Идва нова генерация коли
СВЕТОВНОТО първенство по рали се променя радикално. Още с първия старт в Швеция след 65 дни на терена ще излезе ново поколение автомобили. Те заменят досегашните, смятани за най-атрактивни.
Промяната е огромна, като се има предвид, че първата генерация от т. нар. световни рали коли се състезаваха в продължение на 14 години и вземат участие в 210 старта. Това е най-дългият период, през който в спорта са били ползвани един и същи вид машини.
Досегашните спортни автомобили имаха двигатели до 2000 куб. см. От 2011 г. агрегатите стават 1600 куб. см, но мощността им ще се запази заради използване на турбини.
Отделно бъдещото поколение световни рали коли е по-бързо, много по-маневрено от предишното и в никакъв случай не е по-малко атрактивно. То значително ще се различава външно.
Махат греблата за снегорините
Големите стари задни крила, наричани на шега гребла на снегорини, се заместват с по-елегантни спойлери.
Като цяло купетата ще се доближават до оригиналните модели, но със специалните промени около калници и капака на двигателя. Отделно купето може да бъде олекотявано. Но това не може да става повече от предвиденото минимално тегло от 1200 кг.
Повече от година Международната автомобилна федерация (ФИА) умуваше какво и как да промени. Както новите автомобили, така и техническите им регулации ще се променят радикално. Новостите трябваше да са съобразени както с публиката, така и с производителите.
След три петилетки в състезанията, моделите на "Форд", "Ситроен", "Субару", "Мицубиши" и "Тойота" са безнадеждно остарели. Така че промените трябваше да съвпаднат с появата на последното производство на фирмите. Интересите на гигантите са преди всичко търговски. В спорта те рекламират последните си новости. Точно това бе голямата грижа на ФИА.
Федерация и тимове в битка за публиката
Както федерацията, така и отборите се борят промените да не изгонят зрителите и интересът да падне. В противен случай ще пострадат телевизионните излъчвания, ще намалее интересът на рекламодателите, а оттам - парите, с които разполагат отборите.
"Ако не бяха намерили точното решение, интересът на публиката неизбежно би намалял - категоричен е четирикратният световен шампион Томи Макинен. - Хората искат не само бързи, но и мощни автомобили в състезанията."
Смята се, че реално световните ралита събират повече публика от Ф1. Неофициални данни сочат, че 13-те кръга от шампионата годишно се гледат на живо от над 3,5 млн. души, но формулата печели от по-телевизионния формат на спорта.
ДВОЙНО ПОВЕЧЕ
ДВОЙНО повече се очаква да бъдат заводските тимове след година. Причината е, че сега други 7 марки - "Шкода", "Опел", "Фолксваген", "Протон", "Пежо", ФИАТ, "Роувър", имат успешни прототипи на такива автомобили. Те се състезават особено успешно в регионалните шампионати. Очаква се, че в недалечното бъдеще броят на заводските тимове ще скочи поне двойно.
Себастиян удря рамо на промените
За да гарантира успеха на промените, още през 2009 г. от "Ситроен" настояха за подкрепата на Себастиян Льоб. С авторитета си седемкратният световен шампион моментално защити качествата на колите.
"Разликите не са големи, новият "Ситроен" дава огромни надежди и има невероятен потенциал, за да се развива", обяви пред медиите Льоб след първия си тест с DS3. Рекламата на базовия модел на французите започна тази есен и съвпада с появяването на рали версията в шампионата.
Същото направиха и във "Форд". Тяхната Фиеста е най-продаваната кола в Европа в момента. Така съперничеството за пазарите между двете марки ще се пренесе и в ралитата. За разлика от "Ситроен", с прототипа си Фиеста S2000 "Форд" записа победа в рали "Монте Карло" тази зима.
Легендата се завръща
Изненадващо към двата основни съперника през лятото се присъедини и БМВ. С модела си "Мини" германците ще са третият заводски тим в първенството.
Но запазвайки търговските си интереси, всеки един от производителите не намалява цените. Практически те са увеличени. Бъдещите автомобили ще се харчат между 210 и 265 хил. евро.
Големият плюс на измененията е, че новите рали коли са по-достъпни за производство. Те са еволюция на прототипа S2000 и с минимални промени в конструкцията стават участници в световното първенство.
Най-четени
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия BG снаха, изтезавана от Палача на нацистите
Заради атентат срещу сина на Бенито Мусолини, организиран от първата ѝ любов, тя е хвърлена в щабквартирата на Гестапо Вторият ѝ мъж Илия Пейков рисува Космоса, а виждайки картината му
-
Най-известната руска шпионка - тънка талия, плътни гърди и водопад от червена коса
Анна Чапман разкрива в книга как е вербувана, докато живее в Лондон Докато в Лондон продължава процесът срещу шестимата българи, обвинени в шпионаж в полза на Москва