Спасеният от горящия ферибот младеж от Беларус чувал гласове, може да има още живи
- 2000 градуса стига температурата на горящия ферибот в Йонийско море
- 7 наши сънародници са още в неизвестност, близките им пуснаха снимки в социалните мрежи
Температурата на горящия ферибот край остров Корфу на места е достигала до 2000 градуса, а 500-700 градуса е била в най-добрият случай. И въпреки това след 54 часа спасителите извадиха невредим 21-годишен шофьор от Беларус. Той е чувал гласове от съседните помещения и това дава надежда, че ще бъдат открити и останалите 11 изчезнали пътници, седем от които са българи.
Заради все още неизгасените пламъци и силното задимяване спасителните екипи не могат да достигнат до гаража за тирове и в други затворени пространства.
Корабът “Юрофери Олимпия” с близо 300 пътници и екипаж и стотици тирове и леки коли пламна около 4 ч през нощта в четвъртък.
Сред спасените
бяха и
127 българи,
основно шофьори на тирове, които са пътували от Игуменица към Бриндизи. Сега усилията са за спасяване на останалите в неизвестност.
“Надяваме се да бъдат открити. Не губим надежда, още повече след като стана ясно, че е намерен жив един от обявените за изчезнали. Дано и нашите роднини да са останали някъде на безопасно място”, не губят вяра близките на българите. Сред
тези, с които
няма връзка,
са Васил Асенов от Разлог, Димитър Грънчаров от Хаджидимово, Георги Махлелиев от Сандански, Димитър Бояджиев и Васил Марков от София.
Роднините им пуснаха техни снимки в социалните мрежи и призоваха всеки, който има някаква информация за тях, да се обади.“Цялото ни семейство сме много притеснени. Баща ми е шофьор на камион от пловдивска фирма и от четвъртък вечер, след като се е качил на кораба, нямаме никаква информация за него. Пишем по специализирани групи и получаваме различни версии”, каза Ванеса, дъщеря на 53-годишния Васил Асенов от Разлог.
Димитър Грънчаров, на 52 г., от Хаджидимово е шофьор на автовоз и е пътувал за Италия.
“Преди да се качи на ферибота, се е обадил на жена си и оттогава нямаме връзка. Надяваме се да е жив в някой отсек на кораба и да го намерят. От години е международен шофьор и всяка седмица пътува с ферибота за Италия”, каза сестра му Катя Милушева. Синът на Иван Грънчаров, който е футболист, разпространи снимка в социалните мрежи. И синът на Георги Махлелиев от Сандански - Евгени, също пусна молба за помощ. “Баща ми от повече от 20 г. е международен шофьор. Редовно пътува до Испания с този ферибот.
Чухме се с него
вечерта, когато
се качи,
и оттогава нямаме връзка”, каза Евгени.
Първата група от спасените българи пристигна у нас в събота около 18,30 ч. Те бяха транспортирани от Игуменица с автобус на пловдивската фирма ПИМК, която имаше над 30 шофьори на ферибота.
“Всичко стана много бързо. Спахме в каютата и чухме алармата по трубката. Събудихме се и тръгнахме към палубата. Някои жени плачеха, имаше и паника сред пътниците, но като цяло имаше добра организация по евакуирането и всичко приключи за около 30-40 минути”, разказва Стоян Чолаков.
Мартин Томов пък е имал късмет да се спаси заради джобното си ножче, което е носил в чантичката. Той си е сложил спасителен пояс и с въже го вързал за ферибота. Видял спасителна лодка и се спуснал към водата, но въжето се оплело. “Увиснах във въздуха, но се сетих, че в чантичката си нося ножче, и прерязах въжето, за да се освободя. Скочих от третия етаж във водата и ме качиха на лодката.
Беше кошмар -
зад гърба ми
пожар, под
краката ми вода
Ужас, но сме благодарни, че всичко свърши благополучно”, разказа Томов.
Ангел Лучков от Разлог от 4 г. работи като международен шофьор. Бил е в каюта на петия етаж и бързо стига до шестия, където са спасителните лодки. “Благодаря на Бога, че сме живи, най-важното е това. Всичко друго ще се оправи”, сподели той. На качване на ферибота се е видял със своя колега и съгражданин Васил Асенов, но след това не го е виждал. Не е сигурен дали е спал в камиона, или в каюта. Много шофьори коментират, че условията в каютите, където настаняват по четирима, не са добри, заради това някои предпочитат да спят в кабините на тировете си.
Забранено е да
се спи в кабините
на камионите,
контрират обаче от компанията “Грималди”, собственик на изгорелия ферибот по повод обвинения от Синдиката на професионалните шофьори на камиони в Гърция за лоши условия за пътуване на кораба. Ако шофьор умишлено реши да се скрие в своя камион, това е нарушение на международните разпоредби, което може да застраши неговата и безопасността на кораба”, съобщават оттам.
“Всичко изгоря - камионите, стоката, багажът, документите, но важното е, че оцеляхме. Някои от нас си помислиха първо, че става въпрос за тренировка при пожар, защото често на корабите правят такива учения, но щом излязохме, видяхме дима”, допълва Станимир Василев.
Консулът ни в Солун Радостин Ванкин дойде на място на остров Корфу, за да следи непрекъсно ситуацията и да оказва помощ на сънародниците ни. Българските власти поддържат връзка и с роднините на седмината в неизвестност. Появи се
информация, че
двама от нашите
шофьори били
спасени с военен
хеликоптер, но тя
не бе потвърдена
официално
В болницата в Корфу е настанен 64-годишен български шофьор, който е обгазен, бил е интубиран, но после състоянието му е стабилизирано.
Каква е причината за пожара на ферибота, все още е неизвестно. Гръцката прокуратура започва разследване. Първоначално са били задържани капитанът и двама механици, но след това са били освободени, защото нямало достатъчно доказателства, за да бъдат обвинени.
В неделя корабът бе изтеглен на безопасно място близо до пристанището Касиопи, а гасенето продължаваше.
Оцелелият на ферибота шофьор Румен Солаков: Нямаше паника, защото мислехме, че е учение
Щяхме да сме на пепел, ако хората от екипажа не действаха хладнокръвно
“Когато ни събудиха към 4 без 20 сутринта и ни казаха, че има пожар, никой от нас не повярва. На фериботите непрекъснато правят учения как да реагират при злополуки и никой не заподозря, че предстои трагедия. Решихме, че са хвърлили някакви димки, за да си проведат тренировката. И сега съм убеден, че това ни спаси. Евакуирахме се без паника и хаос, защото никой не вярваше. Ако ни бяха казали: “Бягай, народе, има голям пожар!”, представете си как щяха да наскачат в морето 300 души.”
Това разказа пред “24 часа” Румен Солаков, един от спасените шофьори от запалилия се ферибот.
Той работи в пловдивската фирма ПИМК, иначе е от Сливен и вече си е у дома. В нощта на инцидента спял в каютата си, а не в тира.
“Като ни качиха на лодките и видях горящия кораб, осъзнах, че сме изкарали невероятен късмет. Хвала на Бога, че хората от екипажа действаха толкова хладнокръвно, ако не бяха те, всички щяхме да сме на пепел”, казва Солаков. На помощ се притекли и хеликоптер и товарен кораб. Водачът преценява организацията по потушаването на пожара и спасяването на хората като много добра.
“После ни закараха в Гърция, там всичко беше подготвено – в едно голямо хале имаше медицински екипи, вода и храна. После нашият шеф ни осигури транспорт до България”, довършва историята на оцеляването си шофьорът. Той работи в международния транспорт от 6 години, системно пътува по фериботи, но досега не е преживявал подобно нещо. Солаков се надява, че хората, които все още се издирват, ще бъдат спасени.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха