Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

СПОРНО: Градското трасе във Валенсия не е по вкуса на всички отбори в шампионата.
СПОРНО: Градското трасе във Валенсия не е по вкуса на всички отбори в шампионата.

Международната автомобилна федерация (ФИА) и Барни Екълстън имат твърдото намерение календарът на Ф1 за следващите години да премине границата на 21 старта.
Причините са финансови и административни, но не и спортни.
Евентуалното увеличение, пресмятат експертите,

ще донесе увеличение на приходите

за един сезон от 7,03 до 8,7 на сто.
Така "Формула Оан Мениджмънт" (FOM) ще прибере допълнителна печалба от телевизионни права, реклами и такси в размер между 10 и 12 млн. долара. Сумите могат да скочат, ако календарът бъде увеличен до 22 старта. За момента от традиционните трасета отпадна единствено "Истанбул парк". Но Мексико се надява отново да бъде включен, догодина ще се появи GP на САЩ в Остин, щата Тексас.
Сегашният шампионат е от 19 кръга. Той бе планиран като първия най-дълъг календар в историята. Но се "сви", защото нямаше старт в Бахрейн през март заради гражданските вълнения в емиратството.

Отборите не биха приели в бъдеще ново разширяване

Причините за това са бюджетите и самият спорт. От алианса на тимовете във Ф1 (Формула Оан Тийм Асосиейшън, FOTA) сочат, че след съкращенията на хора в отборите, напрежението в работата е нараснало повече от два пъти.
Отделно парите на тимовете бяха орязани, а с две или три състезания и разходите ще скочат драстично.
Основният скок ще е от логистиката,престоят, командировките и резервните части". Евентуалното разширяване на календара не е свързано с техническите регулации - коментира британският журналист Мартин Холмс. - С допълнителни близо 900 състезателни километра и почти толкова в квалификациите, ресурсът на болидите рязко ще спадне."
Отделно в тимовете смятат, че разширен календар предполага и връщане на тестовете през сезона. Подготовката на колите между състезания е забранена вече три години. С колко биха се увеличили разходите при 2-3 нови състезания, е трудно да се изчисли с точност, защото не е ясно,

на кои континенти се планират стартовете

Правото да казва "този кръг - да!", "онзи - не!" е привилегия единствено на Барни Екълстън. Политиката на 71-годишният англичанин, се определя само от едно - кой плаща повече.

 

Французите амбицирани за старото си място

Франция ще направи всичко възможно, за да поднови домакинство на кръг от Ф1 в следващите години. Това се разбира от публикация на в. "Вар Матен" през уикенда. Според изданието министър-председателят на републиката Франсоа Фийон е формирал група, която да проучи възможностите за връщането на френско състезание в календара на ФИА. Предполага се, че рестартирането на френските амбиции в домакинството са свързани с пистата "Пол Рикар." Смята се, че това трасе е едно от най-престижните за Ф1 и е символът на френското присъствие в този спорт. В продължение на 15 години френското състезание се провеждаше на пистата "Маникур". Последната френска GP бе на тази писта на 16 юни 2006 г., след което в продължение на 5 сезона страната е извън шампионата.

 


“Макларън” удря рамо на ръгбито в Англия

Екипът на "Макларън" и неговите физиотерапевти ще работят с националния отбор на Англия по ръгби, за да гарантират доброто представяне на отбора в предстоящото световно първенство в Нова Зеландия.
Спецовете на отбора ще работят върху физическата издръжливост и мотивацията на играчите в тима. Режимът и натоварванията на ръгбистите ще бъдат променени радикално и по схемата, по която се готвят преди състезания Люис Хамилтън и Дженсън Бътън.

 

На опашката  за календара

Най-малко 15 страни имат желание и финансов ресурс, за да претендират или запазят сегашното си място в световния шампионат. Заради огромните такси обаче (само гаранцията за първото участие е $40 млн. и се дава от правителството) всички те са заложници на политическите и икономическите фактори. Засега сигурните в следващите четири-пет години са Унгария, Бразилия, Малайзия, Великобритания, Монца, Япония и Абу Даби.
Каква е ситуацията  с останалите известни трасета:
- Монреал и Република Корея имат договори до 2014 г., което предполага начало на нови преговори с Екълстън от идния сезон.
- Сингапур е с договор, изтичащ през 2013 г. Проучванията за нов контракт предстоят. Предполага се удължаване от 5 години.
- Китай си е осигурил мястото до 2016 г., казва мълвата, която в средите на Ф1 винаги има много висок процент на достоверност.
- Бахрейн е гарантирана за 2012 г., но заради нестабилната политическа обстановка договорът е само за този сезон.
- Австралия е с дати до 2015 г. Но трасето "Албърт парк" носи загуби и организаторите имат проблем с местните власти.
- Барселона/Валенсия са в тежка ситуация. "Монтмело" е без контракт, градското трасе на Валенсия не е по вкуса на всички.
- Нюрбургринг/Хокенхайм са в същата ситуация, но лицензът на второто трасе изтича през следващата година.
- Спа ще е без контракт от 2012 г. Собствениците на комплекса го продават срещу запазено домакинство в бъдеще.
- Индия ще има бъдеще единствено при комерсиален успех по време на дебюта тази година през октомври.
Отделно за своето място се готвят в Русия, а Мексико и ЮАР разчитат на завръщане.