80 тона клони и бурени изринати за Задушница от гробищата в София
- 80% от местата в "Малашевци" били недостъпни заради избуяла растителност
- Правят се 3 нови стени за урни на Централните и още една на "Бакърена фабрика"
Над 80 тона боклуци, храсти и клони, натоварени на десетки камиони, бяха изкарани от гробищните паркове в София преди Архангелова задушница. За възпоменанието ще има и допълнителен транспорт.
Столичната община се зае да сложи ред в потъналите в кал и обрасли в храсти и дървета 9 гробищни парка на територията ѝ. Почистването и привеждането им в достоен вид е един от приоритетите на кмета Васил Терзиев. По-рано тази година - за Черешова задушница, бяха изцяло почистени Централни софийски гробища. Само оттам бяха изнесени над 50 тона бурени и клони.
В края на септември пък започна основно почистване на “Малашевци” от треви, храсти и издънки на дървета.
Това бе най-занемареното гробище
в столицата през годините. “Растителността буквално обхващаше всички парцели и беше невъзможно да се стигне до 80% от гробните места”, обясниха от Столична община. И след Задушница ще продължи разчистването от изрязаните треви и храсти. За да са в приличен вид местата за вечен покой там, са организирани 50 души. Вече са почистени около 70 парцела, продължава разчистването на още 30. Акция тече и в гробищен парк “Бакърена фабрика”, почистени са 8 парцела.
Догодина ще започне и асфалтирането на разширението на Централните гробища. Там бяха изградени над 10 хил. места.
В момента в Централни софийски гробища
урновите ниши са изчерпани и много хора чакат
Затова усилията са насочени към изграждането на три нови стени, които ще бъдат готови съвсем скоро. Урнова ниша се прави и на “Бакърена фабрика”.
По молба на гражданите в разширението на Централните гробища е изградена и временна чешма, за да може посетителите да имат достъп до течаща вода в близост до гробните места на близките им.
От началото на годината общината се опитва да сложи ред в гробищата. Първо бяха спрени погребенията в санитарните алеи, после бяха разкрити схеми за фиктивно преместване на покойници. В плановете влизат и повече камери, и засилена охрана. Освен това трябва да се преразгледа цялата концепция за режимите, защото сега място за вечни времена е 570 лева, а хората нямат никакви ангажименти към поддръжката му. И съответно не може да бъде отнемано, ако е зарязано.
Общината работи и по виртуална платформа на 9 общински гробища. Тя ще дава достъп на всеки, който иска да наеме гроб или да разбере къде е нечий последен дом - негов близък или известен българин. Платформата стартира с пилотен проект в гробището “Банкя - местността Полето”. Целта на дигитализацията е
да се реши проблемът със заличаването на гробни места, премахването на паметниците, но и корупцията
Ще се направи пълно заснемане на парковете и данни за локацията на всяко гробно място. Целият архив е само на хартия и така нарушения остават без документална следа.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Не харесвах Живков, подслушваше ме, но вярваше на информацията от нашата служба
Предлагаме на читателите си интервюто, взето от ген.-полк. Васил Зикулов през 2013 г. - 2 г. преди смъртта му. Той е най-дълго служилият началник на военното разузнаване в България
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега