Кой шофьор карал по-бързо и небрежно - този от НСО или колегата му от ПИМК?
Най-тежко пострада президентският лекар д-р Огнян Шаламанов, който е транспортиран в “Пирогов” със счупена ръка
Трябва да се реши въпросът с обходния път на града, заяви Радев
Прокуратурата в Пловдив разследва причиняване на средна телесна повреда по непредпазливост
Кой шофьор е карал по-бързо и небрежно и предизвикал катастрофата с президентския кортеж край Пловдив?
Очевидци и шофьори засипаха социалните мрежи със свои коментари, прераснали в спорове, след като се удариха пилотна кола и камион на фирма ПИМК. А когато се появи съобщението, че районната пловдивска прокуратура ще разследва инцидента, дебатът прерасна в яростна престрелка за качествата на служителите в Националната служба за охрана и голямата транспортна компания.
Двама са били ранени при удара - шофьор от НСО и личният лекар на президента. Имената жертвите останаха в тайна и през целия ден не се знаеше къде са били транспортирани те.
Според източници на “24 часа” анестезеологът реаниматор д-р Огнан Шаламанов от болница “Лозенец” - бивша Правителствена, е със счупена ръка и е бил откаран по спешност в “Пирогов”. Все още не е ясно дали ще бъде опериран.
Президентът Румен Радев е пътувал към Аграрния университет в Пловдив за среща със студенти. Около 10 часа колите влизат в града. Асфалтът е мокър от дъжда. До разклона за село Скутаре камион влиза в насрещното платно и удря БМВ-то на НСО, а след това излиза от пътя и спира в храстите. Президентът е бил в друга кола, която по време на удара вече е била преминала оттам.
Според очевидци сблъсъкът е станал точно на обходния път от магистрала “Тракия” към един от входовете за Пловдив - “Скобелева майка”. Кортежът на президента е бързал да мине оттам, за да скъси пътя до Аграрния университет.
От пловдивската полиция не уточняват как точно е станал ударът. Пътни полицаи правиха оглед и насочваха колите по други маршрути няколко часа. Според очевидци, с които “24 часа” разговаря, колоната е била километрична.
Едни твърдят, че товарният автомобил се е врязал в БМВ-то.
“Като гледам снимките и как
камионът е
навлязъл в
насрещното
движение, ясно
кой е виновен”, твърди шофьор в група за пътни инциденти във фейсбук.
Според друг обаче, също минал оттам, виновен е пилотният автомобил на НСО. “Те винаги карат бързо, влизат в насрещното, притискат други автомобили, за да ги изпреварят”, твърди Борислав Минев. Според тази версия камионът е трябвало да избегне удар с пилотната кола и затова е навлязъл в насрещното.
“Нищо не знам за инцидента и не мога да коментирам. В София съм и тръгвам за Пловдив”, заяви пред “24 часа” Илиян Филипов, собственик на транспортната фирма ПИМК. Той обясни, че има 1500 камиона и не може да знае какво се случва с всеки.
“Изскочи камион и при изпреварване се блъсна. Пострада лекарят на моя екип, взех го в колата си и беше отведен в болница. Той е с фрактура на лакътна става.
Инцидентът стана на най-тесния участък. Дъждовно е и трябва много да се внимава”, обясни случката президентът по-късно. Той подчерта, че движението в Пловдив е тежко, защото градът е голям индустриален център и трябва да се реши въпросът с обходния път.
След пътния инцидент шофьорът на НСО и лекарят са откарани в болница “Св. Георги” в Пловдив. По-късно медикът от кортежа на Радев бе преместен в София.
“Няма тежко
ранени и не е
толкова
тревожно
като събитие. Има и досъдебно производство на прокуратурата”, коментира и вътрешният министър Бойко Рашков при представяне на анализа на структурите в МВР.
Разследването под ръководството на Районната прокуратура в Пловдив е за причинена по непредпазливост средна телесна повреда на лекаря при нарушаване на правилата за движение. За това престъпление Наказателният кодекс предвижда до 3 г. затвор или пробация.
Инцидентите - загинал гард, удари с кортежи на президенти, премиер и парламентарна шефка
ДИМИТЪР МАРТИНОВ
Катастрофата с кортежите на президента Георги Първанов, премиерите Бойко Борисов и Сергей Станишев, малтийския президент, шефката на парламента Цвета Караянчева.
Последната е от 15 септември 2019 г., когато Караянчева се прибира от Силистра. Край разклона за с. Върбак колата, в която се вози, приключила изпреварване и се прибирала в лентата си. Отсреща “Ауди А4”, управлявано от 31-годишна жена, излизало от ляв завой. Шофьорката видяла кортежа на НСО и опитала да направи път на гардовете, но попаднала на опесъчен терен. Автомобилът поднесъл и се блъснал в банкета. Така жената в аудито изгубила контрол над колата и тя навлязла в насрещното платно. Шофьорът на НСО видял какво става и с бърза маневра завил вляво, за да предотврати челен сблъсък, но колата на Караянчева била ударена в лявата част. От сблъсъка парламентарната шефка е със счупена става на дясното си рамо.
През 2011 г. от НСО признаха, че са виновни за удар. Тогава кортежът на президента Георги Първанов при излизане от паркинга на театър в Хасково отнел предимство на друга кола.
Същия месец “Фолксваген Пасат” бе ударен от кола от кортежа на премиера Бойко Борисов на връщане от Годеч към София.
През септември 2010 г. автомобили от ескорта на президента Първанов предизвикаха пътен инцидент в района на Ловеч, когато държавният глава бе на посещение в Севлиево. Автомобилите от кортежа са навлезли в насрещното движение и засекли бус, като го изтласкали от пътя.
Проблемна ситуация се създаде и с кортежа на премиера Сергей Станишев - през 2008 г. бе блъсната кола на магистралата, докато отиваше към Варна. Станишев не бил в ударения автомобил.
В София кола на НСО блъсна пешеходец пред парламента пред катаджия през 2011 г. При инцидента автомобилът опитвал ляв завой. Кола на службата удари и катаджия през 2010 г. на бул. “Цариградско шосе”, докато проверявал друга кола. Размина се с охлузвания. Има и случай на магистрала, когато се удариха автомобил на държавните гардове и кола, в която се возела бременна жена.
Най-тежък бе инцидентът с кортежа на малтийския президент Гуидо де Марко близо до Дупница през 2001 г. При катастрофата почина 31-годишният служител на НСО Стефан Янчулев. На пътя до село Мурсалево камион поднесъл в насрещното. Оперативната кола се ударила в него в опит да предпази основната, в която пътувал малтийският гост. Още няколко коли от кортежа влезли във верижната катастрофа.
Нов закон за службата, Борисов без гардове
Охраната на президента, премиера и техните семейства да бъде засилена за сметка на тази на бившите ръководители на държавата. Такива промени в Закона за Националната служба за охрана готвят от Министерския съвет.
Идеята е времето, в което гардовете пазят бившите първи в държавата, да бъде намалено от 4 на 1 г. след изтичането на мандата им, обяви през април началникът на премиерския кабинет Лена Бориславова.
На този принцип в момента се охранява лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов. Шефката на 44-ото НС Цвета Караянчева пък се отказа от НСО през юли миналата година, когато в парламента се обсъждаше идеята на ИТН без охрана да останат бившите премиери и шефовете на НС, главният прокурор, съпругата на президента и др. Предложението тогава така и не се гледа на 2-о четене. (24часа)
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха