Напук на трайно ниските цени на горивата във Варна вдигнаха цените на такситата с 30%
Варненският общински съвет криминално вдигна цените на таскиметровите превози в общината. Въпреки трайно ниските цени на горивата в района, заради лобистки и лични интереси на част от съветниците варненци ще плащат с 30% по-високи сметки за такси.
Парадоксална е не само процедурата по приемането на решението, липсата на мотиви, която лишава гражданите от възможност да обжалват разпоредбата в 14-дневен срок, но и таксиметрова фирма, свързана с най-настойчивия съветник за вдигане на цените. Нейните таксита извършват услугата на старите цени, въпреки изричното условие новите да влязат в сила веднага след приемането на решението.
Напук на логиката на пазарната икономика
и печалбата от оборот,
а не от надценки, в кулоарите се коментира, че реалната причина за спад на работата на такситата и наложителното за тази сметка увеличение са цените на горивата на Марешки. Заради това варненци вече карали колите си. Тези, които пък нямат автомобили, ще плащат за всички на такситата.
Парадокси на законотворчество
На 9 март ОбС-Варна, определи нови цени на таксиметровите превози. Всички те са с 30% по-високи от действащите през последната година. Така дневната тарифа скача от 60 на 75 ст., нощната 85 ст. Началната цена за наемане на такси скочи на 1,20 лв., а престоят на - 25 ст. на минута.Решението е прието на извънредно заседание на ОбС. По закон свикано такова може да разгледа само решение по проблем, нетърпящ отлагане. Реално сесията се свиква заради ВиК. Тихомълком, типично за партизанлъка в ОбС-Варна, се дописва точката за новите цени на таксиметровите превози. Поради тази причина няма гражданско присъствие, за да се чуе волята на варненци, но пък има 20-ина представящи се за таксиметрови шофьори. Те шумно репликират опитите за дебат по темата, като заявяват на съветниците: “Като не разбирате нещо, няма да говорите! Гласувате това, което искаме!”
Няма как да се потвърди, че взетото решение по нелегитимна процедура е законно.
В преплетката на лобистки
и частни интереси
Самото предложение за увеличаването на цените на таксиметровите превози е внесено от Добромир Джиков - неуспял кандидат за кмет и настоящ съветник от листата на Янко Станев "Граждани и експерти, и СДС". То е изработено от транспортната комисия към ОбС. В нея към мотивите за промяната на цената са объркани в сложна плетеница цените на градския транспорт, цената на такситата в Несебър и в малките общини във вътрешността на страната. Като се подчертава, че Варна е курортен център и това е достатъчно цените на такситата да бъдат по-високи.
Комисията приключва със становището, че някой ден е добре Община Варна да плати на БАН за създаване на методология за изчисляване на таксиметровите тарифи. Което индиректно потвърждава, че такава действаща в момента няма.
Единственото логично и разбираемо, което се налага като извод от заседанието на комисията, е че: До момента обаче
най-важното е цените
да се увеличат, за да
се успокои браншът
и ... “оцеляването на таксиметровите шофьор” да продължи на ланшните тарифи.
Тезата му обаче е най-пламенно поддържана от Антраник Шакарян - общински съветник от БСП, който има частна транспортна фирма.
Същата обслужва абсолютно незаконно вече три години градските линии във Варна, въпреки широко тиражираното твърдение, че за да се реализира европроектът “Интегриран градски транспорт”, на територията на общината трябва да има само един публичен превозвач.
Преди години името на Шакарян нашумя във връзка с напълно “секретна” криминална сделка, плод на шайка в местната структура на ГЕРБ, според която неговата фирма трябваше да изкупи общинската фирма “Градски транспорт”.
Като неустойка по сделката бе вписано, че общината дължи 2 млн. лв. на фирмата му, ако сделката се осуети. По-неприятното е, че
Шакарян е шеф във Варна
на фирма за таксиметрови превози “Транстриумф”
- иначе собственост на бивш транспортен министър. Именно Шакарян контрира всички опити да се получи социална и икономическа мотивировка на предложението.
Единственото, което се коментира в залата, е че новите цени се налагат заради “увеличени нужди”. Зевзеци коментират, че тези нужди освен свързани с хранително-отделителната система на наколко съветници, не се сещат за никакви други.
И допълват, че производителите на хляб в Бургаско вече предлагат насъщния за по 50 ст. именно заради намалените транспортни разходи, следствие от трайния спад в цените на горивата.
Заради лобистки интереси и личните ползи на неколцина предложението за новите цени се приема с мнозинство. В него изрично е вписано, че започва да действа веднага, тъй като от закъснението в изпълнението може да последва значителна или труднопоправима вреда.
Кой е най-изгодният вариант за варненци, как реагираха те и по колко заработват таксиметровите шофьори на ден, четете в печатното издание на "168 часа"
Най-четени
-
Секретно Как Живков наказа певицата, която му отказа
“Все едно да се изплюя на себе си - така го чувствах”, споделяла обречената на забрава естрадна звезда В наши дни малко хора си спомнят за поп певицата Маргарита Димитрова
-
"Зеленият" хладилник на Айнщайн
Гениалният физик обединява сили с Лео Силард да спасят хората от фаталния "убиец" в домовете им, но приятелството им стартира обратното броене до създаването на първата атомна бомба На 47 години той
-
Галерия Ресто от 80 стотинки можеше да остави Гунди жив
На погребението ги изпраща невиждана манифестация - над половин милион българи. Паника в БКП, уволняват вътрешния министър Тормоз за семействата след трагедията
-
Филмът за Гунди е №1 в момента, а не свинщината в политиката
Още няколко думи по темата „Гунди". Филмът очевидно е огромно събитие и пълни салоните с такова количество зрители, каквото българското кино не е виждало в последните 30 години
-
Да ме извиняват, но във филма за Гунди го няма Георги Аспарухов, а един фукльо, жонглиращ с топката. Излязох на 30-ата минута
„Гунди-легенда за любовта". Със сигурност е най-професионално заснетият филм в българската история на киното. По всички закони на христоматията на това изкуство. Прекрасна операторска работа