Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

След ремонта в руския сайт russianplanes.net бе публикуван кадър с българския самолет Су-25К след модернизацията.
След ремонта в руския сайт russianplanes.net бе публикуван кадър с българския самолет Су-25К след модернизацията.

Пилотът полк. Пейо Дончев е контактен, настанен е във ВМА

8 СУ-25 са модернизирани в Беларус срещу 82,5 млн. лв. по времето на министър Каракачанов 

При приземяване на СУ 25 нещо е станало и катапултът се задейства автоматично - разказа пред "24 часа" експерт, пожелал анонимност.

Според въздушен ас в случая изобщо не става дума за неотваряне на парашута. Той се задействал.

"При заход за кацане нещо се е случило - обясни той. - Още нищо не може да се каже, ще е ясно след експертизите. Самолетът се е разбил, изгорял е напълно, но катапултът се задействал." Според източника ни ако пилотът има травми, те са по-скоро в следствие на катапулта. 

"Дори не можете да си представите за какъв удар става дума, има случаи след катапулт, когато хора остават инвалиди", обясни експертът. 

Веднага е изпратен "Спартан", за да откара пилота в София. 

"Той е във ВМА - съобщиха от Нова тв. - в добро общо състояние." 

"Принципът е следният - ако не може да кацне, седалката го изстрелва, излетял е, парашутът е омекотил удара. Пилотът е контактен", посочи източникът. 

Според него при катапулт най-много страда гръбначният стълб, защото ударът от изстрелването е прекалено силен - нещо подобно е на сблъсък с влак. 

"Някои пилоти успяват да кацнат нормално с парашута, но след това не могат да се възстановят лесно от травмата", посочи още експертът.

Според него има 7 или 8 щурмови СУ - те не са толкова бомбардировачи, колкото целта им е да поддържат пехотата.

"Наричат ги "летящи танкове", защото имат оръжие, картечници, да, могат да хвърлят и бомба, но обикновено летят над пехотата и ако срещу нея има танкове, тежки оръдия, по-сериозни цели, те се задействат", твърди специалистът. 

Според него в Беларус нашите СУ-та са били реновирани и са се върнали като нови. С дисплеи, тъч скрийни, като данни се доближавали до МИГ-29, но не били така мощни.

За ремонта им в Беларус преди 3-4 години става голям скандал. Министърът на икономиката атакува тогавашния министър на отбраната Красимир Каракачанов, който е убеден, че ремонтът е наложителен и е изгоден. От ЕС има ограничения заради санкциите, но се прави изключения, когато подобна модернизация е в интерес на националната сигурност, защото тя е част от общата и от тази на НАТО. 

Благодарение на това в Беларус са изпратени 8 български щурмовици Су-25К/УБК, а стойността на договора е 82,51 млн. лв.

"Никой не знае каква е причината, обикновено при кацане е грешка на пилота - уточни експертът. - Ако се разиграе друг инцидент, то ще е горе във въздуха. Имахме няколко случая, но не им се даде гласност, веднъж пилот бе забравил да пусне колесника на учебния Пилатус. Беше 10-местен, но служеше за разузнаване от въздуха. Двама пилоти кацнаха "по корем" - без колесник, живи и здрави, но самолетът бе изподран, а двигателите бяха под крилата и бяха отишли на кино. Трябваше да се прави наново." 

Катапултиране е най-правилното решение спрямо ситуацията, в която е изпаднал пилотът. Лично разговарях с него, чувства се добре. Самолетът е напълно разрушен. Това заяви военният министър Димитър Стоянов пред медиите.

Наистина опитен пилот е, със 750 часа нальот. Щом е катапултирал успешно, напълно си е отворил парашута, приземил се е, това означава, че системите са работили перфектно. Няма проблем с катапулта на самолета, поясни още той.

Той отрече твърдения, че самолетът е загубил мощност и допълни, че неизправен самолет в авиацията не се допуска до полет. "В момента всички самолети са приземени. Няма да се лети докато не се изясни каква е причината за инцидента с този самолет", каза министърът.

Няма подаден сигнал за отказ на авиационната техника. Няма време да избираш място в такава ситуация. Самолетът е паднал вътре в района на поделението, посочи още Стоянов.