Опасен ли е младият шофьор? Не, опасно е да няма камери, стотици камери
- След трагедията в Пловдив пак говорим за безопасността на пътя. А правилото е: Карайте възможно най-бавно, не знаете кога и кой ще изскочи зад ъгъла!
- Веднага трябва да се ограничи максималната скорост на 50 км/ч на по-големите булеварди и улици
Философският роман “Престъпление и наказание” на Фьодор Достоевски е вечен, но едва ли много от сегашните абитуриенти са го чели и някога ще го прочетат. Историята в романа от средата на XIX век, естествено, не е свързана по никакъв начин с поредната трагедия по българските пътища, но пък заглавието на творбата насочва как може да бъде решен проблемът.
След трагедията с катастрофата с над 200 км/ч с лъскавия джип в центъра на Пловдив, отнела два млади човешки живота и осакатил духовно и физически още два, мнозина започнаха спор в социалните мрежи кой шофьор е по-опасен - новобранецът или пенсионерът?
Нито един от двамата.
Опасен е всеки, който не спазва правилата
на движение. А те трябва да се простички. И да се прилагат на принципа - щом има престъпление, има и наказание.
В случая младежът зад волана на рейндж роувъра е имал над десет фиша за превишена скорост за броени месеци, които я е платил, я не.
Много хора не осъзнават, че карането с превишена скорост е престъпление, че сядането зад волана пил или надрусан е престъпление, а за всяко престъпление трябва да има наказание. Дали е на 20, 40 или 60 години, българинът обича да е бабаит на пътя, да се чувства всемогъщ и безнаказан в неговата “крепост на 4 колела” - било то с пернишки 25-годишен голф, или с могъщ “Рейндж Роувър”.
От 33 години съм журналист, а от четвърт век пиша и за автомобили. Има-няма през година-две “давам акъл” на тези, от които зависи нещо да се промени в нашата държава, ама файда няма.
А нещата не са толкова сложни. Държавата не е възпитател (надявам се тази роля все още да е отредена на родителите), но трябва да налага строги правила, които да се спазват.
Спешно трябва да се вземат стотици стационарни и преместваеми камери (на Запад има едни такива “смешни” в кутии) и да се сложат в градовете, а
събираемостта на глобите да скочи рязко
Знаете ли съвета на 7-кратния рали шампион и бивш министър на спорта Димитър Илиев преди години на един тест драйв за журналисти за безопасно каране в града какъв беше: Карайте възможно най-бавно, не знаете кога и кой ще изскочи зад ъгъла!
За целта веднага трябва да се ограничи максималната скорост на 50 км/ч на по по-големите булеварди и улици (дори и на “Цариградско шосе” в София), и 30 км/ч в кварталните.
И не - така София и Пловдив няма да се задръстят повече, а просто ще стигате с няколко минути по-бавно натам, накъдето сте се запътили. По-добре е, отколкото въобще да не стигнете...
Най-четени
-
Смърт във Венеция
Преди 5 века гондолиерите в града на каналите са били 10 хил. души, днес са 400 Традицията се предава векове наред от баща на син, но сега всеки европейски гражданин може да се пробва срещу курс от
-
Галерия Баварски пророк: Жълт прах, разхвърлян от самолети, ще спре руските танкове
Гадателят Ирлмайер предсказал още смартфоните и климатичните промени Баварският пророк Алоис Ирлмайер (1894-1959) живял през 20-и век, но се твърди, че много от неговите пророчества се отнасят за
-
Как Георги Илиев погреба Фатик до баща му в бял ковчег
Шефът на "ВАИ холдинг" Георги Илиев, борците Боян Радев и Димитър Джамов и още около 150 близки, приятели и бизнеспартньори погребаха убития Филип Найденов– Фатик на 21 август 2003 г
-
Ти си момчето на мама
ТИ СИ МОМЧЕТО НА МАМА 1. Живееш с ваште (Ми само на 43 години си, кво. На тая възраст организмът още не е укрепнал за самостоятелен живот). 2. Търсиш себе си (Все още не си сигурен какъв искаш да
-
Галерия Новите ракети ще обърнат ли войната в Украйна?
30% от оръжията на Киев вече са собствено производство Украйна се готви да удари Москва със собствените си ракети "Трембита". Тази изненадваща новина публикува британският The Telegraph в самото