Какъв е ефектът от тази новост
НАЙ-ГОЛЕМИЯТ ефект от подвижността на предните крила и пода на болида е в "пропадането" на пода на болида при високата скорост. На правите участъци от пистата прилепянето е максимално близо до асфалта. Това усилва натиска на целия болид, като му придава и по-голяма стабилност при високи скорости. Заедно с смъкването на пода на болида, максимално близо към асфалта се прилепят и крилата, които са встрани от пилотското място (т. нар. дефлектори - бел. ред.)
ДОПУСКАТ СЕ ДО 5 ММ ОТКЛОНЕНИЕ
ТЕСТЪТ на ФИА, който трябва да установи дали подът е подвижен се прави с окачването на тежест от 200 кг. в центъра на пода. На дъното на автомобила. Ако при това статично натоварване отклонението е по-малко от 5 мм се смята, че няма подвижност. Процедурата е такава от 2007 г. в GР на Испания, когато фераристите бяха засечени с нелегален подвижен под.