Китайците се готвели за АЕЦ “Белене” от 2 години, играят с Русия и Франция
Канадски милионер пък иска пристанище Варна
Китайската компания CZEC (CHINA ZHONGYUAN ENGINEERING), която представя Китайската национална ядрена корпорация CNNC, се подготвя от повече от две години за проекта АЕЦ “Белене”, въпреки че неговото рестартиране беше решено миналия месец.
“Още в началото на тази година заявихме намерението си за участие до вашето министерство на енергетиката. Имаме голям интерес за инвестиция и сме запознати с предварителните ви условия – без държавни гаранции за заема и за изкупуването на енергията”, съобщи вицепрезидентът на CZEC Динг Джиан на бизнесфорума, който съпътстваше срещата 16+1 в София.
Джиан обясни, че компанията е готова да финансира 30% със собствени средства, а останалите 70% ще бъдат кредит от различни банки.
“Мисля, че Русия със сигурност ще участва в проекта, тъй като ядрената технология е тяхна. Нямаме нищо против да сме партньори. Ние имаме опит в изграждането и оперирането на такава технология, но нямаме възможността да я проектираме”, обясни Динг и допълни, че не изключва и френска инвестиция, въпреки че “Фраматом” заяви, че иска да се включи, но само като оператор.
Стойността на проекта все още се анализира, обясни китайският бизнесмен. Той очаква до края на октомври да бъдат публикувани тръжните документи, а до края на годината ще се включат в наддаването. Надява се в началото на 2019 г. да подпишат договора и да започнат да оперират.
“С България работим заедно вече от много време. Вие вече имате работеща централа, имате инфраструктурата, системата да поддържате ядрена мощност. На политическо ниво българското и китайското правителство са в добри отношения”, каза още Динг.
Интерес към мултимодалния коридор от Гърция до Румъния, железниците и пристанището във Варна проявява пък канадският милионер Сам Мизрахи. Той е един от подписалите рамково споразумение за сътрудничество за изграждането на пътни проекти у нас с министъра на регионалното развитие Николай Нанков.
“Мизрахи рийл естейт груп Инк” подписа в кооперация с Китайската корпорация за машинно инженерство CMEC. “Искаме да помогнем на правителството да създаде подходящи условия, така че да можем да инвестираме и да задействаме магистралите с толсистемата. Освен това искаме да вложим средства в инфраструктурата на едно ново поколение железници. Ние искаме да се включим в управлението на железопътните линии и да помогнем за тяхната капитализация”, каза за “24 часа” Сам Мизрахи.
Той и китайската компания имали конкретен интерес към изграждането на мултимодалния коридор между Гърция и Румъния през България.
“Интересуваме се и от пристанището във Варна, тъй като то е много стратегическо разположено – Черно море може да свърже България и Китай”, добави Мизрахи. Той е един от магнатите в областта на недвижимото имущество в Торонто.
Най-четени
-
Въпреки старанието ми...
Въпреки старанието ми все още има и някакви хора, които ме харесват. От
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия След две епохални постижения в Космоса България се връща в играта
Людмила Филипова и Нели Симеонова с времеви мост възобновиха производството на космически храни, за да възстановят славата ни на трета страна в света През 2024 г
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков