Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Николай Янчовичин
Николай Янчовичин

“Фреш медия България” купи бизнеса на ирландската “Комюникорп груп” у нас

“Комюникорп груп България” (Communicorp Group) става изцяло собственост на българския си управленски екип и вече ще се казва “Фреш медия България”, съобщиха официално от радиогрупата вчера.

В нея влизат станциите БГ радио, Радио 1, Радио 1 Рок, “Енерджи”, “Нова”, “Вероника” и радио и телевизия “Сити”.

Ирландската компания ги

продаде на

местния си

управленски

екип,

който поема бизнеса чрез новата холдингова компания “Фреш медия България”. Тя е собственост на Николай Янчовичин, който ще е и изпълнителен директор, и на Атанас Генов. Двамата досега управляваха радиата на “Комюникорп” у нас, а на практика са заедно в радиобизнеса от 1999 г. Към тях в новата компания се присъединява като съсобственик и Христин Стрижлев, бил изпълнителен директор на радиата “Фреш” и “Мила голд”, както и член на УС на БНР. В момента е член на съвета на директорите на Медийна група България, която издава в. “24 часа”.

“Комюникорп медия” създаде най-голямата и бързоразвиваща се радиогрупа на нашия пазар, след като придоби българския бизнес на американската компания “Метромедия” през 2005 г. Впоследствие я разраства, като купува нови радиостанции и получава лицензи за нови честоти.

Социологически данни показват, че в момента

групата има 36%

от радиопазара

у нас,

обясняват новите собственици.

Сделката с местния управленски екип беше напълно финализирана на 20 юни. Тя е подготвяна от 9 месеца. За да я осъществят, новите собственици са изтеглили банков кредит от 5 400 000 евро, като за тази сума получават и сградата на радиата. Станциите са в ново здание на софийската улица “Рикардо Вакарини”.

“В “Комюникорп медия” се радваме, че постигнахме съгласие, благодарение на което бизнесът на нашата радиогрупа отива в ръцете на местния управленски екип.

Пожелаваме им успех във всяко бизнес начинание и сме уверени, че той предстои под ръководството на този силен екип от лидери”, казва Адриан Сърл, изпълнителен директор на “Комюникорп медия груп”. Той обяснява, че “въпреки че групата се представяше с много стабилни показатели на българския пазар, “Комюникорп” взе решението да продаде бизнеса си в България, за да се фокусира върху нови възможности пред пазара на радио- и дигитални услуги във Великобритания и Ирландия.”

Още през март ирландците съобщават на българските си партньори, че

искат да

напуснат

страната ни, тъй

като ще

инвестират в

радиопазара на

Великобритания

Впрочем България остана последната държава, в която “Комюникорп” имаше инвестиции извън Острова. В периода от 2012 до 2015 г. компанията разпродаде всичките си активи в Унгария, Украйна, Чехия, Естония. Последно през 2015 г. продаде и радиата си в Латвия.

Българският екип поискал 2-3 месеца, в които да намери средства, за да купи радиогрупата. В момента, в който получават обещание от Първа инвестиционна банка, че ще бъдат подкрепени, започват да работят по сделката.

В 7-те радиа и музикалната телевизия “Сити” работят общо около стотина души. “Ще продължим да се развиваме, ще акцентираме върху дигиталните аудиоканали.

След анализ на пазара ще отворим и регионални офиси за реклама. Такива вече имаме в София, Пловдив и Варна”, каза пред “24 часа” Николай Янчовичин. Той беше генерален мениджър за нашия пазар на ирландската група. Сега е на същия пост във вече собствената си компания.

“Благодарни сме на “Комюникорп” за инвестициите и подкрепата в българския радиобизнес през последните тринайсет години. За нас беше изключително преживяване да работим и да се учим от някои от най-добрите експерти в европейския радиобранш”, каза още Янчовичин.

Атанас Генов
Атанас Генов
Христин Стрижлев
Христин Стрижлев