В България патрЕоти много, но патриоти няма
Беше много, много тъжен този ден в Букурещ, валеше като из ведро, а добрият професор Лука Велчов ни водеше с Alexandru Patra?cu и 15-годишния му (тогава) син Антим (приятели румънци) по българските следи. И целият порой от небето и течащите в краката ни вади като реки символично се сля с пороя от престъпно безхаберие на Живков и Чаушеску и цялата пасмина по комунистическо време, порой, отнесъл българското училище, българския театър с въртяща се сцена и два киносалона (днес на това място има бензиностанция), къщите, в които са живели Каравелов, Раковски, Ботев и където са се помещавали редакциите на българските вестници...
Впрочем, тогава поканих колегите от бТВ да дойдат с нас (Александру беше дошъл специално за целта с колата си) и да заснемат с камерата българските следи в Букурещ, но Антон Хекимян и екипът му кой знае защо не проявиха никакъв интерес. Първоначално се съгласиха, после отказаха. Имаше медийна среща тогава, организирана от БТА и нито един от нашите журналисти от телевизиите не прояви интерес към предложението на възрастния проф. Лука Велчов.
На 2 юни винаги ще публикувам тази снимка. За да се види, че в България патрЕоти много, но патриоти няма. :(
За да разберем най-после, че поради окаяното ни безпаметство и апатия, съвсем логично е в бъдеще България да заприлича на Солаковия хан на тази снимка.
Обитаваме полурухнала държава, която безхаберни и алчни негодници продължават да ограбват, а ние продължаваме да не искаме да се научим как да я укрепим и съградим наново.
Какво е това на снимката?
Солаковият хан в Букурещ. Тук, в този хан се е намирала онази мелница, в която са живели през 1869 г Ботев и Левски, когато Ботев пише, че приятелят му Левски има чуден характер и все е весел, все пее, въпреки студа, глада и мизерията. Тук, в този хан е била и печатницата на Любен Каравелов, който е издавал вестниците "Свобода" и "Независимост". Жалко е да се види как сградата е оставена да се руши от наследниците на Солаков, от румънската и българската държава.
А би могло българската и румънската държава да влязат в преговори помежду си и след това двете държави да влязат в преговори с наследниците на Солаков. Би могло да се направи читав проект, да се възстанови историческият Солаков хан, както е бил и част от него евентуално и днес да се използва за хан , тоест, да се преустрои на хотел и кафене/бирария, а част да бъде заделена за музей. И да се поиска финансова помощ от ЕС за реставрацията му. Защото Солаковият хан е едновременно гордост и ценност и за Румъния, и за България. И с историята си, и с архитектурата си.
Приятелите румънци писаха веднага, щом публикувах снимката през 2012 година. Впрочем, у нас 'атакаджиите" без да ме питат я прекопирали и се били в гърдите като патриоти. Едно полезно нещо не са свършили пишман патриотите и подгласници на Русия - къде ли не се подвизаваха, по какви ли не луксозни хотели и воаяжи, но да заделят някой лев за нещо, свързано с историята на България - къде ти. Те са точно такива "патриоти", каквито Ботев е описал с презрение в стихотворението си "Патриот" без да има представа докъде може да стигне падението на българските изменници.
Най-четени
-
Секретно Как Живков наказа певицата, която му отказа
“Все едно да се изплюя на себе си - така го чувствах”, споделяла обречената на забрава естрадна звезда В наши дни малко хора си спомнят за поп певицата Маргарита Димитрова
-
"Зеленият" хладилник на Айнщайн
Гениалният физик обединява сили с Лео Силард да спасят хората от фаталния "убиец" в домовете им, но приятелството им стартира обратното броене до създаването на първата атомна бомба На 47 години той
-
Галерия Ресто от 80 стотинки можеше да остави Гунди жив
На погребението ги изпраща невиждана манифестация - над половин милион българи. Паника в БКП, уволняват вътрешния министър Тормоз за семействата след трагедията
-
Филмът за Гунди е №1 в момента, а не свинщината в политиката
Още няколко думи по темата „Гунди". Филмът очевидно е огромно събитие и пълни салоните с такова количество зрители, каквото българското кино не е виждало в последните 30 години
-
Да ме извиняват, но във филма за Гунди го няма Георги Аспарухов, а един фукльо, жонглиращ с топката. Излязох на 30-ата минута
„Гунди-легенда за любовта". Със сигурност е най-професионално заснетият филм в българската история на киното. По всички закони на христоматията на това изкуство. Прекрасна операторска работа