Тайната жп мрежа на Путин
Основните резиденции на руския президент са свързани със секретни линии и скрити зад огради гари
Той се придвижва с брониран влак, във вагони, правени само за него, върху които има специални комуникационни антени
Резиденциите на руския президент Владимир Путин са свързани със секретна железопътна мрежа, която му позволява да пътува незабележимо и безопасно със специален брониран влак. Журналистическо разследване показва, че из цяла Русия има изградени скрити станции за защитената композиция на Путин, които ясно личат на сателитни снимки, разкрива руското издание “Проект”.
Още през есента на 2022 г. близо до двореца на президента в националния парк „Валдай“ в северозападната Новгородска област, който е на половината път между Москва и Санкт Петербург, репортер е идентифицирал тайна жп гара. Когато се опитал да приближи до нея, охранители го спрели и помолили да си тръгне. Допълнителна проверка обаче показва, че мястото разполага с хеликоптерна площадка и до него водят линии, изградени през 2019 г.
Пред „Проект“ инженер, пожелал анонимност, обяснил, че е работил по строежа на железопътната линия. Екипът му извършил само ремонт на релсите, които водят директно до имението на Путин. Експертът дори успял да види бронирания влак на президента да пътува по маршрута. Сателитните кадри показват още, че предполагаема гара има и на около 400 метра от резиденцията на държавния глава в Ново Огарьово, Московска област. Там Путин се бе самоизолирал, когато бе болен от COVID-19 през 2020 г. Според изображенията станцията е построена през 2015 г. Скрита е зад висока ограда, върху която
през 10 метра са поставени охранителни камери.
Земята, върху която е построена гарата, очевидно е била конфискувана от частен собственик от Федералната служба на охрана на Русия.
Репортерите разкриват още, че при лятната резиденция “Бочаров ручей” в черноморския курорт Сочи също се е появил перон и нова жп линия през 2017 г. И тя е скрита зад висока ограда и хората нямат достъп до нея. Допълнително в публичното пространство излезе информация, че няколко седмици преди Русия да нападне Украйна, близо до Москва е ремонтирана изоставена гара. Тя се използва за нуждите на Путин и други високопоставени представители на руските власти.
Повече подробности дава доклад на „Центъра за досиета“ – група, която разследва дейности на сътрудниците на Кремъл. Според нея от втората половина на 2021 г. Владимир Путин предпочита да пътува с бронирания влак, който е бил специално произведен за него през 2015 г. Той е спрял да използва самолети, за да избегне възможно проследяване на полетите си и за да бъде по-ефективно защитен.
Снимка на влака отвън никога не е публикувана. Това не е случайно, тъй като композицията на държавния глава може да се различи от обикновена пътническа - на покривите на няколко вагона се виждат
радиоантени за специални комуникации.
Те са покрити с корпуси, което ги скрива от любопитни очи. Покривалата могат да се видят във влака, с който Путин откри железопътното движение по Кримския мост през декември 2019 г.
Вероятно руският президент взема пример от севернокорейския лидер Ким Чен Ун, който винаги пътува с влак. Той наследи бронираните вагони от баща си Ким Чен Ир, с които през април 2019 г. той посети Владивосток.
По-любопитното е, че цялото гражданско разписание на влаковете на руските железници се коригира според плановете на президента, за да може транспортното средство да се движи с максимална скорост, без спирания.
Журналистите все пак подозират, че влакът на Путин е същият, показван два пъти публично при изяви на бившия руския премиер Дмитрий Медведев. Самият Путин е сниман в един от вагоните му още през 2012 г. През същата година Медведев използва влака за официално събитие и измина с него 1700 км.
През ноември 2019 г. Медведев отново проведе среща там, а влакът пътувал до Сибир. Изминал 170 км за 3,5 часа от Новосибирск до Барнаул. Последният вагон бил предназначен за журналисти, където бе и един от репортерите на в. „Комсомолская правда“. Елена Кривякина успяла да разбере повече подробности за мистичното возило.
Според нея
само президентът и премиерът имат право да се возят в специалния влак.
Нито министри, нито олигарси, нито дори Алла Пугачова, която е любителка на железопътните пътувания, не могат да „наемат“ този влак за никакви пари. Композицията се управлявала съвместно от администрацията на президента и руските железници.
Репортерът на „Комсомолская правда“ веднага забелязал, че влакът е пребоядисан. През 2012 г. бил зелен, а 7 г. по-късно вече бил сив с червеното лого на руските железници. По-късно разбира, че влакът е “сглобяем”. За Путин били създадени напълно нови вагони, които са предназначени само за него. Дмитрий Медведев и Михаил Мишустин се движели с други. Така влакът се трансформирал за всяко отделно пътуване на първите лица в Русия. Повечето вагони били нормални, но имало и няколко секретни, в които само отбрани лица имали достъп. Елена се опитала да влезе в тях, но била спряна от охраната на Путин. Изобщо не можела да разбере какво има вътре.
През 2019 г. влакът бил теглен от два чисто нови руски локомотива ТЕП70БС. Единият бил основен, а другият – резервен, ако първият се повреди. Повечето вагони, включително личният на Медведев, са произведени от Тверския вагоностроителен завод. Но няколко от тях в композицията били доста стари, произведени още в ГДР.
Източник, близък до президентската администрация, потвърдил пред „Центъра за досиетата“, че промени са правени върху влака през 2015 г.
Вагоните на Путин били оборудвани с нови системи
в Москва, недалеч от метростанция “Сокол”. Там имало депо “Подмосковная” на Московската дирекция за високоскоростни комуникации, което обслужва модерните влакове „Ласточка“. По неофициални данни инвестицията в руския влак се оценява на 1 млрд. рубли или около 13,5 млн. долара към днешна дата.
Заминаването на влака можело да бъде внезапно, без предупреждение. След избухването на войната с Украйна руският президент започнал да използва влака много активно, особено за да стигне до резиденцията си във „Валдай“.
„Използването на такъв транспорт е продиктувано от съображения за секретност – допълва анонимният източник на „Центъра за досиета“. - Движенията на самолетите на президентския отряд могат да бъдат проследени с помощта на различни средства. Няма такива обаче за пътническите влакове. Специалният влак на държавния глава е визуално почти неразличим от другите - същия сив цвят с червена ивица. И все пак има няколко основни разлики. Първо, президентските вагони са бронирани. Второ, влакът е с най-висок приоритет: графикът на всички останали е съобразен с Путин, така че композицията му да може да се движи с максимална скорост и без спирания. Той се състои от вагон за Путин със спалня и кабинет за срещи, вагон за придружители и вагон за специални комуникации. При някои вагони част от прозорците са махнати.“
Това описание се припокрива с историята, разказана от репортера на „Комсомолская правда“. Разследващата медия успява да заснеме същия влак от близко разстояние. Вагоните имат емблемата на фирма „Гранд Сервиз Експрес“ и сайта на организацията. Оказва се, че
тази фирма е свързана с приятел на Путин - Юрий Ковалчук.
Сравнили снимките с тези на „Комсомолская правда“ и се оказало, че може би става дума за тайния влак на руския президент.
„Исках да разбера малко повече за композицията – отбелязва Елена Кривякина от „Комсомолская правда“. – Видях, че има някакви номера на вагоните, и попитах един от кондукторите кой човек в кой номер влиза. „Не знаем, няма да кажем, не можем, ще ме уволнят“, отбягваха ме един по един кондукторите, чиновниците от руските железници и служителите на ФСБ. Началникът на Западносибирската железница Александър Грицай се криеше от любопитни очи в кабинета си, но аз отидох и почуках. Той категорично отказа да разкаже каквото и да било за самия влак. Въпреки че виждах в очите му, че знае всичко. Само ми припомни, че Владимир Путин е пътувал с обикновен влак, а не със специален, по Западносибирската железница по време на първия си президентски мандат. Но това беше през далечната 2001 г.
След това с колеги журналисти отидохме в пети вагон. Там Медведев провеждаше среща за развитието на железниците. Той бе налял на гостите си от любимия си чай. За срещата бе закачен вагон-ресторантът. Но отвътре не изглеждаше много типично. В средата беше поставена голяма дълга маса, на която сядаха официалните лица.
Стените бяха украсени с резбовани дървени панели.
Между другото, същият вагон бе използван за срещата на Медведев през 2012 г. Оттогава са сменени само завесите на прозорците - тогава имаше претенциозно бордо с ресни. Сега вместо тях – щори, които се допълват от бели завеси.“
Медведев дошъл на срещата от четвъртия вагон. Репортерката не можела да види какво има вътре, но успяла да разбере. В едната част имало работна зона с бюро, а до него било поставено знамето на Русия. Малко по-нататък била зоната за срещи. Имало маса за 6 души и голям телевизор. Останалото пространство било заето от зона за отдих, легло, кухня и баня. Цветовете във вагона на премиера били кафяво и бежово. На прозорците имало колосани завеси. Всичко било много стилно и сдържано. Нямало златни дръжки на вратите, както било преди.
Кондукторите обаче отказали официално да потвърдят, че тези вагони са бронирани. Само споделили на Кривякина, че когато официалната среща започнала, на машиниста било наредено да намали скоростта, така че звукът на колелата да не заглушава високоговорителите.
„Събрах всички подробности за тайния влак под прикритието на сибирската нощ, когато вече бяхме пристигнали в Барнаул – посочва репортерката. - Шефовете ми ми наредиха да отида до първите вагони. Беше невъзможно да се стигне дотам, докато влакът се движи. Останалите журналисти вече бяха тръгнали към автобуса, а аз се втурнах с куфар по покритата със сняг платформа към началото на влака, снимайки го с ледени ръце. Местната охрана ме погледна изненадано, а
служителите на ФСБ ми се развикаха.
Но успях да стигна донякъде. Същата вечер влакът се върна в Москва. В центъра на столицата има правителствена гара - територия, затворена за външни лица, използвана за изпращане и обслужване на правителствени влакове на висшето ръководство на СССР, а след това и на Русия. Тази специална станция е построена през 1974 г. по указание на Леонид Брежнев.
Когато попитах дали влакът стои там, ми отговориха: „Шегуваш ли се? Никой няма да ти каже къде е той, защото някой ще се опита да стигне до него.“
Най-четени
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Класически случай на некомпетентност, малоумен въпрос и неверен отговор...
Класически случай на некомпетентност, малоумен въпрос и неверен отговор... Ако приемем, че въпросът следва своята си логика, тогава верният отговор не е "си"
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха
-
Галерия 35 г. живеем с петолъчки. Следите от соца са навсякъде около нас
Петолъчки "изпращат" пътниците на Терминал 1, панелките са като старо шарено индианско одеяло от парчета. Народът пак вари ракия и лютеница Голяма част от жп вагоните и инфраструктурата са от онова