлъците, автомобилите вече са били прегледани от техниците и промяната може да не бъде открита. За това говори и фактът, че всички измами са констатирани в края, а не в началото на състезанието.

"Или тогава някой е "снесъл" на конкуренцията къде точно е далаверата", предполага Маурис Селдън.