Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

МАЛШАНС: Марк Уебър разби болида си в Корея и шансовете му за титлата силно намаляха.
МАЛШАНС: Марк Уебър разби болида си в Корея и шансовете му за титлата силно намаляха.

САМО осем мотора бяха задължени да използват пилотите в отминаващото първенство. Това направи играта ф шампионата далеч по-оспорвана, а разходите по-малки. Точното използване на ресурса на агрегатите в 19 състезания се превърна в една от най-пазените технически тайни на отборите. Животът на един мотор официално е между 1500 и 2000 км, но нито един тим не си позволява да ползва машинарията повече от две състезания.

Който има "свеж" мотор има и повече шансове за успех на "Аутодромо Хосе Карлос Паче" в Бразилия.

Преди старта на GP на Бразилия (7 ноември), въпросът кой пилот с какви моторни ресурси разполага, се оказва възлов. Преведените по-долу данни са неофициални и базирани на лични изчисления и информации от електронните портали.

Предимство за Алонсо

Според сайта на техниците във Ф1 в най-неизгодна позиция е лидерът в класирането Фернандо Алонсо ("Ферари"). От осем той има три  мотора, които са на по около 1200 км и са ползвани в по два старта. Единият е използван в Бахрейн и Китай, вторият в Германия и Унгария, третият - в Белгия и Корея.

Марк Уебър ("Ред Бул") разполага с двигател, който е ползван единствено до катастрофата в Корея. Той е съвсем нов. Но сигурността на този мотор е под въпрос след катастрофата на австралиеца. Подобно на Алонсо и неговият екип разполага с три мотора на по две състезания.

Най-добро изглежда е положението на двамата пилоти на "Макларън". И Люис Хамилтън (3-и) и Дженсън Бътън (5-и) са с по два агрегата, карани само в по едно състезание. Според запознати хора от "Парагон", километражът за двата мотора е между 1040 - 1100.

Най-неизгодна е ситуацията за Себастиян Фетел ("Ред Бул", 3-и). За болида му има мотори, но всичките 4 по на два старта. Единственият, който е само на 400 км е този от Бахрейн, но пък той е бил ползван в различни тестове и гаранциите не са големи. Отделно притеснението са неяснотите около причините за гръмналия двигател на "Рено" в Корея. Това опъва нервите на целия технически екип на "Ред Бул".