Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Седем десетилетия след края на Втората световна война някои тайни все още остават скрити. Така например въпросът къде е изчезнало нацисткото злато търси своя отговор, докато съдбата на съкровището продължава да бъде митологизирана.

Град в Югозападна Полша е в състояние на високо напрежение, след като двама мъже заявиха, че са намерили нацистки влак, пълен със златно съкровище. Според легендата в него

най-вероятно са скрити поне 300 тона от скъпоценния метал

Местните власти във Валбрич твърдят, че са проучили въпроса и се оказало, че щастливците обикаляли из Европа и отишли в града, надявайки се да попаднат на потенциална плячка или най-малкото да станат свидетели на това, което би могло да се превърне в грандиозно историческо откритие.

Мъжете - германец и поляк, са се свързали с адвокат с настояването

да получат 10-те

процента комисиона

за откритието

си от влака и от неговото съдържание.

Полските власти потвърдиха откриването на нацисткия влак в Долна Силезия. Заместник-кметът на Влабжих Зигмунт Новачек обяви, че местоположението му ще остане тайна и допълни, че намереното – независимо от неговата стойност – принадлежи на полската държава.

Легендата за мистериозната железница, пренасяща огромни богатства датира още от началото на 1945 г. Тогава Червената армия стига опасно близо и нацистка Германия вече знае, че краят за нея скоро ще настъпи.

В паника няколко тона съкровища, държани в германския град Бреслау, днешен Вроцлав (Полша), са натоварени на влак, който е изпратен извън града. Смята се, че в него имало злато, диаманти и може би дори шедьоври, откраднати от полски знатни фамилии и музеи.

Въображението на някои поляци стига дотам, че според тях влакът съдържал известната Кехлибарена стая на Фредерик I от Прусия, която изчезва след Втората световна война.

Влакът никога не достигнал своята крайна дестинация. Той изчезнал при мистериозни обстоятелства в Югоизточна Полша. Някои версии посочват планинския участък Собиез, а други говорят за железопътна линия близо до Валбрич като последна точка от неговия път.

Медиите твърдят, че бронираният влак е принадлежал на Вермахта. Радио “Вроцлав” пък съобщава, че той е влязъл в тунела в близост до двореца в Долна Силезия, но никога не е излязъл оттам. По-късно тунелът е затрупан, а местоположението му - забравено.

Същото радио съобщава, че влакът е бил пълен с оръжие, индустриално оборудване и скъпоценности.

През това време американците, руснаците и останалите съюзници напредват към столицата на Германия от запад и изток през зимата и пролетта на 1944-1945 година.

Нацистките сили изпращат други 25 вагона от Будапеща към Германия, пълни със съкровища, злато, сребро и снимки, чиято

стойност се оценява на 176 милиона евро

Всички приказки за заровения златен влак придобиват още повече достоверност заради факта, че наистина по-голямата част от обкръжаващата територия е покрита с всякакви видове тайни.

През 1943-1945 г. нацистите строят мрежа от подземни тунели около планините Сова и замъка Ксиаз. Известни са като проекта Riese - от германската дума за "гигант".

Началото на строежите е още през 1941 г. Смята се, че под земята имало тунели и бункери

Недалеч от готическия замък Ксиаз с изглед към Валбрич те построяват лабиринта дълбоко в околните планини. Все още обаче някой не знае със сигурност къде е входът на тази подземна мистерия. Конструкциите, направени от военнопленници, никога не били довършени.

Точната цел на този проект остава неизяснена: възможно е да е бил строен като част от въоръжението на Третия райх или може дори да е бил предназначен за щаб за самия Хитлер.

Днес три от седемте основни места на Riese са отворени публично, но

по-голямата част от проекта остава неразкрита

Остават легендите за тунели, достатъчно големи, за да скрият влак под планините.

Един от членовете на групата, наричаща себе си Изследователите на Силиза, смята, че влакът е именно там, където обявяват полякът и германецът, защото мястото се намира само на 1,37 км от замъка Ксиаз, който е бил на германския щаб по време на войната.

Местни жители твърдят, че именно на това място са виждали влакове да влизат под планините и след това никога повече да не излизат. През войната тунелите са били използвани от армията на СС и точно след моста, по който минавала жп линията, бил един от входовете им.

Дали влакът наистина е намерен, или германецът и полякът лъжат, все още не е изяснено. Междувременно обаче се повдигна и още един въпрос - ако влакът наистина се намира там, където те твърдят, как са стигнали до информацията за местонахождението му.

Според Изследователите на Силиза двамата златотърсачи са откраднали тяхна информация и така са стигнали до находката.

Твърдят, че са намерили влака още преди две години Според тях двамата, обявили находката си, по някакъв начин са се сдобили с тяхната информация. Те разказват, че когато установили мястото на скъпоценната находка, използвали георадар и магнитни измервания в района.

Те тъкмо били локализирали влака, когато картите и записките им били откраднати. По думите им съкровището се намирало именно на 70 м под земята, както твърдят и двамата нови откриватели.

"Газета виборча" цитира анонимен източник, описващ как композицията била засечена с радар именно на такава дълбочина под земята. Други медии твърдят, че влакът бил под зарязана гара край селцето Валим на 15 км югоизточно от Валбрич.

През май там били открити 6 големи дупки, макар да не бил даден лиценз за копаене.

Историци са скептични, че такъв златен влак съществува, защото Бреслау е бил почти под пълна обсада от Червената армия от февруари до 6 май, когато е превзет.

В същото време обаче мнозина в града вярват, че

става въпрос за

истинска находка,

най-малкото заради слуховете, които обикалят местността в последните 70 години.

Широко разпространени са твърденията, че нацистите скрили плячка - голяма част от която вече е била заграбена от еврейски семейства във финалните дни на войната, когато вече не е имало шанс да ги транспортират на запад.

"Това е откритие от световно значение, което може да се сравни с намирането на “Титаник", казва Ярослав Чмиелевски, адвокатът, който е писал до енорийския съвет от името на мъжете, обявили себе си за откриватели на находката.

Съветът потвърди получаването на писмото, копие на което е било публикувано в местния новинарски портал. Медиите съобщиха, че са проведени срещи между представители на полицията, пожарникарите и военните. Експертите предупредиха, че влакът може да е пълен с експлозиви или да е миниран.

"Ние сме в готовност при нужда да предприемем специални мерки за сигурност", заяви говорителят на полицията.

"Ако влакът наистина съществува, има значителен риск той да е миниран. Също така

може да съдържа

големи

количества метан”,

казва председателят на съвета Яцек Цицура.

Анонимен източник разказва пред вестник “Вуборца” как иманярите използвали технология с дълбочинен радар, за да открият влака. Други доклади твърдят, че влакът бил открит в нефункционираща гара в Уалим, малко селце на девет мили югоизточно от Валбрич. Според радио “Вроцлав” той е дълъг 150 м.

"Историци любители само подхранват вярата на местните, че съществуват два влака, натоварени със злато. Никой досега не е доказал дали наистина ги е имало", казва местната историчка Йоана Лампарска. Но тя твърди, че независимо дали има съкровище, или не, самото намиране на немски влак би било невероятно откритие.

Две влакови композиции със злато и шедьоври били скрити в галериите на солната мина край Меркерс, малко градче в Централна Германия.
Две влакови композиции със злато и шедьоври били скрити в галериите на солната мина край Меркерс, малко градче в Централна Германия.