Део и Любен Дилов-син рекордьори по участие в тв формати
Като пчелички родните звезди всяка вечер прескачат от ефир на ефир. Препускането от една телевизия в друга се превърна в спорт, по-често излъчван у нас дори от футбола. Пускаш Тв 7, а рекламата за предаването на Любен Дилов-син веднага ти се набива на очи.
Моментално преминаваш към Би Ти Ви, но най-неочаквано неговото лице гордо ти се усмихва от журито на едно от най-рейтинговите предавания на канала. Вероятността да срещнеш Любен Дилов още в няколко други канала е голяма.
Той е сред най-търсените личности в телевизията
Често е канен да коментира редица теми, било то политически или обществени. Именно Дилов е рекордьор по участия в родния ефир, а особата му може да се забележи в още редица вестници и списания. Това обаче не го прави единственото преекспонирано тв лице.
До него без проблем може да се наредят почти всички актьори от родните сериали и много музиканти, които често се изявяват като водещи или влизат в риалити формати. Почти всеки зрител поне веднъж се е подразнил на Асен Блатечки, който се изявява също като част от журито на "България търси талант". Час по-късно на същия канал може да се порадваш и на героя му от "Фамилията". Реклами на сериала се натрапват пред погледа, докато излъчват шоуто за таланти. В подобна ситуация е и колежката на Асен от журито Ваня Цветкова. Освен че му партнира в сериала, тя доскоро се изявяваше и в друга вече спряна продукция на телевизията. Актьорът Любо Нейков, който е и продуцент на няколко предавания, все така упражнява професията на актьор в "Столичани в повече". Два часа след излъчения епизод става водещ в собственото си комедийно предаване "Голата истина".
Проблем ли е обаче, че в ефира се въртят едни и същи лица?
За родните продуценти - явно не
Почти всички експерти в бранша са категорични, че лицата, които избират, са най-актуалните личности у нас в момента. Това повишава рейтинга на продукциите им. С цел висока гледаемост те дори
предпочитат да крадат водещи от конкурентни медии,
вместо да търсят нови лица. Въртенето на едни и същи хора из телевизионното пространство продуцентите наричат "ротация", но за зрителите това си остава просто досада.
"Ако някой ни попита кого харесваме, ние винаги избираме някого от най-често показваните лица по телевизията. Ако след пет месеца пак ни зададат същия въпрос, ще дадем същия отговор. Слагането на едни и същи хора има и бизнес страна. Ако зрителят види непознат образ на екрана, е по-склонен да смени канала. Ако се използват нови лица, вероятността да намалеят рейтингът и рекламодателите е голяма", разказа пред вестник "168 часа" човек от телевизионния бранш, който в момента работи за няколко рейтингови предавания.
От десет години насам в родния ефир се въртят едни и същи, вече добре познати образи. Единственото, което се е разнообразило, е телевизията, която им плаща. Примери за хора, които са се извъртели по всички телевизии, има много. Да са в два канала едновременно, отдавна не е мираж. Всяка неделя, когато започва "Под прикритие" по БНТ, лошият там Захари Бахаров става мил и прегръща гостите си по Нова телевизия, че
даже им раздава пари в "Национална лотария"
"И при хората, и при форматите телевизиите залагат на сигурно. Те искат световни формати с гарантиран и доказан успех. След толкова години забелязвам, че у нас продължават да харесват "Биг брадър". Не знам по каква причина, но е факт. Колкото пъти по телевизията има такова риалити, българинът се залепя и гледа", разказа в интервю за "168 часа" Магърдич Халваджиян.
Той добави още, че в шоуто "Като две капки вода" също са включили добре познати вече лица, защото зрителите ги харесват.
Аудиторията нямала нищо против и към водещите Рачков и Зуека,
въпреки че първият е сред най-преекспонираните герои на телевизията.
"Нямахме много голям избор. Нашите звезди не трябваше да са певци, но пък да могат да пеят. Трябваше да могат да имитират, а не всички актьори го умеят. Като се замислихме, се оказа, че вариантите не са много. Зрителите не си дават сметка колко е трудно", обяснява още дългогодишният телевизионер.
Според него не е важно лицето, което се показва, колкото самото предаване. То трябва да докосва сърцето. През годините голяма част от продуцентите и режисьорите са наблъскали пред погледа на българина простотии, и то точно в праймтайма. Все по-често обаче зрители започват да се бунтуват в интернет относно това какво гледат, коментирайки, че им е писнало да виждат едни и същи хора на екрана. Това ги кара да създадат дори фейсбук страници срещу редица родни знаменитости, голяма част от тях започват с думите "да свалим от ефира".
Един от най-дразнещите водещи според фейсбук анкета е Румен Луканов. Социалните мрежи го определят като зле говорещ, и то на висок тон. Участието му в "Биг брадър" се определя като пълен провал.
Странното обаче е, че въпреки многобройните си изяви на екрана Део е един от любимците в социалните мрежи. Въпреки че беше водещ на няколко различни риалити продукции, спечели една от тях, танцува в "Денсинг старс" и дори ходи редовно като гост в предаванията, хората все още го харесват.
В един определен период
на зрителя пред малкия екран му писна да гледа и Мис България 2009 Антония Петрова
Почти всяка седмица тя беше специален гост при Гала в "На кафе", където разказваше за запознанството със съпруга си Александър и последвалата сватба. Тъй като миската и законната й половинка се бракосъчетаха втори път в Лас Вегас, нямаше как събитието да не бъде разказано в ефир в поредното "специално" гостуване. Не се спестяваха подробности и повторения, а зрителите научиха и за пътешествията на миската в Сърбия, Америка и Китай. Пред Карбовски блондинката пък без притеснение оповести мнението на мъжа си, че българката е малка, грозна, черна и с крив нос, което и тя споделяла. Антония
беше също толкова критична и като коментатор в риалити конкурса
"Мис България" през 2013 г., който й осигури поле за тв изява и безценно време в ефир.
В редица риалити формати у нас участие са взели почти всички популярни български звезди. Във всеки сезон на "Биг брадър" продуцентите залагат на няколко известни в момента личности, но задължително включват поне една позабравена звезда. Еднакви всяка вечер се оказват и героите в новините. Разбира се, не може да се пренебрегне и фактът, че голяма част от хората в родния ефир са доказали се през годините телевизионери.
Най-четени
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия BG снаха, изтезавана от Палача на нацистите
Заради атентат срещу сина на Бенито Мусолини, организиран от първата ѝ любов, тя е хвърлена в щабквартирата на Гестапо Вторият ѝ мъж Илия Пейков рисува Космоса, а виждайки картината му
-
Най-известната руска шпионка - тънка талия, плътни гърди и водопад от червена коса
Анна Чапман разкрива в книга как е вербувана, докато живее в Лондон Докато в Лондон продължава процесът срещу шестимата българи, обвинени в шпионаж в полза на Москва